Wie weet goed keyboard voor samples

Lid sinds
21 oktober 2006
Berichten
261
Locatie
IN HET BOS
Hey gelukkig nieuwjaar,

ik ben opzoek maar n oplossing om wat sounds mee te nemen op tour.

laat me beginnen bij dat ik echt geen laptop of andere computer wil gebruiken on stage.

het liefst wil ik een simpel keyboard met minimaal 3 octaven (of evt een module). Die een aantal (vrij eenvoudige) samples kan mappen en afspelen. (een stuk of 10 gok ik). Pads ed. Die ik zou samplen uit analoge bakken die ik liever thuis hou.

Verder hoeft het niet veel te hebben, pitchbend zou leuk zijn.

usb stick kan, aan laptop uphooken voor sample overdracht ook, evt cd roms.
floppy’s gaan me n beetje te ver, ook omdat je geen floppies wil hoeven wisselen tijdens een show.

Korg microsampler is geen optie ivb met kleine en weinig toetsen. Moet wel serieus gespeelt kunnen worden op ‘t ding.

ik denk evt ook aan een triton oid voor dit doeleinde, zou dat werken?

alle suggesties zijn wwlkom

en voor de duidelijkheid, ja ik snap dat t makkelijker zou zijn met n computer. En dat omdat iedereen het met computers doet tegenwoordig er weinig hardware opties worden verzonnen hiervoor.
still..

help me out!

peace
 
Een korg microsampler met een midi keyboard naar keuze? :eureka:
 
Waldorf Blofeld keyboard of de desktop versie met sample optie. 64mb voor multisamples

Caustic op android, begrijp dat die ook multisamples kan laden. Android telefoon, usb otc en midi usb kabel. Wel opletten dat je moeder niet belt als je voor 10000 man aan het rippen bent:D

Ik heb evt een beatsqeezer sampler versie 1 diy sampler. Gebruik die niet en wil ik wel ruilen.
 
Korg Triton kan dit idd. Voor grotere hoeveelheid samples inladen moet dit wel via SCSI. Koop er dan wel eentje met een SCSI interface al ingebouwd. Als medium werken dan MO-discs behoorlijk fool proof.
 
Ik heb laatst lopen zoeken op MO-disks.. is behoorlijk schaars.. misschien is in geval van SCSI een ZIP dan beter te vinden.

Samplers met keyboards en wat modernere opslagmogelijkheden zijn behoorlijk schaars.. en als je bv naar een Ensoniq ASR10 kijkt betaal je tegenwoordig een berg geld. Racksamplers in overvloed daarentegen.. Zo'n E-mu ultra is super.. ingebouwde HD ook en werken prettig..

Voor gigs zou ik ook zeker kijken naar iets nieuwers.. misschien is een Motif iets? Ken ze verder niet maar die kan ook met een USB stick werken en samplen uiteraard. :)
Hier een ES 61 key versie https://www.marktplaats.nl/a/muziek...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Ik heb zelf ook nog een DJ70 mkII ergens.. leuk ding.. kun je ook mee scratchen :D Heeft standaard ook SCSI.. maar geloof dat je deze ook niet veel tegen komt. Op ebay is het de MKI versie veelal..
roland-dj-70-mkii-2752158.jpg
 
Met mijn bandje(s) gebruiken we een MPC Live voor de samples. Keys kan dan alles zijn wat MIDI Out heeft. De Live heeft ook zelf wat simpele synths on board.
 
Nord electro’s vanaf de 3e generatie kunnen het ook en samples laden en mappen gaat ook goed. Bij mijn weten geen multisamples (misschien latere edities?). Wellicht wel overkil voor jouw toepassing.
 
Back
Top