Passen de Behringer synths in een 2 of 3 Tier Moog Rack?

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Heeft er iemand een Moog 2 of 3 Tier Rack en een van de recente analoge Behringer synths ( K2, Neutron, Pro 1 ) ?
Ik vraag me af of zo'n Moog rack (2 of 3 tiers ) gebruikt kan worden om de Behringer synths in te stapelen.
Als ik naar de foto's kijk, lijken de zijkanten dezelfde vorm te hebben. Kan iemand ff meten of de Behringer Synths passen?
Iemand?
 
Ik heb wel een tekening klaarliggen om zijpanelen te maken in massief eiken waarmee je 2 of 3 aan elkaar koppelt. Heb zelf alleen de neutron, maar de k2 volgt binnenkort... Meer als de zijkanten heb je niet nodig volgens mij! Stuurt me maar een pm
 
Ik heb een Moog 3-tier rack, maar mijn Model D past hier niet in. Ook niet als er geen Mother-32's inzitten.

De Model D is namelijk breder en de "dwarsbalk" is daar niet lang genoeg voor. Daarnaast zitten de schroeven volgens mij op een andere plek.

Je kan dan wel een andere "dwarsbalk" fabriceren en nieuwe gaatjes boren in de metalen stukken, maar dan kan je net zo goed zelf een passende standaard maken.
 
ze komen met hun eigen case, dus dat lijkt opgelost?

Nee, niet opgelost, want ik wil ze boven elkaar hebben, dan nemen ze minder plaats in beslag en kan ik met kortere patchkabels uit de voeten. Maar mogelijk brengen ze nog een verticale versie uit?
 
Ik heb een Moog 3-tier rack, maar mijn Model D past hier niet in. Ook niet als er geen Mother-32's inzitten.

De Model D is namelijk breder en de "dwarsbalk" is daar niet lang genoeg voor. Daarnaast zitten de schroeven volgens mij op een andere plek.

Je kan dan wel een andere "dwarsbalk" fabriceren en nieuwe gaatjes boren in de metalen stukken, maar dan kan je net zo goed zelf een passende standaard maken.

Die breedte is niet zo'n punt. De dwarsbalk is gemakkelijk te vervangen door een langere. Belangrijker is of de schroeven op de goede plek zitten. Ik krijg de indruk dat dat voor de 2 bovenste zo is, maar de ander 2 niet. Kun je dat misschien even nalopen?
 
Uiteindelijk toch maar zelf iets gemaakt. Stukje hardboard voor de zijkanten en 2 stukjes draadijzer van ca 6 cm om de kortere Model D vast te zetten. E.e.a. voelt erg stevig aan. Aan de achterkant voor de zekerheid nog een latje over de hele breedte gemonteerd dat wat extra stabiliteit geeft. De overgebleven ruimte (5 cm breed) vanwege de kortere Model D heb ik gevuld met een midi2cv (midisizer van Pete Kvitec) interface. Het frontje ervan is met een 3d-printer gemaakt. E.e.a. moet nog een likje verf krijgen. Maar is zo erg goed bruikbaar. Vooral de ruimte voor het opnemen van een midi2cv interface komt erg goed van pas.
3tier_behringer_rack_small.jpg - 3 tier rack for Behringer synths
 
Back
Top