Welke spacey synth( evt module) met veel polyfonie?

Zoals gezegd, het gaat mij om een bepaalde sound. Ik heb ooit een tijdje een Alesis QS synth gehad en ik weet dat ik met die klank uit de weg kan. Ook heb ik een Sledge gehad en met de klank daarvan kon ik niks. Dan kan de Blofeld wel een veel betere synth zijn en ik geef grif toe dat dat zo is maar voor mij is de Alesis bruikbaarder.
 
Ja begrijp het. Volgens mij is de sledge hetzelde. Je hebt wel 64mb voor multisamples.
maar sound is sound en over smaak valt niet te twisten.

Kende de Alesis Qsr niet. Maar die wel cool en anders. lijkt me lekker door een mix te snijden.
 
Mocht je interesse hebben ik heb nog een Roland RS-5 te koop voor een prijsje. 64-voice synthesizer waarvan de meeste klanken werden geselecteerd uit de JV en XP-reeksen. 640-presets waarvan een hele pak bruikbaar zijn voor spacy sounds + uitgebreide studio effectenreeks.
 
Een supernova 2 heeft lekker wat voices en koop daarnaast wat goede fx voor nog wat meer spacy karakter.
De merken kan je zelf wel invullen denk ik.
 
Er zijn al heel veel suggesties langsgekomen die ik ook zou geven. Eentje ontbreekt mijnsinziens wel en dat is een EMU sampler zoals een E4/E6400/E5000 etcetera. Je kan je bibliotheek met tal van CD libraries uitbreiden in het EMU-formaat maar ook S1000. Hetzelfde geldt voor de Akai sampler S3000/S5000 etcetera.
Met beide voorstellen zit je met een polyfonie tussen 64 en 128 stemmen.

Misschien het overwegen waard.

:doei:
Danny
 
Ik zou voor een Kurzweil gaan, of een Roland jupiter xm/x.
Integra is ook niet verkeerd.
 
Er zijn al heel veel suggesties langsgekomen die ik ook zou geven. Eentje ontbreekt mijnsinziens wel en dat is een EMU sampler zoals een E4/E6400/E5000 etcetera. Je kan je bibliotheek met tal van CD libraries uitbreiden in het EMU-formaat maar ook S1000. Hetzelfde geldt voor de Akai sampler S3000/S5000 etcetera.
Met beide voorstellen zit je met een polyfonie tussen 64 en 128 stemmen.

Misschien het overwegen waard.

:doei:
Danny

Fijn, iedere power cycle libraries van CD laden in 2023 :D
 
Fijn, iedere power cycle libraries van CD laden in 2023 :D
De topic starter stelt een vraag, ik heb een idee dat zijn vraag mee kan beantwoorden en ventileer dat hier. Geluiden bij iedere keer opstarten opladen hoort daar inderdaad bij, is eigen aan de apparatuur uit die tijd maar werkt prima. Ik gebruik deze bakken nog steeds intensief op deze manier, bij iedere song en ik kan er flink wat spacy geluiden uithalen.


Punt, andere lijn :stupid:gaap:.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top