Verschillen Disting en Ornament & crime?

ProphetDrew

Ingeburgerd
Lid sinds
25 Maart 2019
Berichten
39
Locatie
Arnhem
Hi, De Disting MK4 is op dit moment lastig te verkrijgen. Bij het zoeken naar een alternatief zag ik op een aantal Engelstalige fora dat er verschillen tussen de Disting en Ornament & crime werden benoemd. Met name de in en uitgangen schijnen bij de O&C een voordeel te zijn. Als nadeel dat O&C menugestuurd is. Iemand die hier meer over kan zeggen? En zijn er nog andere alternatieven voor de Disting MK4 in dezelfde prijsklasse?
 
Ik denk dat er weinig alternatieven voor een Disting MK4 zijn buiten een oudere versie. Ik heb zelf 2 MK4's en een uO_C in m'n case, maar het zijn toch wel erg verschillende beestjes. Ik vind het menu op de O_C geen nadeel; eerlijk gezegd vind ik dat dan weer juist wat overzichtelijker dan het kleine display op de Disting. Alleen bij beide kom ik er (nog) niet onderuit om op de documentatie terug te grijpen. Disting is wat makkelijker, meer opties met wat minder parameters. Maar O_C gaat wat dieper, kun je complexere dingen mee doen, minder opties met meer parameters. Overigens kun je op de O_C ook de Hemispheres firmware zetten, dan kom je denk ik dichter in de buurt van de functionaliteit van een Disting. Ik zou die er ook graag nog naast zetten, maar helaas is de ruimte in m'n case op...
 
Ik sluit me helemaal aan bij smartbits. Heb een disting mk3 en een O&C, die momenteel hemisphere draait maar heb ook lang de normale O&C gedraaid. Ze hebben zeker overlap maar niet 1 op 1. De disting kan meer, maar ik kan persoonlijk niet wennen aan de interface. De O&C (hemisphere of gewoon) is in het begin ook zeker even lastig maar ik kan de meeste algo's wel gebruiken zonder manual als je ze al een paar keer gebruikt hebt. Het visuele display helpt daar goed bij. Over het algemeen gebruik ik de O&C het meest voor (quad)quantizing maar heeft zeker ook andere leuke functies.
 
Thx. Heb onlangs een Turing machine MKI overgenomen en wil daarbij quantizing gaan gebruiken. Hemispheres zag ik ook voorbijkomen is dat gemakkelijk te uploaden?
 
0&C met hemisphere is echt heel nice vind ik. visuele feedback genoeg om je weg te kunnen vinden, zeker voor de basic dingen. ik vind disting als concept top maar irl echt totaal niet uitnodigend om er iets mee te gaan zitten experimenteren.
 
Elke module heeft dus zo zijn voors en tegens. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik. Eigenlijk moet je ze naast elkaar hebben en dan uitproberen. Maar op grond van de bovenstaande info zou ik gevoelsmatig voor de O&C gaan. SB-SIX overigens dank voor je aanbod.
 
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zoveel dacht ik
Paar tientjes misschien. Ik had mijn uO_C voor €190,-. Disting 2e hands voor €125,-, maar nieuw is die idd iets van €155,-. Ik zag dat mensen die 'm nu 2e hands proberen te verkopen soms zelfs meer dan de nieuwprijs vragen... :doei:
Ik zou trouwens wel de uO_C nemen, niet de gewone. Scheelt toch een paar HP en qua bediening is de kleinere uitvoering prima. Maar de gewone kun je wel weer wat goedkoper vinden.
 
Even een update. Heb een O&C met Hemisphere via Marktplaats gekocht. Had nog plaats in de case dus een uO_C was nog niet. Dank voor jullie informatie! Kon niet wachten op een Disting MK4. De 2ehandes O_C had een nette prijs. :P
 
Back
Top