Help ik heb mijn OB3-2 module gisteren op hol gebracht. ;-)

Nieuwegrond

Nieuwkomer
Lid sinds
13 Maart 2018
Berichten
24
Hoi vrrrrrinden,

Ik kreeg gisteren een OB3-2 module binnen die ik via marktplaats had gekocht.
Alles werkte perfect heb hem getest op de koptelefoon en daarna in de studio.
Toen probeerde om een split te maken in de orgelsetting zodat ik de lower en upper op mijn midi keyboard zou kunnen gebruiken.
Stopte de OB3 opeens met het maken van geluid. Ik krijg er nu helemaal geen sound meer uit.
Ik heb na lang zoeken de gebruiksaanwijzing gevonden. Kan het zijn dat ik door een sysex dump alle sounds verwijderd heb en dat ik net als bij bijvoorbeeld een Juno er weer nieuwe sounds in moet laden?
Wellicht kun je m terug zetten naar fabrieksinstellingen? Wie kan mij helpen? Ik kom er niet uit..

Volgende keer toch eerst de gebruiksaanwijzing lezen voor ik aan knopjes zit. ;-)

Thnx!
 
Hierbij even de manual..
 

Attachments

  • OB3-Squared Manual (v 2.0) _ manualzz.com.pdf
    212 KB · Bekeken: 139
Ik roep maar iets hoor, ken het apparaat niet, maar kan het zijn dat je door die split functie ineens op een ander midi kanaal moet zenden?

de dingen die ik zou Checken:
-komt er midi binnen, meestal knippert er een lampje ofzo
-zend je op het goede kanaal? Vanaf je keyboard kanaal op all zetten, zodat die alle kanalen zendt.
-werkt de audio überhaupt? Kun je een klank triggeren vanaf het apparaat zelf?

succes!
 
@Othar, Dank je wel voor je tips. Had mijn midi keyboard getest op andere gear daar deed gelukkig alles het wel.
Er knippert wel wat in midi modus maar dat zijn lichtjes voor de delen van de hammond. (upper, , bass etc.)
Geen signaal die als mijn midikeyboard bespeel. De audio deed het wel toen ik m binnenkreeg, zoals gezegd ik was te voorbarig met een split maken.. Eerst lezen....
Heb hem maar even naar een vriend van me gebracht die mijn synths onderhoud. Laat hem er ook even naar kijken. Niet dat er iets anders met het apparaat aan de hand is.
Ondertussen iedereen die tips heeft we horen ze graag. Merk dat er vrij weinig over de module op internet staat.

Hij klonk wel goed trouwens.. ;-)
 
Dat je midi keyboard werkt op andere gear zegt niks. Het gaat om of zend en ontvang kanalen goed staan. Als midi keyboard zendt op kanaal 1, maar de module luistert op 3, hoor je waarschijnlijk niks.

Heb je al een factory reset geprobeerd?
 
@Othar, heb gekeken naar een factory reset maar kan nergens vinden hoe je dit doet. Ik zal je opmerking over de midi nog even doorgeven. Wellicht kan hij dat ook nog even nakijken.
 
Back
Top