Welke grooveboxes met time-stretching zijn er?

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Lid sinds
18 februari 2003
Berichten
3.931
Locatie
Leeuwarden
Voor live-optredens ben ik me aan het oriënteren op een goed klinkend en gebruiksvriendelijk apparaat waarmee ik backingtracks kan afspelen en deze ook live kan manipuleren. Het lijkt mee daarom nice om een thread te hebben waarin de verschillende apparaten met deze mogelijkheden benoemd worden en een ieder zijn voors en tegens omtrent de verschillende apparaten kan beschrijven. :)
Dat een laptop met controller ook prima geschikt is, laten we even buiten beschouwing.

Een paar machines die ik online ben tegengekomen die dit kunnen, zijn in elk geval de Elektron Octatrack DPS-1, Elektorn Octatrack MKII en de Pioneer Toraiz SP-16. Welke zijn er nog meer?

Nog even voor de vindbaarheid de alternatieve spellingen: timestretching, time stretching, groove boxes
 
AKAI MPC X/live kunnen het ook als ze clock master mogen spelen/zijn // de kwaliteit is ook niet helemaal dezelfde indien ze als "controller" voor de MPC software gebruikt worden // -10 of +10 BPM lukt nog, of -6 +6 tonen geeft zo goed als geen verlies, ga je harder/meer dan hoor je het wel (duidelijk verschil met ableton/MPC 2.0 software)
 
Back
Top