X

Welke grooveboxes met time-stretching zijn er?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Welke grooveboxes met time-stretching zijn er?

Voor live-optredens ben ik me aan het oriŽnteren op een goed klinkend en gebruiksvriendelijk apparaat waarmee ik backingtracks kan afspelen en deze ook live kan manipuleren. Het lijkt mee daarom nice om een thread te hebben waarin de verschillende apparaten met deze mogelijkheden benoemd worden en een ieder zijn voors en tegens omtrent de verschillende apparaten kan beschrijven.
    Dat een laptop met controller ook prima geschikt is, laten we even buiten beschouwing.

Een paar machines die ik online ben tegengekomen die dit kunnen, zijn in elk geval de Elektron Octatrack DPS-1, Elektorn Octatrack MKII en de Pioneer Toraiz SP-16. Welke zijn er nog meer?

Nog even voor de vindbaarheid de alternatieve spellingen: timestretching, time stretching, groove boxes

Niet echt een groovebox, maar wat misschien wel goed kan werken: de 1010music Blackbox.

Comment

Ik wed dat een ipad t kan. De vraag is of je dat wil
      ///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///

Comment

MC707 igg de loop sectie.
        CENSORED

Comment

Zoom ARQ AR-96 en AR-48.
          De kwaliteit van de timestretching is helaas niet heel geweldig.
          https://soundcloud.com/dreamxcape
          https://soundcloud.com/diversion-dnb

Comment

AKAI MPC X/live kunnen het ook als ze clock master mogen spelen/zijn // de kwaliteit is ook niet helemaal dezelfde indien ze als "controller" voor de MPC software gebruikt worden // -10 of +10 BPM lukt nog, of -6 +6 tonen geeft zo goed als geen verlies, ga je harder/meer dan hoor je het wel (duidelijk verschil met ableton/MPC 2.0 software)

Comment

synthstrom deluge kan dit ook.. Ben er alleen niet zo ingedoken nog.

Comment

Working...
              X