Roland JV-880

Tiestooh

Opnieuw begonnen
Lid sinds
27 februari 2018
Berichten
9
Locatie
Gendt
Ik heb goedkoop een oude Roland JV-880 op de kop kunnen tikken.
Nu heb ik een vraag: Welk type midi keyboard moet ik hierop aansluiten ? Hij moet "midi in" én "midi uit hebben...

Alvast bedankt !
JV-880.jpg
 
Keyboard out naar midi in module> Midi settings moeten ook goed staan. Vaak staan ze vanzelf al op nummer 1.
 
Je kan ook een synth kopen met toetsen en die ook gebuiken als midi keyboard.
 
Ik heb een Roland a500s te koop staan voor 50 euro: https://www.roland.com/us/products/a-500s/

Ik denk dat de usb aansluiting wat los zit, die wilde wel eens storen als je het keyboard beweegt. Ik had er geen last van.

Er zit geen MIDI in op, maar zou ook niet weten waar je dat voor nodig zou hebben.

Op te halen (en evt uit te proberen) in Eindhoven.
 
Om er geluid uit te krijgen volstaat het om de midi in alleen aan te sluiten. Midi out op deze JV heb je niet zoveel aan. Heeft meestal alleen zin als je informatie terug wilt sturen naar je DAW oid maar de 880 doet weinig aan midi cc. Wel aan sysex maar dat is wat lastiger.
 
Midi uit aansluiten is handig als je een externe pc editor wilt gebruiken om geluiden te editen of Midi dumps wilt doen om patches op je computer op te slaan. Bij normaal gebruik (presets kiezen en spelen) kun je verder inderdaad prima zonder.
 
Back
Top