Welke synths behoren tot jouw meubilair?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.505
Welke synths behoren tot jouw meubilair?

Hiermee bedoel ik synths die je eigenlijk nauwelijks of nooit gebruikt, maar die je gewoon lekker laat staan omdat je ze niet weg wil doen en daarom tot je vaste inrichting zijn gaan behoren. :peukie:
 
CS6X.....
Mijn eerste echte synth na jaren gekloot te hebben met wat Casio keyboardjes.
Gebruiken doe ik hem slechts incidenteel, maar hem de deur uit doen kost me mijn huwelijk.
Hetzelfde geldt voor de Virus C (desktop).
 
De Gem G1 aan de muur. De helft van de toetsen doet niks meer, hij klinkt als een ruftende geit die met een natte krant op z'n kop geslagen wordt, maar ik heb m'n 1e gig ermee gedaan (ergens in de grijze oudheid), dus die gaat er niet meer uit.
De Philicorda heeft jaren als meubelstuk in de woonkamer gestaan, en wordt de laatste tijd toch wel weer gebruikt (doet dus niet echt meer mee in dit overzicht).
Dankzij deze thread bedenk ik me dat de Poly800 ook maar wat stof staat te happen lately. Misschien toch maar weer eens aanslingeren.
Verder wat rekvulling om de gaatjes te dichten.
 
Nou, de flightcase met mijn kapotte Polysix staat inmiddels zo'n 10 jaar in de gang.. :-D
 
Een synth de deur uitdoen kost je je huwelijk ?!?
:luv: Ooit partnerruil overwogen ?

Eehh....Wat denk je zelf? :D

We zijn in gemeenschap van synthesizers getrouwd, dus de CS6X eruit kost me mijn huwelijk.....mijn vrouw eruit kost me mijn halve studio. ;)
 
CS6X.....Mijn eerste echte synth.

De CS6x was ook mijn eerste echte synth. Ik heb hier zoveel plezier mee gehad. Piano board er in gehad en het AN Board. Dat maakte het een fantastische synth. Ik had altijd het idee dat ik hem nooit weg zou doen. Echter, ik kon niet wennen aan het werken met het AN board, zeker toen ik overstapte naar Mac en de editor niet meer werkte. Toen heb ik het AN board verkocht en daarvoor AN1x gekocht. Nooit moment spijt van gehad, maar de CS6x zou nooit weggaan....totdat ik een Motif Rack XS had naast de CS6x. Dat was het moment dat ik dacht...oké hij gaat toch weg. Toen heb ik de Motif Rack en CS6x verkocht en een Motif XS6 terug gekocht. Ik heb hier nooit een moment spijt van gehad, al had ik dat wel verwacht, maar dat was puur de “emotionele” band, maar die blijkt toch minder sterk dan verwacht, maar de herinnering aan de CS6x is super goed....maar de Motif XS overklast hem eigenlijk op elk front....maar dan wel met de AN1x er naast om het gemis van het AN board op te vangen. Ik blijf het geluid van de Yamaha AN gewoon heerlijk vinden.
 
Ik heb mijn CS6X indertijd gevuld met een AN en DX bord.
Hoe goed hij ook klonk, van het DX bord had ik snel mijn bekomst.
Ik kon geen vrienden worden met de editor en hem later inbouwen in een DX-200 kastje dat ik op de kop tikte bracht daar geen verandering in.
Nu zitten er twee AN bordjes in en die gebruik ik nog weleens.
Ik ben nu bezig een lang lopend 'album' project naar een goed einde te brengen en in al die jaren met andere instrumenten met nieuwere technieken zijn er nog steeds bepaalde geluiden die ik alleen uit de AN krijg zoals ik ze hebben wil.

Ik vind het tot op de dag van vandaag een gemiste kans dat Yamaha niet echt meer iets heeft gedaan met de AN.
Er zitten echt goede dingen in en de klank staat wat mij betreft nog als een huis.
Een AN2X met voldoende polyfonie en controllers zou nog steeds mijn interesse hebben.
 
Geen synth, maar de Philicorda vind ik gewoon mooi om naar te kijken en dingen op te zetten.
 
Ik heb mijn CS6X indertijd gevuld met een AN en DX bord.
Hoe goed hij ook klonk, van het DX bord had ik snel mijn bekomst.
Ik kon geen vrienden worden met de editor en hem later inbouwen in een DX-200 kastje dat ik op de kop tikte bracht daar geen verandering in.
Nu zitten er twee AN bordjes in en die gebruik ik nog weleens.
Ik ben nu bezig een lang lopend 'album' project naar een goed einde te brengen en in al die jaren met andere instrumenten met nieuwere technieken zijn er nog steeds bepaalde geluiden die ik alleen uit de AN krijg zoals ik ze hebben wil.

Ik vind het tot op de dag van vandaag een gemiste kans dat Yamaha niet echt meer iets heeft gedaan met de AN.
Er zitten echt goede dingen in en de klank staat wat mij betreft nog als een huis.
Een AN2X met voldoende polyfonie en controllers zou nog steeds mijn interesse hebben.

Zeker, en ook de CS#x reeks had van mij best doorgezet mogen worden. Maar nu is het alleen nog maar peperdure workstations, Center Parcs performer keyboards en bijna beledigend afgezwakte kabouterversies van de classics wat de klok slaat.
 
Ik werk nu vooral “in the box” dus veel virtueel behalve een UNO synth.
Uit vroeger tijden:
  • Casio VZ-1. Een draak om te programmeren maar mijn eerste synth dus vooral nostalgie. Erg digitaal maar toch wel met een lekkere hoeveelheid laag...
  • QuasiMidi Quasar (met TRE Expansion) in die tijd een heel gave rompler. Ook vooral nostalgie..
 
Ik heb een geamputeerde poly800 waar ik een digitaal klokje van heb gemaakt...
 
Geen synth, maar de Philicorda vind ik gewoon mooi om naar te kijken en dingen op te zetten.

Das inderdaad een leuk vintage meubeltje, ook als ie hartstikke kaduk is.
 
daar hoort een gekant kleedje op te liggen waar een sanseveria plant op staat.. en aan de muur er achter jesus aan het kruis

Je reinste mishandeling dus hier: hier staat er een buste van Ludwig von B en een schemerlamp in de vorm van een kat op.
 
Back
Top