ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

Een mooie update.
Ik ben vooral erg blij met de MPE ondersteuning.
Als het apparaat zelf nu ook nog kwam......
  • MPE support
  • MPE modulation matrix options
  • Warm mode
  • Tighter Envelope attack time
 
Dat is voor het eerst... dat de updates eerder komen dan de uitlevering van het instrument. :D
 
Dat is voor het eerst... dat de updates eerder komen dan de uitlevering van het instrument. :D

Ik vind het nogal stom als fabrikanten een buggy apparaat op de markt brengen.
Het krijgt dan een slechte naam en die is moeilijk te veranderen.
De Korg prologue had bv tuning issues. Daardoor zijn de verkopen heftig aangetast.
Gelukkig voor weining eentje kunnen kopen. Maar dit ding is nu dus al een zwart schaap.
 
Ik vind het nogal stom als fabrikanten een buggy apparaat op de markt brengen. (...) De Korg prologue

Ja, om nog eentje te noemen, de Arturia Microfreak. Is weliswaar uit de goedkopere klasse, maar ook dan mag het niet al te buggy zijn. En als er bugs zijn, dat de fabrikant het redelijk snel gaat oplossen met een update.
 
Ik vind het nogal stom als fabrikanten een buggy apparaat op de markt brengen.
Het krijgt dan een slechte naam en die is moeilijk te veranderen.
De Korg prologue had bv tuning issues. Daardoor zijn de verkopen heftig aangetast.
Gelukkig voor weining eentje kunnen kopen. Maar dit ding is nu dus al een zwart schaap.

Bij de Prologue heeft het ook vet lang geduurd voor het opgelost was. En dat was ook wel een behoorlijke bug. Bij de Hydrasynth heb ik nog niemand horen klagen over bugs. Helemaal bug vrij releasen is praktisch onmogelijk.

In het geval van de Hydrasynth geeft het mij alleen maar vertrouwen dat ze zo snel al een firmware update doen, met niet alleen bugfixes maar ook nieuwe features.
 
Dank! Wel benieuwd naar welk filter dit gemoddeld is. Ik ken geen synths die een filter heeft wat de bass boost. Maar dat ken zo aan mij liggen.

De Juno's hebben een bass boost wanneer je de HPF fader helemaal omlaag hebt.

Ik heb het vermoeden dat veel Moog synths ook een algehele bass boost hebben, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zou mij niet verbazen dat dit naar een Moog is gemoddeld is.
 
Misschien moet ik niet zeuren. Op de MatrixBrute heb ik ook tien maanden moeten wachten en op de Moog Taurus bijna twee jaar. Ik denk niet dat het aan bugs ligt, zeker niet als de synth in Amerika wel geleverd wordt, maar ze begonnen zo goed en dan blijkt dat november bij lange na niet wordt gehaald. Dat is wel een domper.
 
Glen Darcey meldde me dat alle distributeurs inmiddels levering zou moeten hebben binnen gekregen, en dat ik even bij de distributeur moest navragen waarom in NL nog altijd niet geleverd wordt. Op de website van die distributeur, in Duitsland, staat dat ze hopen vanaf 19 december (2019 hoop ik) te gaan uitleveren. Niet dus.

Ondertussen heeft Darcey op de Namm aan sonicstate aangegeven dat ASM ten tijde van de aankondiging nog helemaal geen distributeurs had. En na aankondiging, en de grote interesse in de synth, is de productie flink vertraagd, omdat de beoogde fabrikant voor de case geen stijve, rechte case bleek te kunnen maken. Dat probleem zou inmiddels met een andere fabrikant opgelost zijn.

Dat doet Behinger allemaal een stuk beter momenteel :)

Misschien moet ik niet zeuren. Op de MatrixBrute heb ik ook tien maanden moeten wachten en op de Moog Taurus bijna twee jaar. Ik denk niet dat het aan bugs ligt, zeker niet als de synth in Amerika wel geleverd wordt, maar ze begonnen zo goed en dan blijkt dat november bij lange na niet wordt gehaald. Dat is wel een domper.
 
Ja, nu alleen nog met een origineel ontwerp komen :gaap:[/

Sta je nu tegen een spiegel te praten? Neem eens een Neutron, en probeer het dan morgen nog eens (of niet.)
 
De Juno's hebben een bass boost wanneer je de HPF fader helemaal omlaag hebt.

Ik heb het vermoeden dat veel Moog synths ook een algehele bass boost hebben, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zou mij niet verbazen dat dit naar een Moog is gemoddeld is.

Dank! Wist ik niet. Zit er dan een analoge eq in?

En dik filmpje waar die warm mode voorbij komt. :luv:
 
Ik heb ergens gelezen dat in de (Mini)Moog dezelfde functie is ingebouwd die vroeger in huiskamerversterkers zat en loudness heette. Je kon dat met een druk op de knop activeren. Dat klonk altijd heel lekker, het vervormde het geluid aangenaam en krikte het laag op maar dat was niet naar de zin van de audiofielen in die tijd, die een geluid wilden dat de originele opname zo veel mogelijk benaderde. Ik moest van mijn vader met mijn tengels van die knop afblijven.
 
Ik heb ergens gelezen dat in de (Mini)Moog dezelfde functie is ingebouwd die vroeger in huiskamerversterkers zat en loudness heette. Je kon dat met een druk op de knop activeren. Dat klonk altijd heel lekker, het vervormde het geluid aangenaam en krikte het laag op maar dat was niet naar de zin van de audiofielen in die tijd, die een geluid wilden dat de originele opname zo veel mogelijk benaderde. Ik moest van mijn vader met mijn tengels van die knop afblijven.

Dit is geen loudness, want die boost zowel laag als hoog.
Lijkt meer op een housecurve. Die wordt vaak gebruikt om speakers na DSP correctie wat aangenamer te laten klinken.
Meer informatie hierover: https://www.css-audio.com/single-post/2017/11/22/What-is-a-House-Curve-and-Do-You-Need-One
 
https://youtu.be/VwzNWvQF2ks

die techneut was niet bekend met fm, nadat deze optie werd geopperd door het team. Heeft zich vervolgens verdiept en is met een eigen implementatie gekomen. :D Wat een geniale gast, fantastisch :okdan:
 
Ik moest van mijn vader met mijn tengels van die knop afblijven.

Haha, dat was bij mij thuis ook zo :D alsof ons Pioneer systeempje met crappy consumentenspeakertjes in een onbehandelde ruimte überhaupt iets konden weergeven "zoals het bedoeld was".
 
Pioneer systeempje met crappy consumentenspeakertjes

Feest der herkenning. Mijn ouders hadden ook een Pioneer setje met onderstaande speakertjes. Behalve dat ze ook lelijk waren, gaven deze zo ongeveer het slechtste geluid wat je kunt bedenken. Later heb ik dat setje zelf nog een tijdje gebruikt, weinig mis mee, met een paar oude B&W speakers was het geluid aardig goed.

pioneer-speakers.jpg
 
Back
Top