X

ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Akikaze
    replied
    Mijn exemplaar ligt nog bij de importeur. Wordt het waarschijnlijk toch de oorspronkelijk opgegeven levertijd.

Een reactie schrijven:

• conso
    replied
    External In op de Hydrasynth

https://youtu.be/aieTIwdEAgM

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Originally posted by fox ti2 View Post
    ... hoor alleen maar van die sonic academy kick kicks.. Dat ik den; waar the f*ck is de techno nou??
    Kick2 vst is alleen maar de beste kick vst die ik ken, daarin kan je zo goed als elke denkbare kick mee maken, en klinkt superstrak. Er bestaat niet zoiets als de sonic academy kick tenzij je het over de openingspreset hebt imho. En anders gaan we wel een blind test doen, 10 kicks en dan mag jij eruit pikken welke van de vst zijn

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post
    Ja, maar dan zonder T.
    Vreemd

Een reactie schrijven:

• allstyles
    replied
    Originally posted by fox ti2 View Post
    Ik vind de kyra wel mooi klinken van wat ik van een filmpje heb gehoord. Maar zou ik dat wel willen? Ik zette gister even wat techno op via spotify en ik hoor alleen maar van die sonic academy kick kicks.. Dat ik den; waar the f*ck is de techno nou?? Ik heb pas een pulse 1 bij mijn xt in het rack gehangen..
    Doe eens een voorbeeld van zo een kick ,... ben benieuwd wat je bedoelt..

Er zit in de huidge techno soms heerlijke strakke kicks in, maar heb nog geen idee hoe ik die zo kan maken

Een reactie schrijven:

• vinnieq
    replied
    Ik vond het altijd wel prettig als een meisje mij vroeg om naar mijn brommer te gaan kieken. Was altijd een heel gezoek want ik had geen brommer.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Ja, maar dan zonder T.

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post
    Nou, als je je gear nodig hebt om iemands hormonen op gang te krijgen getuigt dat wel van erg weinig eigen kunnen.
    Dus als een meisje, die je leuk vindt, zou vragen om je moog one te zien dan zou je zeggen: hoezo windt ik je niet genoeg op?

Een reactie schrijven:

• Disharmonic
    replied
    Von Naphoven : Als dat echt het enige zou zijn, dan wel. Maar naast algemene nerdiness is dit natuurlijk dan een mooie bonus zodat het nog wat aantrekkelijker is. Ach, het zal wel aan mij liggen.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Nou, als je je gear nodig hebt om iemands hormonen op gang te krijgen getuigt dat wel van erg weinig eigen kunnen.

Een reactie schrijven:

• Disharmonic
    replied
    Originally posted by MadR View Post
    Er zijn echt een hoop nerd meisjes die synths helemaal je van het vinden tegenwoordig.
    Daar word ik dan weer geil van.

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Originally posted by demian View Post

Ja lach maar. Er zijn echt een hoop nerd meisjes die synths helemaal je van het vinden tegenwoordig.

Een reactie schrijven:

• fox ti2
    replied
    Ik vind de kyra wel mooi klinken van wat ik van een filmpje heb gehoord. Maar zou ik dat wel willen? Ik zette gister even wat techno op via spotify en ik hoor alleen maar van die sonic academy kick kicks.. Dat ik den; waar the f*ck is de techno nou?? Ik heb pas een pulse 1 bij mijn xt in het rack gehangen..

Een reactie schrijven:

• skrie
    replied
    Tis aan de ene kant precies wat ik wil. Maar het doet me pijn dat het keyboard 49 toetsen heeft.
    Ik kan me gewoon niet lekker uitleven op minder dan 61 toetsen.
    Zeker met Poly-AT... dan wil ik lekker gespreid spelen voor maximum effect.

Het is een beetje ondankbaar, want dit is precies het type synth waar ik jaren naar heb gezocht.
    Hopelijk is het een trendsetter en komt er iemand over de brug met een 61 poly-at keyboard en een ribbon.

Originally posted by Disharmonic View Post
    Dat draadje had ik gemist, inderdaad met leuke demo's. Vond ook nog de onderstaande, luister even vanaf 16:13. Grappig, en het klinkt ook niet slecht qua geluidskwaliteit. Toch hoor je ook hier een zekere "scherpte", dat had best iets "zachter" gemogen. Maar smaken verschillen ook, natuurlijk."
    In dit geval moet ik gokken want ik heb de Hydrasynth niet onder handen gehad.
    Maar het is toch meestal een kwestie van je eigen patches maken die niet scherp zijn.
    De factory presets van de Novation Peak waren bijvoorbeeld echt een ramp en ik had um bijna in de
    winkel laten staan. Maar mijn eigen patches zijn zo warm en zacht als ik ze maar wil hebben.

Laatst gewijzigd door skrie , 13 oktober 2019, 00:35.

Een reactie schrijven:

• demian
    replied
    Originally posted by vinnieq View Post
    Een kale Minimoog op 24 bits/192 kHz is leuk voor de purist maar niemand wordt er geil van.

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Originally posted by allstyles View Post

Al wat gehoord over de levering?!
    Hij staat nu op op aanvraag
    Begin deze week kreeg ik een verwachting in week 49, maar gisteren in week 44. Dat laatste komt meer overeen met wat ASM zelf roept.

Een reactie schrijven:

• vinnieq
    replied
    Als te schril is stuur j'm toch gewoon door een warme pre-amp. Sowieso geen slecht idee. Een kale Minimoog op 24 bits/192 kHz is leuk voor de purist maar niemand wordt er geil van.

Een reactie schrijven:

• sinew1958
    replied
    De prijs is vet.Dat is zowat alles gezegd bij mij.

Een reactie schrijven:

• Disharmonic
    replied
    willem1958 : Mooi verwoord, dat is hetzelfde gevoel dat ik erbij heb. Aan de ene kant is het een prachtig geluidsfabriekje met veel mogelijkheden, maar aan de andere lijkt het geluid nooit echt "vol" en "romig" te worden. Lastig om een klankkwaliteit te omschrijven, maar ik denk dat je het zo een beetje kunt omschrijven.

Maar misschien dat er nu wel meer van dit soort synths op de markt komen, we zien nu in snel tempo meerdere nieuwe polyfone, digitale synths verschijnen. Andere fabrikanten zitten vast niet stil als ze zien wat de concurrentie doet. Helemaal wanneer een nieuwkomer zoiets uitbrengt en het in het algemeen goed valt bij de potentiŽle kopers (op een paar zeurkousen na dan, lol ) Dus wie weet wat er nog meer in het digitale vat zit.

Een reactie schrijven:

• willem1958
    replied
    Originally posted by Disharmonic View Post
    Dat draadje had ik gemist, inderdaad met leuke demo's. Vond ook nog de onderstaande, luister even vanaf 16:13. Grappig, en het klinkt ook niet slecht qua geluidskwaliteit. Toch hoor je ook hier een zekere "scherpte", dat had best iets "zachter" gemogen. Maar smaken verschillen ook, natuurlijk.
    Ik heb deze nog 'ns even afgeluisterd en ook een clip van de afgelopen dagen maar net als de andere clips die ik tot nu toe gezien/gehoord heb vind ik 'm te kil/metalig klinken en da's jammer want de asm vind ik qua mogelijkheden echt een fantastisch apparaat.
    Het zit teveel aan de Blofeld kant die ik al heb.
    Ik probeer het me voor te stellen dat ik mezelf lekkere seventies achtige sounds of een mooi warm klanktapijt zie spelen met de asm maar hoe ik ook m'n best doe, ik heb er niet het gevoel bij.
    Ik moet gewoon niet de verkeerde verwachting hebben bij een synth die niet zo bedoeld is al zou ik het zo graag willen.
    Misschien als ik op een gegeven moment weer meer naar het digitale domein neig dat ik dan wel tot aanschaf over ga.
    Ik zou trouwens wel graag van hun nog een keer een analoge synth willen zien met digitale controle (zoals bijv de deepmind) met ook veel mogelijkheden als deze hydrasynth voor een leuk prijsje want het blijft een interessante synth, da's zeker.
    Laatst gewijzigd door willem1958 , 12 oktober 2019, 11:42.

Een reactie schrijven:

Working...
X