ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

Manic : Ja, dat klopt, veel mogelijkheden om bijzondere geluiden te maken. Als je geen klavier nodig hebt ook nog 'ns voor niet eens zoveel geld. Voor relatief weinig krijg je een synth waar je wel even zoet mee bent. Maar, als ik naar de demo's luister, ik krijg er geen warm gevoel bij. Wat hierboven al is genoemd, opwarmen met externe effecten kan helpen. En wie weet is het in het echt toch beter dan wat je hoort in een Youtube-demootje? Smaak zal inderdaad ook een rol spelen, maar als ik dit draadje lees ben ik niet de enige die nog niet zo overtuigd is over de klankkwaliteit. Zou het graag 'ns live horen, en dan met bv. een Peak ernaast.

Ik heb het idee dat veel demo’s te veel gefocust zijn op de wavetables. Daarmee heb je al heel snel een dun en schel geluid.
Ik heb echter ook zeker wel warme en dikke, scheurende geluiden gehoord. Vooral de verschillende pwm modes zijn volgens mij echt om je vingers bij af te likken (mijn smaak iig)
 
Ik heb de desktop versie besteld.
Geen idee wanneer dat geleverd gaat worden, maar geduld schijnt een schone zaak te zijn.

Bij alles wat ik van de Hdyrasynth gezien heb ben ik meer onder de indruk geraakt van de mogelijkheden en inmiddels ook van de klank.
Aangezien mijn hok zo'n beetje vol is en mede anticiperend op de eventuele komst van een Jupiter-X, kan ik er niet nog een keyboard bij hebben.
Aan de ene kant wel jammer vanwege de polyfone aftertouch, maar die pads zijn er ook niet verkeerd uit.
Qua knoppen lever je niet al teveel in op de controle en ik vind die desktop ook een mooi apparaat.

Ik ben ook benieuwd naar het werken met de arpeggiator.
Ik weet niet hoe uniek ratcheting in een arpeggiator is, maar ik kende het nog niet en vind het mooi geïmplementeerd in de Hydrasynth.

Ik kan niet wachten, maar ja...
Ik hoop dat in ieder geval de handleiding snel online staat.
 
Ik zou 'm alleen al kopen vanwege die polyfone aftertouch. Je kan wel een bejaarde Ensoniq kopen of een CS-80 maar verder is er niet veel keus toch?
 
Bij alles wat ik van de Hdyrasynth gezien heb ben ik meer onder de indruk geraakt van de mogelijkheden en inmiddels ook van de klank.

De mogelijkheden en de klank?Ben je zeker van de klank?Want mogelijkheden vind je in alle soft-hard synth's de dag van vandaag.Voor soft komen er tegenwoordig dagelijks honderden nieuwe synth's uit.
 
De mogelijkheden en de klank?Ben je zeker van de klank?Want mogelijkheden vind je in alle soft-hard synth's de dag van vandaag.Voor soft komen er tegenwoordig dagelijks honderden nieuwe synth's uit.

Software is geen optie voor mij, dus daar verdiep ik me verder niet zo in.
Ik vind dat de Hydrasynth mogelijkheden biedt die ik niet heb in mijn huidige arsenaal instrumenten.
Van de eerste demo's die ik hoorde werd ik niet wild van de klanken die ik hoorde, maar met de komst van meer demo's werd dat allengs beter en ondertussen heb ik dingen gehoord die ik wil horen in een instrument.

Het is wat mij betreft ook niet alleen de klank. Die is uiteraard niet onbelangrijk, maar met de Hydrasynth is het het geheel wat mij aanspreekt.
Aantrekkelijke interface, uitgebreide arpeggiator, polyfone aftertouch en veel, heel veel modulatiemogelijkheden.
Vooral dat laatste spreekt me erg aan.
Wat hem bovendien ook aantrekkelijk maakt voor mij is dat ik hem modulair in kan zetten.

Het lijkt me dus vooral ook een interessant instrument om eindeloos te pielen en te mierenneuken op details.
Een beetje zoals modulair voelt voor me, lekker pielen en luisteren en als er dan een keer iets muzikaal bruikbaars uitkomt is dat mooi meegenomen.
 
In een ander draadje over deze synth zijn wel dikkere geluiden te horen. Eerlijk is eerlijk.

Verder heb ik geen geld (behalve voor reparaties) dus ik koop amper synths op het moment. Maar voor mij zit er wel veel technologie in waarvan ik denk dat het geen 10 jaar volhoudt. Dit is natuurlijk een aanname. Maar ik zie het ook bij auto’s. Al die electronica is de Achilles hiel van veel auto’s. Al geldt dat trouwens ook voor veel andere synths zoals de peak. Maar de knoppen en schermen op de Asm synth hebben wel een groot bling bling effect op mij.

Maar dat is niet boeiend voor kopers die er maar een paar jaar mee spelen en dan verkopen om iets nieuwers te kopen.
 
De duurzaamheid van een instrument is altijd iets waarvan je maar moet afwachten hoe die zich op termijn houdt.
Wat dat betreft maak ik me in deze tijd weinig illusies over eender welk apparaat.
Ik heb wat dat betreft nog geluk gehad.
Ik heb tot nu alleen een DSI en een Moog moeten later repareren vanwege lamme, niet reagerende en doordraaiende knoppen.
 
In een ander draadje over deze synth zijn wel dikkere geluiden te horen. Eerlijk is eerlijk.
Dat draadje had ik gemist, inderdaad met leuke demo's. Vond ook nog de onderstaande, luister even vanaf 16:13. Grappig, en het klinkt ook niet slecht qua geluidskwaliteit. Toch hoor je ook hier een zekere "scherpte", dat had best iets "zachter" gemogen. Maar smaken verschillen ook, natuurlijk.

 
Dat draadje had ik gemist, inderdaad met leuke demo's. Vond ook nog de onderstaande, luister even vanaf 16:13. Grappig, en het klinkt ook niet slecht qua geluidskwaliteit. Toch hoor je ook hier een zekere "scherpte", dat had best iets "zachter" gemogen. Maar smaken verschillen ook, natuurlijk.

Ik heb deze nog 'ns even afgeluisterd en ook een clip van de afgelopen dagen maar net als de andere clips die ik tot nu toe gezien/gehoord heb vind ik 'm te kil/metalig klinken en da's jammer want de asm vind ik qua mogelijkheden echt een fantastisch apparaat.
Het zit teveel aan de Blofeld kant die ik al heb.
Ik probeer het me voor te stellen dat ik mezelf lekkere seventies achtige sounds of een mooi warm klanktapijt zie spelen met de asm maar hoe ik ook m'n best doe, ik heb er niet het gevoel bij.
Ik moet gewoon niet de verkeerde verwachting hebben bij een synth die niet zo bedoeld is al zou ik het zo graag willen.
Misschien als ik op een gegeven moment weer meer naar het digitale domein neig dat ik dan wel tot aanschaf over ga.
Ik zou trouwens wel graag van hun nog een keer een analoge synth willen zien met digitale controle (zoals bijv de deepmind) met ook veel mogelijkheden als deze hydrasynth voor een leuk prijsje want het blijft een interessante synth, da's zeker.
 
Laatst gewijzigd:
willem1958 : Mooi verwoord, dat is hetzelfde gevoel dat ik erbij heb. Aan de ene kant is het een prachtig geluidsfabriekje met veel mogelijkheden, maar aan de andere lijkt het geluid nooit echt "vol" en "romig" te worden. Lastig om een klankkwaliteit te omschrijven, maar ik denk dat je het zo een beetje kunt omschrijven.

Maar misschien dat er nu wel meer van dit soort synths op de markt komen, we zien nu in snel tempo meerdere nieuwe polyfone, digitale synths verschijnen. Andere fabrikanten zitten vast niet stil als ze zien wat de concurrentie doet. Helemaal wanneer een nieuwkomer zoiets uitbrengt en het in het algemeen goed valt bij de potentiële kopers (op een paar zeurkousen na dan, lol ;)) Dus wie weet wat er nog meer in het digitale vat zit.
 
Als te schril is stuur j'm toch gewoon door een warme pre-amp. Sowieso geen slecht idee. Een kale Minimoog op 24 bits/192 kHz is leuk voor de purist maar niemand wordt er geil van.
 
Al wat gehoord over de levering?!
Hij staat nu op op aanvraag :frons:

Begin deze week kreeg ik een verwachting in week 49, maar gisteren in week 44. Dat laatste komt meer overeen met wat ASM zelf roept.
 
Tis aan de ene kant precies wat ik wil. Maar het doet me pijn dat het keyboard 49 toetsen heeft.
Ik kan me gewoon niet lekker uitleven op minder dan 61 toetsen.
Zeker met Poly-AT... dan wil ik lekker gespreid spelen voor maximum effect.

Het is een beetje ondankbaar, want dit is precies het type synth waar ik jaren naar heb gezocht.
Hopelijk is het een trendsetter en komt er iemand over de brug met een 61 poly-at keyboard en een ribbon.



Dat draadje had ik gemist, inderdaad met leuke demo's. Vond ook nog de onderstaande, luister even vanaf 16:13. Grappig, en het klinkt ook niet slecht qua geluidskwaliteit. Toch hoor je ook hier een zekere "scherpte", dat had best iets "zachter" gemogen. Maar smaken verschillen ook, natuurlijk."

In dit geval moet ik gokken want ik heb de Hydrasynth niet onder handen gehad.
Maar het is toch meestal een kwestie van je eigen patches maken die niet scherp zijn.
De factory presets van de Novation Peak waren bijvoorbeeld echt een ramp en ik had um bijna in de
winkel laten staan. Maar mijn eigen patches zijn zo warm en zacht als ik ze maar wil hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de kyra wel mooi klinken van wat ik van een filmpje heb gehoord. Maar zou ik dat wel willen? Ik zette gister even wat techno op via spotify en ik hoor alleen maar van die sonic academy kick kicks.. Dat ik den; waar the f*ck is de techno nou?? Ik heb pas een pulse 1 bij mijn xt in het rack gehangen.. :biertje:
 
Nou, als je je gear nodig hebt om iemands hormonen op gang te krijgen getuigt dat wel van erg weinig eigen kunnen.
 
Back
Top