ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

Ondertussen wat filmpjes bekeken en ik ben danig onder de indruk en dan vooral van de mogelijkheden en de interface.
Hij lijkt me uitstekend werkbaar met de manier waarop de functie van de knoppen wordt geselecteerd.
De visuele feedback in het scherm en de knoppen vind ik ook een erg sterk punt.
De arpeggiator met instelbare en moduleerbare ratcheting en waarschijnlijkheid vind ik erg inventief en inspirerend.

Van de klank heb ik nog niet bijster veel gehoord, maar van wat ik wel heb gehoord krijg ik een enigszins tweeslachtig gevoel.
Ik hoor mooie klanken, maar echte warmte heb ik nog niet gehoord, maar misschien moet ik dat ook niet verwachten bij dit type instrument.
Hij klinkt digitaal in de positieve betekenis van het woord.

Zeker een instrument dat ik in de gaten wil houden.
 
Ik hoor mooie klanken, maar echte warmte heb ik nog niet gehoord, maar misschien moet ik dat ook niet verwachten bij dit type instrument.
Hij klinkt digitaal in de positieve betekenis van het woord.

Die zul je ook niet snel horen denk ik met een digitale wavetable synth.. Al ligt het ook erg aan de wavetable en het filter waarschijnlijk. Dat merk ik met mijn xt iig. In het laag kan ie wel verrassend dik klinken maar in het hoog echt ijzig koud. Even uitgebreid testen dan maar... :).
 
Dat denk ik ook. Voor sommige frequentiegebieden is ons brein erg gevoelig. Ik heb een maandje de Waldorf XTk en de PPG Wave 2.3 naast elkaar gehad. Een wereld van verschil in klank ten gunste van de PPG, ook al kan de XTk veel meer. Ik zie die dertigstemmige XTk van mij nog af en toe opduiken op Marktplaats tegen hoge vraagprijzen. Gelukkig kun je in de Hydrasynth zelf je wavetables samenstellen en naast de twee reguliere filters kun je met de mutants nog lofi-instellingen maken en/of harmonischen laten pieken en kun je voor en/of na de tijdsgebonden effecten EQ toepassen. Ik kan me geen synth herinneren met zo veel filtermogelijkheden in één klank.
 
Ik vind 'm qua mogelijkheden, buildquality en prijs echt een topsynth van wat ik tot nu toe gezien heb.
En ik zat al een tijdje te hopen op een opvolger van de Blofeld met meer knoppen dus dan is dit wel een leuk alternatief.
Alleen merk ik voor mezelf dat ik al een tijdje meer naar het analoge spectrum neig want m'n Blofeld staat al meer als een jaar op de plank zo ongeveer.
Wat dat betreft spreekt de Peak/summit me meer aan en vind ik die mooi in het midden dus ik twijfel momenteel nog.
 
''Al ligt het ook erg aan de wavetable en het filter waarschijnlijk'', dus dat ;)

Precies en daarom wilde ik het hiermee ff benadrukken voor any infidels :D :okdan:.

Ik blijf er nog steeds bij dat ik het in de basis een vet apparaat vind, maar wat ik tot nu toe gehoord heb me nog niet heeft overtuigd. Maar videootjes zeggen natuurlijk lang niet alles, dus ik ga um tzt gewoon een keer zelf testen. En wat
SB-SIX in een ander thread ook al aangeeft, gewoon wat externe effecten erop zetten kan ook wonderen doen!
 
Ik zie steeds meer sounddemo's komen, dus ik zal zo langzamerhand wel een beter beeld van het klankenpallet krijgen.

Overigens, ook erg fijn dat de CV/Gate in- en outputs bovenop geplaatst zijn i.p.v op het achterpaneel, dat maakt het voor mij in ieder geval een stuk bruikbaarder in mijn modular.
 
Ondertussen staan ze op de sites van Musicstore en Thomann voor rspectievelijk € 1399,- en € 899,-
 
Tja, hoe realistisch is die 2-5 dagen levertijd bij thomann, terwijl die bij musicstore bijna in dec. is... :?
 
Tja, hoe realistisch is die 2-5 dagen levertijd bij thomann, terwijl die bij musicstore bijna in dec. is... :?

Nog niet zolang geleden ging de man achter ASM naar Europa om daar de synth te laten zien en niemand had nog een dealerschap.
Kan zijn dat ie eerst bij Thomann is geweest en daar de eerste batch naar toe stuurt.
Thomann heeft pas nog iets van Behringer per air freight (RD-8?)binnen laten komen en op die manier waren ze eerder dan de rest.
 
Ik heb hem besteld, ervan uitgaande dat de genoemde korte levertijd onhaalbaar is.
 
Hij is ook ineens bijna 50 euro goedkoper bij Thomann,

en hij staat ook bij bax te koop
 
Laatst gewijzigd:
Wat dat betreft spreekt de Peak/summit me meer aan
Uit nieuwsgierigheid wat demo's gehoord van deze ASM Hydrasynth en ook wat te vinden was van de Waldorf Kyra. Beide lijken me prachtig om op zoek te gaan naar geluiden die niet zo voor de hand liggen. Een slag om de arm vanwege Youtube, wat dat met de geluidskwaliteit doet, maar vond deze synths wat dat betreft niet zo geweldig klinken. Daarna nog wat demo's gehoord van de Peak en Summit, ondanks dat Youtube ertussen zit krijg ik de indruk dat die beter klinken. Maar misschien moet je synths als de Hydrasynth en de Kyra eigenlijk live horen om er echt iets over te kunnen zeggen? Of in elk geval een goede opname.
 
Ik heb de Hydra zeker wel mooie en vooral bijzondere geluiden horen maken. De Kyra nog niet zo, of iig heel standaard geluiden..

maar is ook kwestie van smaak natuurlijk.
 
Manic : Ja, dat klopt, veel mogelijkheden om bijzondere geluiden te maken. Als je geen klavier nodig hebt ook nog 'ns voor niet eens zoveel geld. Voor relatief weinig krijg je een synth waar je wel even zoet mee bent. Maar, als ik naar de demo's luister, ik krijg er geen warm gevoel bij. Wat hierboven al is genoemd, opwarmen met externe effecten kan helpen. En wie weet is het in het echt toch beter dan wat je hoort in een Youtube-demootje? Smaak zal inderdaad ook een rol spelen, maar als ik dit draadje lees ben ik niet de enige die nog niet zo overtuigd is over de klankkwaliteit. Zou het graag 'ns live horen, en dan met bv. een Peak ernaast.
 
SB-SIX : Denk dat je daar wel 'ns gelijk in kunt hebben. Best jammer, op dit moment ben ik er nog niet aan toe, maar op een gegeven moment zou ik wel iets dergelijks willen. Niet al te duur, zo rond 1000 euro met een bandbreedte van een paar honderd naar boven of beneden. Deze Hydra kan veel voor het geld zo te zien, maar het geluid moet je natuurlijk wel bevallen. Al is dat ook iets persoonlijks en wat subjectief.
 
Back
Top