ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

De poly aftertouch is ook erg, erg, erg fijn. Ik moest er gek genoeg vrij lang aan wennen. Of misschien beter gezegd: mee oefenen. Het vergt een andere speelwijze. In het begin moet je er bij nadenken zeg maar: welke toets druk ik harder in en waarom? :) Maar na een tijdje wil je niet anders meer.
SCD, dank je wel voor je uitgebreide mening! Die weegt zwaar voor mij. Polyfone aftertouch heb ik al sinds 1989 met de SQ-80. Mijn TS-10 heeft die ook. Ik gebruik het niet zo veel. Maar het is te gek dat het nu voor deze prijs wordt aangeboden. De implementatie van de ribboncontroller is ook fantastisch! Ik heb de video van Loopop bekeken en ben zwaar onder de indruk van het geluid, de vele timbremodulatiemogelijkheden en de visuele ondersteuning. Ik ben zelfs bang dat het te veel kan! Keuzestress! Zoiets had ik met de filters van de E-mu UltraProteus, Daar zaten 256 filtertypen in. Hij is dan wel monotimbraal, maar met zo veel van elke module en stapeling van golfvormen moet het mogelijk zijn om net als bij de Yamaha DX-7 twee dynamische klanken te maken en die te verdelen over het klavier. Het wordt voor mij nu kiezen tussen de Summit of deze Hydrasynth... de klavierversie uiteraard.
 
Persoonlijk vind ik die ribbon controller en poyfone aftertouch nog het belangrijkste boven de uitgebreide modulatiemogelijkheden etc. Een Yamaha CS80 was als synth niet echt de meest complexe van z'n tijd maar juist de ribbon contorller en vooral de polyfone AT maakte van die bak één van de meest interessante (al had ook de suboscillator wel wat in de pap te brokken).

Dit model met zo'n schappelijke prijs maakt het best interessant om naar de toekomst toe te overwegen (in plaats van een Behringer DS80). Voorlopig maar even laten bezinken en niet té snel beslissen :).

:doei:
 
Damn,en nu komt Roland met die kleine Jupiter-Xm uit!Wa kiezen nog?:mega:
 
Chinees. Ik geef de encoders 3 jaar. Als dat je synth omloop tijd is, niks aan de hand. Peak heeft meer analoge klinkend mid/laag volgens mij. En vind hem overal wel erg nieuw digitaal klinken.

Gaat mijn q rack niet vervangen.
 
En vind hem overal wel erg nieuw digitaal klinken.

Mee eens! Ik heb nog niet heel veel filmpjes bekeken, maar hoewel ik de interface met die 8 encoders icm OLED schermpjes en die led indicators erg verfrissend vind, klinkt de Roland Jupiter Xm mij een stuk aangenamer aan de oren!
 
Chinees. Ik geef de encoders 3 jaar. Als dat je synth omloop tijd is, niks aan de hand. Peak heeft meer analoge klinkend mid/laag volgens mij. En vind hem overal wel erg nieuw digitaal klinken.

Gaat mijn q rack niet vervangen.

En al jouw elektronica heeft Deutschgründlicher Alpenpoti’s?
 
klinkt ie digitaal ja? een wavetable synth? leip man

Nieuw digitaal. Een oude ppg klinkt gewoon vet digitaal. :D

En dit kan mij q rack ook. Peak is ook digitaal en klinkt veel dikker.
 
De Peak is analoog op de FPGA oscs na. En desondanks zou ik de klank niet bepaald "dik" willen noemen.
 
En al jouw elektronica heeft Deutschgründlicher Alpenpoti’s?

Ik heb volgens mij niks serieus wat designed in China is nee. Misschien wat simpele zooi voor noppes. Maar ook dat is vaak troep. Drm ook juist.

Wel net een ultrasound cleaner voor 100 euro via AliExpress. Zal ook wel troep zijn. Maar die kans kende ik al bij bestellen. Gelukkig heb ik een gold credit card dus een jaar garantie via die.

Verder experiment met Ali express. Eerste keer. We gaan het zien.

En ik krijg hier gewoon zo’n crowdfund, net 4 maanden in business idee bij. Niks door gewinterde Sony met x jaar ervaring. Sorry he.
 
Nieuw digitaal. Een oude ppg klinkt gewoon vet digitaal. :D

En dit kan mij q rack ook. Peak is ook digitaal en klinkt veel dikker.

Ik snap (of denk te snappen :P) wat je bedoelt, hetzelfde heb ik met wat ik tot nu toe van de Waldorf Kyra heb gehoord
 
De Peak is analoog op de FPGA oscs na. En desondanks zou ik de klank niet bepaald "dik" willen noemen.

Dikker dan welke va synth die ik ken. En nee een VCA digitaal aansturen maakt hem niet analoog.
 
Ik heb volgens mij niks serieus wat designed in China is nee. Misschien wat simpele zooi voor noppes. Maar ook dat is vaak troep. Drm ook juist.

Wel net een ultrasound cleaner voor 100 euro via AliExpress. Zal ook wel troep zijn. Maar die kans kende ik al bij bestellen. Gelukkig heb ik een gold credit card dus een jaar garantie via die.

Verder experiment met Ali express. Eerste keer. We gaan het zien.

En ik krijg hier gewoon zo’n crowdfund, net 4 maanden in business idee bij. Niks door gewinterde Sony met x jaar ervaring. Sorry he.

De enige Sony die ik heb is een DPS-V77. Met het 'random burts of noise' probleem waar ik iedere keer een hartverzakking krijg. Maar dat zal wel bij het design horen. M'n DSI MEK 'designed -in-the U.S.of A.' met die kutskippende encoders nu vervangen door een PE board. M'n Alesis Andromeda A6 'designed -in-the U.S.of A.' die nog steeds in coma op een harttransplantatie ligt te wachten.
Lamenielachu.
 
sony is ongeveer t meest bureaucratische kutbedrijf in het universum. er komen veel prima dingen uit china. de peak is analoog op de oscs na, dunnetjes en flets. aliexpress verneukt de wereld. mijn maschine is in china gemaakt en die encoders rocken nog steeds (langer dan 3 jaar hoor). groetjes
 
Ik snap (of denk te snappen :P) wat je bedoelt, hetzelfde heb ik met wat ik tot nu toe van de Waldorf Kyra heb gehoord

Ja je zou denken dat we met die oude zooi uit de jaren 90 wel klaar zouden zijn. Denken ze in China toch Anders over.

En duitse degelijkheid was in de jaren 80 nog evident. Maar ik mot geen nieuwe duitse auto met al die electronica. Oude duitse zooi? Prima.
 
De enige Sony die ik heb is een DPS-V77. Met het 'random burts of noise' probleem waar ik iedere keer een hartverzakking krijg. Maar dat zal wel bij het design horen. M'n DSI MEK 'designed -in-the U.S.of A.' met die kutskippende encoders nu vervangen door een PE board. M'n Alesis Andromeda A6 'designed -in-the U.S.of A.' die nog steeds in coma op een harttransplantatie ligt te wachten.
Lamenielachu.

Allemaal zooi idd. Maar dat heeft te maken met kleine oplages in 2 van je genoemde gevallen.

China is alleen interresant als er dikke (westerse) quality control op zit, zoals bij apple.

En ik noem maar een merk. Gaat om track record. Niet speciek welk merk. Nieuwe spelers is gewoon afwachten.

Maar gewoon kopen joh. Al die nieuwe goede merken zie ik ook niet 10 jaar mee gaan.
 
Back
Top