ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

Vandaag mijn Hydrasynth Keyboard ontvangen.

Firmwareversie is 1.2.2. Later maar even updaten. Of zijn er redenen om dat nog niet te doen?
Gefeliciteerd en veel plezier ermee! De nieuwe firmware kun je gerust gebruiken.

Mijn slechte ogen worden helaas niet verwend. Ik heb af en toe moeite om te zien of de led onder een knop met tekst aan of uit staat.
De aansluitingen op de achterkant staan weliswaar op het paneel vermeld maar zo donker dat ze moeilijk leesbaar zijn.
 
Akikaze Dank je!

En ik begrijp/zie precies wat je bedoeld, ik ben net over de 60 en mijn ogen zijn ook niet de beste meer. De leds en de knoppen hadden iets meer aandacht mogen krijgen tijdens het ontwerpen, daar is nog wel verbetering in aan te brengen. De encoders daarentegen zijn zeer solide en hebben een uitstekende feedback.
 
Ik las dit in een interview met Glen Darcey :

'One trick you can do is process external audio in the Hydrasynth. Since the Mod ins can take audio range signals, and we have a Ring mod with selectable inputs, you could choose Mod in as Ring Mod source, set the Ringmod depth to 0 and then turn up the Ringmod in the mixer…and you have audio input to the mixer.'


Wil dit zeggen dat je b.v. een externe synthesizer kan aansluiten op de MOD-in en het geluid kan bewerken in de mod-matrix van de Hydrasynth?
 
Je kunt niet de toonhoogte van het inkomende signaal beïnvloeden, behalve min of meer bij gebruik als een ringmodulatiebron, maar wel het signaal zelf vanaf de mixer. Dus als je het signaal met de modulatiematrix beïnvloedt, gebeurt dit ook met inkomende audio. Ik heb het nog niet geprobeerd en er ook niet zo'n behoefte aan, hoewel ik een experiment met bewerking van een stem met het vocal filter niet uitsluit.
 
Ik heb ook eindelijk een Hydrasynth keyboard besteld! :D Heb een mooie deal kunnen maken bij bax voor 15% korting, dus 1177,25 euro :)

Kan niet wachten! Helaas moet ik dat nog wel even (kleine 2 weken)..

Ben vooral benieuwd naar de verschillende PW mogelijkheden en de PhazDiff mutant. En natuurlijk de immense modulatie mogelijkheden :D
 
Geniet nog even van de voorpret. Ik heb er ook 15% korting op gekregen (wel een paar eurootjes meer betaald) maar moest er ruim een half jaar op wachten. Saaie geluiden behoren tot het verleden mits je je de (weinige) tijd neemt om ze te maken.
 
Hier staat er één voor €1000: https://www.synthforum.nl/forum/marktplaats/te-koop-ruil-aangeboden/3777511-asm-hydrasynth
Hoef je niet 2 weken te wachten.

Thnx voor de tip! Maar ik hou het toch bij een nieuwe. Al is 1000 euro wel echt een mooie prijs, maar gun het iemand anders.

Vind wel relax idee dat mocht ik m niet bevallen, ik hem binnen 60 dagen weer kan retour sturen zonder dat ik er op verlies.

Zijn namelijk toch wel een paar dingetjes waar ik mijn twijfels bij heb, zoals fluctuerende latency, afhankelijk van de gebruikte mutants (hoop dat het mee valt en ik er mee kan leven), en nu weer dit:
https://m.youtube.com/watch?feature=emb_title&v=LToQFX-iZsk

Wellicht dat iemand hier er wat over kan zeggen? Ik hoop niet dat ik telkens de latency compensation handmatig moet bijstellen wanneer ik een patch bouw en midi naar de hydrasynth stuur..
 
Ik heb daar geen last van. Het is me niet opgevallen. Het probleem met latentie is dat veel gebruikers (en napraters) van metingen en visuele weergaven uitgaan in plaats van hun oren te gebruiken.

Maar het is zeker raadzaam om jezelf een testperiode te gunnen. Op papier zien de mutants er indrukwekkend uit maar als ze gehoormatig niet bevallen, koop je een duur (hoewel zeer prettig) masterkeyboard.
 
Gisteren ontvangen. Ik had eerder de Roland Jupiter Xm als mijn eerste synth aangeschaft, maar helaas kon ik maar niet wennen aan het vele menu diven. Hoewel het een hele verbetering is, was tweaken via Midi Designer Pro 2 ook niet de oplossing. Het bleef mij te vaak onduidelijk of een bepaalde knop op de Xm voor een bepaald model wel of niet werkte. Dus daarom besloten de Xm om te ruilen voor een Hydrasynth. Wat een verademing! Een aantal presets klinken heel dicht bij wat ik zoek in een synth (Blade Runner/CS80) en de polyfone aftertouch geeft me de expressie die ik als gitarist miste in de Xm. En de menu’s zijn zo duidelijk! Ja, de synth is heel diep, en waarschijnlijk ga ik als beginneling nooit alle features gebruiken, maar door de opzet weet ik redelijk snel waar ik iets moet zoeken en na een paar button presses ben ik in het relevante menu voor het tweaken van een parameter.

Gisteren vooral bezig geweest om de presets te beluisteren. Vandaag ga ik kijken in hoeverre ik de 303 baslijn uit Da Funk kan reproduceren met de stepped LFO en de aanwezige filters... (ik weet dat de 303 een geheel ander apparaat is, maar ik ben benieuwd hoe dicht ik kom bij het geluid. Ik weet alle noten van de baslijn, dus in theorie zou het niet veel werk moeten zijn.)
 
Die Blade Runner presets zijn gemaakt door Paul Schilling, die ze ook voor Deckard's Dream heeft gemaakt. Ik heb ze van de Hydrasynth naar de Moog One gekopieerd en een paar over elkaar heen gebruikt, omdat ik niet kon kiezen. 8~
 
Back
Top