Skulpt reageert niet op program change

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Hoi, mijn model electronics skulpt luistert niet naar program changes?!
Dat wil zeggen als ik een opname start in logic en ik kies op de skulpt een patch, dan zou ik verwachten dat de synth een program change verstuurt en ik die opneem. Zo doe ik dat altijd, dan heb ik gelijk de control changes die ik nodig heb. Helaas, de skulpt stuurt geen program change, maar een sysex commando. Ook goed, zou je denken, ware het niet dat bij een replay dan niet de patch wordt gekozen die ik verwachtte. Hij lijkt er wel op maar het lijkt alsof de mix van de waves niet klopt. Als ik zelf vanuit een andere synth een een program kies op de Skulpt, genereert dat een control 32 (bank select LSB) met value 0 en een program change met de waarde voor de patch. Helaas, ook dat levert bij replay niet op wat ik verwacht.

Ik heb ontdekt dat als ik de mix van de waves aanpas met een control change 17, na de program change, de patch zo gaat klinken zoals die dat per default doet als je hem met de toetsen kiest. Maar dat zal toch niet de bedoeling zijn?

Doe ik iets verkeerd?
 
Volgens de handleiding heeft dat toestelletje een goede midi implementatie, maar deze is alles behalve standaard zo behandelt CC 17 = Osc2 Wave
0 - 21 Sine / 22-42 Tri / 43-63 Saw / 64-85 Square / 86-127 White Noise

Zo heb je ook :
Din MIDI Filters
Skulpt has app-configurable midi filters on the Din input and output: Notes, CC, Program Change, Aftertouch, Pitchbend, Transport, Clock and Sysex
By default Din IN allows all message types
By default Din OUT allows all message types except clock.

Ik heb dat ding niet, maar raad je aan de handleiding grondig te lezen.
Dan weet je of je iets verkeerd doet of niet.
 
Uit ervaring weet ik dat het soms maar afwachten is hoe grondig de geclaimde midi implementatie is. De DIN midi in filters staan uit, dus hij zou er moeten zenden en kunnen ontvangen. Iig stuurt hij geen program changes, wel sysex data. Daar reageert hij nu wel op. Ik heb de filters eens aan en weer uitgezet, misschien was het dat wel. Blijkt eigenaardig ...
 
Heb je al geprobeerd om de gratis plugin te installeren? Dan reageert uw Skulpt zoals een vst. Werkt prima, behalve als je, zoals ik in Cubase, de input op "all midi" zet.... dat gaf ook rare dingen
omdat mijn S61MK2, bij het indrukken van transportknoppen, ook data verstuurde en de skulpt in het honderd liet lopen. Beetje zoals jij kreeg. Input op MK2 gezet en geen probleem, dan komen
die DAW stuurcodes niet door...
 
Back
Top