Ongeloofelijk luxe probleem: wat houden, wat verkopen?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.693
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb steeds gekocht wat op mijn pad kwam en interessant leek. Om te merken dat er (vaak kleine) dingen zijn die ik nog nooit gebruikt heb. Dus ik wil graag wat meningen ivm wat ik eventueel probeer of gewoon zo al terug verkoop... ik heb namelijk wel soms wat tijd maar niet om alles alles te leren...

volca sample vs korg microsampler
korg monotribe
korg microkorg

dx200 vs volca fm

sub 37 vs dominion 1 vs monopoly

bassstation 2

waar t eigenlijk om gaat is dat ik de indruk heb dat vintage spullen me meer boeien dan recent spul.

Ik gas op een juno 6 en ob6 momenteel... of dat echt uitmaakt weet ik niet want ik speel geen poly, enkel midi...
Geil echter op de juno zijn arp bass en op de ob6 zijn vintage klank.
 
Last edited by a moderator:
volca sample vs korg microsampler
Ik ben zelf een beetje allergisch voor dit soort spullen; voor een hoop samples geldt voor mij in ieder geval dat als het teveel gedoe is om er samples in te krijgen het minder leuk wordt.

korg monotribe
Als je een 101 had (of die Bass Station 2) zou ik er deze niet meer bij houden, tenzij er een soort uniek geluidje in zit wat je nergens anders uitkrijgt.

korg microkorg
Leuk voor de vocoder? Oh ja, en DWGS natuurlijk, geeft weer een extra smaakje erbij als de rest allemaal analoog is.

dx200 vs volca fm
Beiden weg, Reface DX.

sub 37 vs dominion 1 vs monopoly
Daar kan ik niet over beslissen, maar wellicht een idee om de Monopoly te upgraden zodat 'ie ook MIDI praat.

waar t eigenlijk om gaat is dat ik de indruk heb dat vintage spullen me meer boeien dan recent spul.
Vintage spul is beperkt. Het is vaak ook leuk, maar soms heb je ook zo'n "tja, is dat nou alles"-gevoel. Als je alles toch in de studio doet heb je tijd genoeg (of beter: je tijd is je geduld).

Voor samplers zou ik voor modern gaan en de kleur zelf in de samples toevoegen. Een Digitakt of zo, iets waar je gewoon een leuke drumkit en wat FX in kunt mikken als toevoeging op een bestaande drumdoos.

Ik gas op een juno 6 en ob6 momenteel... of dat echt uitmaakt weet ik niet want ik speel geen poly, enkel midi...
Geil echter op de juno zijn arp bass en op de ob6 zijn vintage klank.
Heb je ze al of moet je ze nog kopen?

Ik ben zelf van een Juno-60 naar een OB6 gegaan. De Juno is een hoop directer - minder sliders, makkelijker overzicht, ik merk dat ik zelf daar veel sneller aan begon te tweaken, maar de OB6 is veelzijdiger, en ik wilde iets dat nog de volgende zoveel jaar mee zou kunnen. Beiden is een leuke combo, en het toetsenbord van de OB6 voelt geweldig aan.
 
Jo klinkske
ik zou zeker die microkorg houden tegenover de volca sample

en die sub37 en monopoly zo ik beide houden
 
Ik zou ook de BS2 erbij houden want Novation doet toch steeds leuke upgrades met dat ding waardoor ie behoorlijk veelzijdig blijft.
Voor de rest; kijk wat je de laatste 2 jaar steeds blijft gebruiken want dat zijn waarschijnlijk toch de synths die je gewoon goed liggen.
Nou ben ik zelf ook niet zo'n verkoper dus als het niet moet vanwege ruimte of financiëen zou ik zeggen; gewoon lekker houden of verkoop wat Volca spul want dat kost je de kop niet als je het weer 'ns tweedehands terug koopt.
Die OB6 kan ik me wel wat bij voorstellen want behalve dat het een heel goed klinkende synth is zou het ook een goede uitbreiding zijn bij wat je nu hebt.
 
Ik antwoord even algemeen op de opmerkingen:

de MP heeft midi. Er is echter een YT filmpje vd MP vs dominion 1 wat inzicht bracht dat deze best gelijkaardig zijn. En de dom is momenteel niet aangesloten. Redelijk geliefd. Daarom even dacht ik aan verkoop om geld vrij te maken. Andere mensen weten echter dat ik de dom altijd meebracht naar hen voor n jam :)

ja ik heb een 101 met alle toeters en bellen uit de nova en tubbu stal. Dus de bs2 zit sindsdien in de doos. De nieuwe opties heb ik installed en niet eens getest.

Ik merk dat ik niet hou van displays en menu diving. Totaal niet. Ik gebruik die opties niet.

inderdaad. Samples laden is gedoe. Heb t daarom nog niet gebruikt.
ik heb maschine. Maar toch voor n rare reden vind ik zo n klassieke sampler met toetsen boeiend.

de microkorg. Kocht m als deel uit een lot. Een keer aangehad denk ik. Die bouw is echt cheap ass... en looks en feel zijn echt bepalend voor speelplezier voor me merk ik. Maar hij is zo geliefd dat je denkt :hij verdient n kans. Echter na 4 jaar geen ene kans gehad.

ik hou dus van hands on dus dx200 en volca fl leek,me wat. Meer dan de dx. Ik,heb ooit mezelf weggeblazen door de sub 37 een seq te laten sturen naar een seq vd volca fm. Of zoiets. Ik weet niet wat ik deed, maar het resultaat was out of this world. Daarom is ie er nog.
en zo is er voor alles n beetje n reden

Ivm elektron, ik heb de rytm al een paar jaar. Vooral in de doos. Because menu diving enz. Dus ik blijf weg van elektron...
 
inderdaad. Samples laden is gedoe. Heb t daarom nog niet gebruikt.
ik heb maschine. Maar toch voor n rare reden vind ik zo n klassieke sampler met toetsen boeiend.
Da's niet raar, alleen worden er niet meer gemaakt, behalve als deel van een workstation - dus dan zit je aan een Montage, MODX of Kronos.

Je had vroeger van E-mu de E-Synth - een Ultra sampler in keyboardverpakking. Wel nog een hoop menu-diving. Voor de rest schijnen apparaten zoals een ASR-10 ook nog populair te zijn.

Een oudere Akai of zo is wellicht ook mooi.

Ivm elektron, ik heb de rytm al een paar jaar. Vooral in de doos. Because menu diving enz. Dus ik blijf weg van elektron...
Ik dacht/hoopte dat dat met de Digi-devices wat minder was.

TR8S dan? Of wellicht https://1010music.com/product/blackbox ?
 
Ik heb lol met mijn cr 78 - dat deed me ondanks ik al een jomox 888 had en een tr8, een 808 kopen. O zo géén spijt van :D
Ik wil geen moderne drumcomputer meer. De tr8 staat stof te vangen. Kocht ook een drumtraks. Ik kan het niet uitleggen, het is net de beperking die me bevalt.
 
MonoTribe mag wel mijn kant op als je hem niet gebruikt. Maar inderdaad: veel functies gebruik ik niet omdat ze ergens in een vage knoppencombinatie zitten. Toch kan ik op zich ook wel via een menu programmeren als het moet, als er maar enige logica in zit.
 
Ik heb lol met mijn cr 78 - dat deed me ondanks ik al een jomox 888 had en een tr8, een 808 kopen. O zo géén spijt van :D
Ik wil geen moderne drumcomputer meer. De tr8 staat stof te vangen. Kocht ook een drumtraks. Ik kan het niet uitleggen, het is net de beperking die me bevalt.

Volgens mij ben jij precies de man voor een Pulsar-23 als ie uitkomt? (ik vind 'm te gek in ieder geval)
Was jij trouwens diegene die een tijdje terug postte over de monotribe waar je zo'n lol mee had, of was het bikkel?
 
de monotribe is een toffe bak maar vraagt zeker kennis en kunde. zoek maar eens op YT wat een kenner er uit haalt. . Ik moet dat echter allemaal nog leren :D Prijs stijgt van deze bakjes, dus heb er niet meer mee gewacht eentje te scoren. Er staat er een te koop hier dacht op SF voor n goeie prijs
Ik zal die pulsar eens googlen
 
Die dx 200 is super vet. Nooit weg doen. Tenzij je te lui bent om je er in te verdiepen ;)

Bs2 ook houden vanwege de Aphex Twin update.
 
...waar t eigenlijk om gaat is dat ik de indruk heb dat vintage spullen me meer boeien dan recent spul.
Dat heb ik ook, hoewel er toch ook een aantal recente bakkies zijn die ik (erg) goed vind. Misschien even een nieuw draadje openen om dit aan iedereen te vragen. Mijn mening alleen is niet zaligmakend. :)

Ik heb steeds gekocht wat op mijn pad kwam en interessant leek.
Ja, maar dat is hartstikke veel man. Logisch dat jij een luxe probleem hebt! :D

Maar goed ik denk dat ik in jouw geval die Monopoly in ieder geval zou houden. Zeker als ik begrijp wat jij (hands-on!) aan muziek maakt.
De OB6 ken ik, want daar heb ik - enkele dagen - opgespeeld. Die zou ik ook niet weg doen. Ik heb zelf twee Oberheims, maar niet een OB6.
Bass Station 2 ook niet weg doen, tenzij je 'm nooit gebruikt (en dus uitsluitend die 101 gebruikt.) Ik heb een 101, maar gebruik die dus nooit (meer). :dubbel:
De DX200 ken ik niet goed, maar ik weet dat velen er erg enthousiast over zijn. Dus straks geen spijt krijgen (als je 'm toch verkocht hebt).
Sub 37 ben ik zelf niet zo enthousiast over, maar is meer een smaak kwestie wat betreft sound denk ik.
De Dominion 1 zou ik afhangen of je sounds daarvan (veel) gebruikt. De bediening is volgens mij niet prettig, maar dat zal jij het beste weten.
De Korg's die je naast de Monopoly noemt ken ik niet goed. Daar heb ik dus geen mening over.
Een Juno 60 zou ik wel graag willen hebben, maar hier geen plaats meer voor en tegenwoordig behoorlijk aan de prijs. Ik ben ook bang voor uitval en daarna niet meer kunnen repareren.

Elektron moet ik ook niks van hebben. Ik moet de gebruiksaanwijzing daarvan er naast hebben liggen (en dan is het voor mij al gauw klaar). De volgende dag ben ik al vergeten hoe het werkte. Maar misschien ben ik een beetje dom. :okdan:

Door te veel synth's kun je verstikt raken in je creativiteit iets moois te maken. Beter minder synth's en daarvan de mogelijkheden ten volle weten te benutten dan planken vol synths waarvan je de potentie nog niet voor de helft weet.
Ik weet er alles van, ik moet ook nodig wat opruimen. :D

Nu nog 'even' afstand van een paar bakkies kunnen doen. Succes! :)
 
Goei plan, de rytm gaat in de verkoop. De BS2 mogelijk ook, en de sub 37 of dom 1 maken ook kans maar die ga ik eerst nog eens aan de tand voelen.
BS2 vind ik een lelijk ding. Klinkt bijna zoals de 101 maar mijn 101 is zowat de vetste van de planeet, die is hands on beyond words. heb de nova en tubbu mod én de stereoping uitbreiding.

Ik heb geen juno 60 (enkel een alpha 2 die te weinig aandacht krijgt met pg300) en de OB6 heb ik ook niet hoor :)
 
(enkel een alpha 2 die te weinig aandacht krijgt met pg300)

Dan geef ik jouw de raad die zeker wat meer aandacht te geven zeker wanneer je er een pg300 bij hebt
Heb maar een paar synhts verkocht maar van die vind ik het jammer:(
 
Altijd lastig dit. Je kunt natuurlijk ook eerst die zaken die je wellicht weg wil doen eerst ergens in de opslag doen en kijken of je ze gaat missen. Als dat niet het geval is, kun je ze daarna wegdoen. Ik zit ook telkens de wikken en te wegen, maar ik heb nu een verzadigd gevoel en houd alles, maar koop er ook niks meer bij.
 
De vraag is hoe lang ze niet missen doet knopen hakken. Bovendien zijn de moderne dingen elk jaar minder waard. Ben blijkbaar niet de enige met zo'n situatie / gevoel.
Ik heb de rytm te koop gezet voor 850, als ie daar niet voor weggaat, weet ik nu al dat ie gaat blijven. Ik verlies er al een bak geld op zo.
 
Ik heb alles (synths) 2e hands gekocht. Dan speelt dat wat minder. Soms nemen ze nog toe in waarde (AN1x of DX200) of blijven ze gelijk. Aan de andere kant kun je ook zeggen (rationeel): dit gebruik ik te weinig of is niet helemaal mijn ding. Dan verkopen en met alles wat je dan nog hebt lekker muziek maken op de instrumenten welke je echt goed kent. Mijn eerste synth was de CS6x (deze heb ik dan wel weggedaan omdat ik een Motif XS er naast had), maar de CS6x kende ik echt goed en was tijden lang mijn enige synth op mijn zolderkamertje bij mijn ouders thuis. Ik was er productief mee en heb toen altijd veel plezier gehad in het muziek maken. Nu nog, maar met meer spulletjes ben ik minder productief...wellicht ook wel omdat ik nu twee kindertjes heb rondlopen ;)
 
Wat je weg doet of niet heeft niets met andermans mening te maken.
Maar of jij die zelf gebruikt of niet. Ik zou iets wat je je meer dan 2 jaar niet hebt gebruikt weg doen of opslaan als je denkt dat de waarde gaat stijgen.

Ik vind iig deze apparaten interessant
korg microkorg,
dx200
dominion
monopoly
bassstation 2
 
Back
Top