kan stereo 3.5 mm trs patchkabel in mono ingang kwaad?

ProphetDrew

Ingeburgerd
Lid sinds
25 Maart 2019
Berichten
39
Locatie
Arnhem
Hi, In een kist had ik nog een paar 3.5 mm mini jack stereo kabels liggen. Kun je deze ook in de mono ingangen van je eurorack modules gebruiken? Ik meen ooit gelezen te hebben dat ze even een korte kortsluiting kunnen geven bij het indrukken van de connector in een aansluiting. Groet, Andrew
 
Ja die kun je gewoon gebruiken. Mono kabel op stereo in of uit gangen is een ander verhaal.
 
Is gelijk een tip voor el cheapo patch kabels: stereo minijack kabels kosten geen kont bij de Action.
 
Hi j0ris, Heb je tip opgevolgd. Mooie braided kabels (1,5 mtr) idd voor weinig. Heb er een stel gekocht, ze op verschillende lengtes geknipt en van jacks voorzien. Kan er weer een tijdje tegenaan. ;-)
 
Kunnen prima kabels zijn, maar als je ze voor audio gaat gebruiken (of andere kritische bronnen) even het eindsignaal 1op1 vergelijken met een degelijke patchkabel. Slechte kwaliteit koper wil je niet in je audio-chain en zeker niet in je mooie modular.
 
Hi Search64, Leuke discussie. Monstercable alleen interessant als je live speelt?
Hi Ytse, Hier rond Arnhem lagen er nog voldoende kabeltjes voor weinig. Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen. De tijd zal het leren. :-)
 
Vertrouw je oren en niet het internet. Een mooie slogan.
Vaak praat men elkaar na zonder zelf iets te hebben gehoord of ervaren.
 
Back
Top