X

kan stereo 3.5 mm trs patchkabel in mono ingang kwaad?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

kan stereo 3.5 mm trs patchkabel in mono ingang kwaad?

Hi, In een kist had ik nog een paar 3.5 mm mini jack stereo kabels liggen. Kun je deze ook in de mono ingangen van je eurorack modules gebruiken? Ik meen ooit gelezen te hebben dat ze even een korte kortsluiting kunnen geven bij het indrukken van de connector in een aansluiting. Groet, Andrew

Ja die kun je gewoon gebruiken. Mono kabel op stereo in of uit gangen is een ander verhaal.
    CENSORED

Comment

Even ter bevestiging, flyweight heeft gelijk.

the skyline was beautiful on fire
      all twisted metal stretching upwards
      everything washed in a thin orange haze

Comment

Dank voor de reactie. Dan heb ik er een paar lange patch kabels bij. ;-)

Comment

Is gelijk een tip voor el cheapo patch kabels: stereo minijack kabels kosten geen kont bij de Action.

Comment

Hi j0ris, Heb je tip opgevolgd. Mooie braided kabels (1,5 mtr) idd voor weinig. Heb er een stel gekocht, ze op verschillende lengtes geknipt en van jacks voorzien. Kan er weer een tijdje tegenaan. ;-)

Comment

Kunnen prima kabels zijn, maar als je ze voor audio gaat gebruiken (of andere kritische bronnen) even het eindsignaal 1op1 vergelijken met een degelijke patchkabel. Slechte kwaliteit koper wil je niet in je audio-chain en zeker niet in je mooie modular.

Comment

Hoi BIAM, Herkenbaar wat je schrijft. Goedkoop kan in je voorbeeld duurkoop zijn. Ik zal ze eens AB-en.

Comment

Uhuh

https://www.gizmodo.com/audiophile-deathmatch-monster-cables-vs-a-coat-hanger-363154/amp
                  "I need more cowbell!"

Comment

Bij Action verkopen ze geen goedkope audio kabeltjes meer lijkt het. Misschien wel kleerhangertjes.

facebook ytsek

Comment

Hi Search64, Leuke discussie. Monstercable alleen interessant als je live speelt?
                      Hi Ytse, Hier rond Arnhem lagen er nog voldoende kabeltjes voor weinig. Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen. De tijd zal het leren. :-)

Comment

Beter goed ijzer, dan slecht(vervuild) koper.
                        Ervaring met hele sjiek uitziende korte rca-kabels. Jaren later kwam ik er pas achter dat het geluid uit mijn o zo mooie luidsprekers zo k#t klonken door die prachtige vergulde 'high-grade' flut-kabels. Pluggen op nieuwe kabel gesoldeerd en ik was weer blij.
                        Vertrouw je oren en niet het internet.

Comment

Vertrouw je oren en niet het internet. Een mooie slogan.
                          Vaak praat men elkaar na zonder zelf iets te hebben gehoord of ervaren.

Comment

Working...
                          X