Behringer Odyssey

De Baron

Ingeburgerd
Lid sinds
22 juli 2017
Berichten
68
Locatie
Oegstgeest
Geachte aanhangers van het synthetisch verbond,

Jawel jawel, daar is hij dan; net aangekomen vanaf Thomann, de Behringer klappert: !!BARP!!
Goede afwerking, lekker zwaar metaal, ik vind hem vet!

De synth werkt, maar ik kan niet de laatste firmware installeren. Lijkt me wel handig om dat toch even te regelen. Op de Behringer website staat sinds 9-8-2019 een firmware updater tool (Synth Tool V1.3.0) waarmee je de firmware zou moeten kunnen updaten. Ik kan hem downloaden en het programma opstarten (normaal of in administrator-modus), maar het updaten gaat niet goed. Zijn er meer mensen hier die hem binnen hebben en problemen hebben met deze 'SynthTool'? SynthTool geeft me een melding dat de Odyssey connected is en dat er een nieuwere firmware beschikbaar is (huidige versie 1.0.5 is outdated, aldus SynthTool). Als je hem dan probeert te updaten binnen het tooltje, dan veranderd het gedrag als volgt:

- Sequencer: KYBD en STEP gaan rood knipperen en de buttons van de sequencer reageren niet meer.
- SynthTool: Het bericht "Update failed" verschijnt.
- SynthTool: "ODYSSEY connected" verandert naar "no device detected".
- Keyboard: Reageert niet of nauwelijks meer.

Meedenken wordt erg op prijs gesteld! :okdan:

Met vriendelijke groet,
Lukas AKA 'De Baron'
 
Ik heb geen idee hoor, dus wellicht een “long shot” maar kun je proberen met een andere OS? Misschien gebruik je nu Mac, dan dus ergens een Windows bak regelen, of andersom?

volgens mij had ik bij mijn Boog ook problemen met updaten vanaf Mac. Of het wilde überhaupt niet?
 
Ik heb geen ervaring met de Odyssey of het updaten van Behringer apparatuur, maar ik had dit pas ook bij mijn Moog Minitaur. Updaten werkte maar niet. Bleek dat de driver problemen kan veroorzaken bij het updaten. Misschien is dat bij de Odyssey ook het geval. De-installeer de driver voordat je gaat updaten, wellicht helpt dat..
 
is nieuw product,... check wat internationale forums,..
of heb even geduld met updaten,..

werkt er iets niet dan?! (behalve het updaten :engel:)
 
De eerste batch is dus al geleverd. Jammer voor mij want ik wou hem ook hebben, vorige week stond er nog dat Thomann hem binnen 4 of 5 weken binnen kreeg... Maar even wachten op de volgende batch dan maar.

Wat betreft het updaten, ik had toen der tijd de eerste batch van de ms-101, daar hadden veel mensen ook problemen met updaten en dat lag aan de hand van hun OS. De update kon ik zelf makkelijk installeren op windows 7. Als het niet lukt zou ik wachten op een definitief antwoord van Behringer. Anders via midiOX proberen ofso?
 
Het updaten van de Odyssey lukt wel in Windows maar nog niet zoals het moet. Als je probeert te updaten maakt het programma een map FWdata aan met daarin de firmware in .syx formaat. Via Midi-OX kan je je Odyssey dan updaten.
 
ODYSSEYAppsConfiguration tool and firmware updater for MacVersion 1.3.114 August 2019
download-arrow.png
ODYSSEYAppsConfiguration tool and firmware updater for WindowsVersion 1.3.114 August 2019

De tool is ge-update naar versie 1.3.1 dus ben benieuwd
 
Bedankt voor het meedenken iedereen. Ik wilde net een Windows7 bak gebruiken voor de update, tot ik op de Behringer site zag (robdh had hem al gespot inderdaad) dat er een nieuwe update was geplaatst. Hij doet het nu beter. Nu ook met werkende sequencer! :)

Ik ga er lekker mee spelen en laat jullie later nog wel weten wat ik er van vind.

Dank en groet!
De Baron
 
Bedankt voor het meedenken iedereen. Ik wilde net een Windows7 bak gebruiken voor de update, tot ik op de Behringer site zag (robdh had hem al gespot inderdaad) dat er een nieuwe update was geplaatst. Hij doet het nu beter. Nu ook met werkende sequencer! :)

Ik ga er lekker mee spelen en laat jullie later nog wel weten wat ik er van vind.

Dank en groet!
De Baron

Veel plezier Baron, updater werkt hier prima met Windows 10 en de firmware is nu naar 1.0.7
 
Back
Top