Volume control van Behringer Neutron via Midi of CV

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Is dit ueberhaupt mogelijk? De midi implementatie beperkt zich tot midi mod wheel en damper pedal on/off (Sustain).
Is er een manier om met een cv-waarde het volume van noten (ik denk niet aan adsr maar aan een soort main volume control) te beinvloeden?
 
Wat ik tot nu toe voor elkaar gekregen heb is het volgende:
1: ik heb de asignable output gekoppeld aan de mod wheel (zie pag 13 paragraaf 5.2 vd Engelstalige manual).
De assignable output koppel ik op de patch bay koppel met de FREQ MOD input
2: ENV DEPTH zet ik dan op 0
3: De Frequentie van het filter zet ik op 0
4: ENV MOD op 1/4 of hoger om het filterbereik te kiezen.
Zo kan ik een soort pseudo volume regeling simuleren door met de midi mod wheel waarden vanuit een sequencer of synth te sturen naar de neutron en deze daar om te laten zetten in een stuurspanning voor de filter frequentie en deze tussen low en high te kiezen (ok, dit is frequentie-afhankelijke volume regeling, maar dat is al wat).
Werkt aardig, maar is niet helemaal wat ik zoek. Iemand een idee?
 
Laatst gewijzigd:
attenuverter-mixer tussen vca envelope en vca hangen en daar een extra cv signaal in mixen. oid?
(attenuverted omdat je dan ook negatief kunt en de boel dus dicht kunt draaien)
 
Dank voor de suggestie, maar ik zoek naar een oplossing zonder extra gear. Ik heb een midi2cv interface (DIY naar ontwerp van Pete Kvitek), en hoopte dat ik dat er voor zou kunnen gebruiken. Maar tot nu toe heb ik nog geen methode gevonden zonder extra apparatuur in te moeten zetten.
 
Er zit gewoon een attenuator in de neutron ingebouwd . Dus je kan het signaal uit de env generator via att1 omleiden naar de vca en dan att1 cv gebruiken om je volume te bepalen.
Volgens mij was er zelfs een manier om het modwheel of een andere midi cc een cv signaal te laten genereren dus zou je ook geen externe midi-cv converter nodig moeten hebben.
 
Nu ik achter een computer zit en niet op mn telefoon tiep kan ik misschien met een plaatje van de neutron als referentie wat duidelijker instructies geven;

patch de volgende kabeltjes
env1 output -> att1 input
att1 output -> vca cv input

Nu zou je met de att1 knop het volume moeten kunnen bepalen, maar att1 heeft ook nog een cv input dus als je daar een cv signaal in steekt (bijvoorbeeld assign out) kan je daarmee je volume regelen.

Ik heb helaas mijn neutron weg moeten doen dus ik kan dit niet zelf testen maar ik hoop dat je hier een eind mee komt.
 
Nu ik achter een computer zit en niet op mn telefoon tiep kan ik misschien met een plaatje van de neutron als referentie wat duidelijker instructies geven;

patch de volgende kabeltjes
env1 output -> att1 input
att1 output -> vca cv input

Nu zou je met de att1 knop het volume moeten kunnen bepalen, maar att1 heeft ook nog een cv input dus als je daar een cv signaal in steekt (bijvoorbeeld assign out) kan je daarmee je volume regelen.

Ik heb helaas mijn neutron weg moeten doen dus ik kan dit niet zelf testen maar ik hoop dat je hier een eind mee komt.

Dat is precies wat ik zocht! Ik heb de assignable output gebruikt, gekoppeld aan mod wheel waarden.
Nu kan ik idd het volume goed regelen. Bedankt !
 
Back
Top