Virus C workflow

jvens

Nieuwkomer
Lid sinds
23 juli 2019
Berichten
8
Locatie
Gennep
Hoi allen, ik heb net een Virus C gekocht. Leuk ding natuurlijk, maar qua workflow niet te vergelijken met een softsynth of de TI. Ik heb de software van Mystery-Islands geprobeerd maar blijf daar problemen mee hebben. Zijn er hier C gebruikers die er een fijne werkwijze mee hebben icm hun DAW? Vooral de patches in een library zien en opslaan is iets wat ik wel graag zou willen.
 
Hi,

Op de Mac heb ik een tijd de editor van Rekon Audio gebruikt voor mijn Virus Kb. Werkte prima als VST editor in Cubase. Als je wat meer tijd doorbrengt met je synth dan begin je de OS vanzelf te zien en valt het programmeren wel mee.
 
Hi,

Op de Mac heb ik een tijd de editor van Rekon Audio gebruikt voor mijn Virus Kb. Werkte prima als VST editor in Cubase. Als je wat meer tijd doorbrengt met je synth dan begin je de OS vanzelf te zien en valt het programmeren wel mee.

Thanks, die ga ik proberen. En ja dat is natuurlijk ook wel zo, even wat meer tijd voor nemen komt sws goed!
 
Dit je probleem ? https://help.mysteryislands-music.c...rashes-when-scanning-presets-libraies-folder/

Het antwoord:

Yes it is a bug we have addressed and it will be fixed. However, if you want to get a dirty way around it, remove the banks from patches folder that causes the issue.

This can be tracked down from the plugin log file. Once plugin loads, it will either succeed or fail during the scanning process. If it fails, track down the last bank item from the log file and move it away while the fix is coming.

Repeat the process until plugin scanning works.
 
Ik heb die editor ook, en na elke update is er wel weer een ander probleem. Volgens mij was de laatste keer dat ik m gebruikte alleen de vst volledig bruikbaar en de au versie half functioneel,en daar kwam ik dan achter na een hoop ergernis met de au versie.ik gebruik m nog zelden,voor het librarie gedeelte zijn er andere oplossingen en voor het editen en knoppen draaien ook. Uiteindelijk ben je net zoveel tijd kwijt aan het begrijpen van sysex en midi stromen op en neer dan die editor draaiend krijgen ,ik heb overigens wel periodes gehad dat het redelijk werkte ,maar wat een klote editor is het eigenlijk ook voor dat bedrag bedenk ik me nu ,kheb me dankzij die editor wel verdiept in het 1 en ander,dat dan weer wel
 
Ja het blijft verleidelijk omdat het concept natuurlijk wel mooi is. Maar idd ik benut mijn tijd ook liever anders. Denk dat ik de plugin maar ff links laat liggen. Alleen snap ik niks van het scrollen door de libraries in de virus, krijg geen init gevonden ook. Is daar een tool voor die ik kan gebruiken, wellicht buiten de daw om? Dat tweaken met de muis vind ik niet zo'n verijsde, daar heb ik de TI voor.
 
Hi,

Op de Mac heb ik een tijd de editor van Rekon Audio gebruikt voor mijn Virus Kb. Werkte prima als VST editor in Cubase. Als je wat meer tijd doorbrengt met je synth dan begin je de OS vanzelf te zien en valt het programmeren wel mee.

Dit ziet er ook goed uit, maar €80 om te proberen vind ik toch wel pittig.. als het toch niet werkt of maar half dan ben ik niets opgeschoten..
 
Hoi allen, ik heb net een Virus C gekocht. Leuk ding natuurlijk, maar qua workflow niet te vergelijken met een softsynth of de TI. Ik heb de software van Mystery-Islands geprobeerd maar blijf daar problemen mee hebben. Zijn er hier C gebruikers die er een fijne werkwijze mee hebben icm hun DAW? Vooral de patches in een library zien en opslaan is iets wat ik wel graag zou willen.

Welke problemen ondervind je hier mee?

Ik heb ook een Virus C en gebruik de Mystery-Islands editor.
 
Back
Top