roland jd-990 Ctrlr en jd-990 super editor vraag

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
hallo,
ik ben al heel lang aan het uitzoeken hoe ik geluid krijg uit die super editor voor de roland jd-990 die ik op mijn pc heb geinstalleerd
maar ik kom er gewoon niet uit
ik heb een roland juno 106 als master keyboard en een usb-midi interface(M4U XL)
en dan natuurlijk de jd-990
zou iemand mij kunnen helpen met suggesties

mvg
martin h
 
Ben niet bekend met die editor, maar zoals ik je vraag lees lijkt het er op hoe krijg je geluid uit die editor.. Denk dat het antwoord niet is. Komt uit de JD990 zelf. Als je je controller direct op de JD aansluit, enig resultaat? Staat je midi kanaal goed?
 
Mogelijk moet je 2 midi kanalen aanmaken, voor de controller en voor je keyboard? Ik weet dat het voor m'n Waldorf Pulse ook ff gedoe was met de software editor.
 
Misschien even delen hoe je de boel nu aangesloten hebt. Reageert de JD wel op veranderingen die je maakt in de editor? Geluid zal er inderdaad niet uitkomen. Daarvoor met je de JD aansluiten op een audio interface.
 
mijn master keyboard in naar de uit van mijn jd-990 dan de true jd-990 naar de in van mijn usb-midi interface dat is wat ik nu heb
 
Sluit de uit van je keyboard eens op een in van de interface aan. En de uit van de interface naar de in van de JD. Je hebt nu alles precies verkeerd om. Als er niets op de in van de JD zit gaat ie ook nergens op reageren.
 
Back
Top