Micromonsta programchange

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
615
Locatie
rotterdam
met de micromonsta heb ik het volgende probleem ;

als ik vanuit cubase een programchange stuur volgt hij deze tot patch no. 127 , hierna gaat hij niet verder.

als ik een bankchange verstuur wil de micrmonsta hier niet op reageren.

iemand misschien een idee hoe dit is op te lossen ?
 
Hoi Smart Bits , die cc gaat mijn kennis denk ik te boven.

in cubase kan ik per kanaal een program en bank change verzenden en zoals gezegd de program changes worden t/m 127 gewoon opgevolgd maar zodra ik een bankchange will doen gebeurt er niets.
 
Heb je geprobeerd wat Audiocollage schreef? Je moet ze direct achter elkaar sturen in de juiste volgorde denk ik.
 
En als je de synth met MIDI out naar Cubase aansluit en dan record en een bank change handmatig doen? Zie je dan misschien de juiste data in Cubase? Dan zou je dat weer als startpunt kunnen gebruiken om het de andere kant uit te doen.
 
Op mijn website 'De Linke Pagina' vind je een tool MCC waarin massa's voorbeelden terug te vinden zijn van hoe je bankselect messages verstuurd.
Start het programma, klik 'Voice' selecteer bvb. 'MU128 voices', activeer 'Send MSB LSB' en kies een voice uit de lijst.
Twee controllers gevolgd door één Program Change is de standaard opzet voor dit (CC0 + CC32 + Prg).
 
Het vreemde is dat als ik bank en program change in een miditrack zet de Micromonsta deze wel volgt.
Ook als ik bank en program change vanuit mijn midicontoller verzend volgt hij deze.

Alleen wanneer ik vanuit het input channel een bank change verzend werkt dit niet.

Dus dan werkt de MM zoals het hoort maar weet ik nog steeds niet wat het probleem is.
 
In die lijst staan gewoon de standaard nummers van controllers, niets van waarden (basis midi kennis).
MSB Bank select Controller is 0, LSB Bank select Controller is 32 beiden kunnen waarden aannemen van 0 t.e.m. 127.

Ja je hebt gelijk. wat betreft values is het gewoon proberen denk ik:)
 
Best program change en bank change aan een midi controller knop toewijzen, dan kan je de waardes veel sneller vinden.
 
Maar welke Bank Select Controller is (of zijn) het nu en wat de waarde(n) ?
MSB Bank select Controller is 0, LSB Bank select Controller is 32 beiden kunnen waarden aannemen van 0 t.e.m. 127.
Ik wil wel een file aanmaken waarin de hele besturing makkelijk uit te voeren is met mijn tool MCC, maar ik heb geen Micromonsta, dus een beetje correcte info kan helpen...
 
Zou tof zijn.
Maar wat voor info heb je nodig?
Via google vind je audiothingies micromonsta midi cc/NRPN en Micromonstra Patchlist pdf.
Weet natuurlijk niet of dit is wat je nodig hebt.
 
Zou tof zijn.
Maar wat voor info heb je nodig?
Via google vind je audiothingies micromonsta midi cc/NRPN en Micromonstra Patchlist pdf.
Weet natuurlijk niet of dit is wat je nodig hebt.
In elke DAW, MidiOx of mijn MCC tool, kun je midi commando's opnemen en zichtbaar maken.
Ik heb deze die hun werk uitvoeren voor de Micromonstra nodig (vnl. voor het selecteren van voices).
Die pdf geeft wel al iets aan maar geen waarden en ook niet of je wel of niet MSB Bank Controller en LSB Bank Controller samen met een Program Change benodigd.
 
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik heb even program changes opgenomen in logic, vanuit mijn Mopho, terwijl ik de MM ook aanstuur. Als ik op de Mopho bank 1 selecteer en en program, zie ik in login LSB 0 en corresponderende program nummer. Op de MM gaat hij dan ook naar dit program nummer. Als ik een bank omhoog ga, dus naar bank 2, zie ik LSB 1 en corresponde program nummer, maar de MM springt nu naar programma 127 + dat nummer. Bij bank 3 is het LSB 2 en springt de MM naar 2*127 + program nummer. Zie bijlage
 

Attachments

  • Screenshot 2019-07-17 at 22.02.23.png
    Screenshot 2019-07-17 at 22.02.23.png
    124,8 KB · Bekeken: 93
Back
Top