Micromonsta programchange

Wat bedoel je precies met 2 banken? De micromonsta heeft 1 bank, en alle program numbers lopen door tot ergens in de 300 (waarschijnlijk 3*128= 384, moet ik even checken)
 
Je kan in MIDI geen program numbers hoger dan 127 hebben, daarom split met deze d.m.v. banken.
(de nummering is boekjes kan wel gekke dingen weergeven maar MIDI is zoals ik net schreef.)
Volgens de info die ik terugvond is 234 Sevenses de laatste voice (hoogste PC volgens het gekke boekje dus). Dat kan niet in MIDI.
Bank 0 eindigt n.m.i. dus met MwFun.
Bank 1 begint n.m.i. met SwipNze en dat zou dan terug op PC 0 moeten zijn.
 
Nee precies, snap ik! Ik wilde alleen even checken hoe je het bedoelde. Hij moet het inderdaad dus wel over 3 bank verdelen, maar op het schermpje telt de MM gewoon door!
 
Dat van die patch 234 zou goed kunnen. Maar ik denk dat er daarna nog lege user slots zitten. Dit weet ik niet zeker.
 
Klopt, er zitten 234 presets in en hij heeft een totaal van 384 geheugen slots.

Ook heb ik een manier gevonden om het probleem te omzeilen.
In Cubase ga ik naar de midimanager hier kun je uit een lijst een preset patchlist voor allerlei synth modellen vinden.
De Micromonsta staat hier niet tussen ,dus heb ik random voor de Yamaha MO6 gekozen.
Deze patchlist staat nu in het inputchannel en als ik hierin voor MM een bank en/of program selecteer volgt hij hij dit probleemloos op.

Wel vind ik het jammer dat ik in deze lijsten niet de patchnames van de MM kan invoeren.
 
Back
Top