X

Micromonsta programchange

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Micromonsta programchange

met de micromonsta heb ik het volgende probleem ;

als ik vanuit cubase een programchange stuur volgt hij deze tot patch no. 127 , hierna gaat hij niet verder.

als ik een bankchange verstuur wil de micrmonsta hier niet op reageren.

iemand misschien een idee hoe dit is op te lossen ?

Normaal verstuur je programchange direct na een bankchange...
    Handleiding ???
    Cursussen : Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.

Comment

Niets over te vinden in de handleiding

Comment

Volgens de MIDI map moet hij wel op bank changes reageren:

https://www.audiothingies.com/dl/mic...di_map_1.1.pdf

Welke CC's gebruik je?
        Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
        Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
        ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
        TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube

Comment

Hoi Smart Bits , die cc gaat mijn kennis denk ik te boven.

in cubase kan ik per kanaal een program en bank change verzenden en zoals gezegd de program changes worden t/m 127 gewoon opgevolgd maar zodra ik een bankchange will doen gebeurt er niets.

Comment

Ik heb zelf geen Cubase, dus daar kan ik niet veel in betekenen. Misschien dat de documentatie van Steinberg hierin nog wat duidelijkheid geeft?:

https://steinberg.help/cubase_pro_ar...t_about_c.html
            https://steinberg.help/cubase_pro_ar...a_sound_t.html

Comment

Heb je geprobeerd wat Audiocollage schreef? Je moet ze direct achter elkaar sturen in de juiste volgorde denk ik.
              “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Heres Tom with the Weather.”

Comment

Ja, heb ik gedaan maar werkt ook niet.
                Met b.v. de KingKorg heb ik dit probleem niet

Comment

En als je de synth met MIDI out naar Cubase aansluit en dan record en een bank change handmatig doen? Zie je dan misschien de juiste data in Cubase? Dan zou je dat weer als startpunt kunnen gebruiken om het de andere kant uit te doen.

Comment

Op mijn website 'De Linke Pagina' vind je een tool MCC waarin massa's voorbeelden terug te vinden zijn van hoe je bankselect messages verstuurd.
                    Start het programma, klik 'Voice' selecteer bvb. 'MU128 voices', activeer 'Send MSB LSB' en kies een voice uit de lijst.
                    Twee controllers gevolgd door één Program Change is de standaard opzet voor dit (CC0 + CC32 + Prg).
                    Cursussen : Klanktechniek, Synthesizertechniek, MIDI van a tot z, Logic Environments.

Comment

Hoe weet je trouwens welke waarden je in de bankselect messages je moet sturen als er geen handleiding van bestaat ???

Comment

volgens mij staat dat in deze lijst:

https://www.audiothingies.com/dl/mic...di_map_1.1.pdf

Het moet wel kunnen, want ik stuur mijn Micromonsta aan met mijn Mopho, als ik dan een bank change doe op mijn Mopho, springt de MM ineens naar patches in de 200. Dus ik denk dat wat hierboven gezegd wordt over eerst een bank een dan een PC correct is.

Comment

Originally posted by ohtar View Post
                          volgens mij staat dat in deze lijst:
                          In die lijst staan gewoon de standaard nummers van controllers, niets van waarden (basis midi kennis).
                          MSB Bank select Controller is 0, LSB Bank select Controller is 32 beiden kunnen waarden aannemen van 0 t.e.m. 127.

Comment

Het vreemde is dat als ik bank en program change in een miditrack zet de Micromonsta deze wel volgt.
                            Ook als ik bank en program change vanuit mijn midicontoller verzend volgt hij deze.

Alleen wanneer ik vanuit het input channel een bank change verzend werkt dit niet.

Dus dan werkt de MM zoals het hoort maar weet ik nog steeds niet wat het probleem is.

Comment

Originally posted by audiocollage View Post
                              In die lijst staan gewoon de standaard nummers van controllers, niets van waarden (basis midi kennis).
                              MSB Bank select Controller is 0, LSB Bank select Controller is 32 beiden kunnen waarden aannemen van 0 t.e.m. 127.
                              Ja je hebt gelijk. wat betreft values is het gewoon proberen denk ik

Comment

Best program change en bank change aan een midi controller knop toewijzen, dan kan je de waardes veel sneller vinden.
                                “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Heres Tom with the Weather.”

Comment

Maar welke Bank Select Controller is (of zijn) het nu en wat de waarde(n) ?
                                  Ik wil wel een file aanmaken waarin de hele besturing makkelijk uit te voeren is met mijn tool MCC, maar ik heb geen Micromonsta, dus een beetje correcte info kan helpen...

Comment

Zou tof zijn.
                                    Maar wat voor info heb je nodig?
                                    Via google vind je audiothingies micromonsta midi cc/NRPN en Micromonstra Patchlist pdf.
                                    Weet natuurlijk niet of dit is wat je nodig hebt.

Comment

Originally posted by willvandervliet View Post
                                      Zou tof zijn.
                                      Maar wat voor info heb je nodig?
                                      Via google vind je audiothingies micromonsta midi cc/NRPN en Micromonstra Patchlist pdf.
                                      Weet natuurlijk niet of dit is wat je nodig hebt.
                                      In elke DAW, MidiOx of mijn MCC tool, kun je midi commando's opnemen en zichtbaar maken.
                                      Ik heb deze die hun werk uitvoeren voor de Micromonstra nodig (vnl. voor het selecteren van voices).
                                      Die pdf geeft wel al iets aan maar geen waarden en ook niet of je wel of niet MSB Bank Controller en LSB Bank Controller samen met een Program Change benodigd.

Comment

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik heb even program changes opgenomen in logic, vanuit mijn Mopho, terwijl ik de MM ook aanstuur. Als ik op de Mopho bank 1 selecteer en en program, zie ik in login LSB 0 en corresponderende program nummer. Op de MM gaat hij dan ook naar dit program nummer. Als ik een bank omhoog ga, dus naar bank 2, zie ik LSB 1 en corresponde program nummer, maar de MM springt nu naar programma 127 + dat nummer. Bij bank 3 is het LSB 2 en springt de MM naar 2*127 + program nummer. Zie bijlage
                                        Bijgevoegde bestanden

Comment

Working...
                                        X