vocal synth?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
584
hallo

bestaan er synths (geen plugin, maar hardware) die min of meer vocals genereren? Al dan niet Gregoriaans (zoals bvb. Jam & Spoon - Age of Love)?
 
Heb in het verleden een Roland VP-7 gehad, waar geweldige Gregoriaanse geluiden uitkwamen.
Helaas op den duur weer weggedaan (beetje spijt van gehad).
Is inmiddels vrij lastig te krijgen en ook erg prijzig.
Ben ook erg gefascineerd door Gregoriaanse zang.
 
mellotrons doen het ook maar dat zal waarschijnlijk niet zijn wat je zoekt.
Of zoiets bijv


Vaak is het toch sample based of met input van je eigen stem maar echt vocals synthesizen vanuit de electronica blijft toch heel beperkt zoals een beetje choir achtige dingen.
 
Dat koortje uit The Age of Love is toch gewoon uit een goede ROMpler te halen?
 
Prophet X? Je hebt ook zo'n Nakken Vocaloid ding (Pocket Miku) die via MIDI aan te sturen is.
 
zou die stem in "Orbital - Chime" van een (soort) synth komen of ingezongen zijn?

grtz!
 
Welke stem in Obital Chime? Die vocal in Jam & Spoon - Age of Love is volgens mij gewoon 1 sample in een sampler en daarna de melodie gespeeld.
 
zou die stem in "Orbital - Chime" van een (soort) synth komen of ingezongen zijn?

grtz!

https://www.youtube.com/watch?v=DhAY8z7RL-A

Even zodat er geen verwarring mogelijk is: waar hoor jij in deze track een stem?

Age of Love is inderdaad een 90s romplertje. Yamaha SY99 of Korg M1 of zo, die kunnen dat al. Om dat zelf te maken is overigens geen rocket science; zoek ergens een koortje op Youtube op dat een enkele noot zingt, smijt dat in een sampler en loop 't. Zo werd het origineel ook gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn excuses! Ik bedoel natuurlijk "Orbital - Halcyon".
 
Back
Top