Waarom saved ATC-1X controlleredits niet?

dod563

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2008
Berichten
1.161
Ik heb een Kenton Control Freak waarmee ik m'n SE ATC-1X en Waldorf Pulse edit. Als ik na het editten op de Pulse save, bewaart hij het geëditeerde geluid en dat is precies wat ik wil! Als ik de ATC met de Kenton naar believen editeer en op save druk, bewaart hij dit dus niet. Als ik op de ATC zelf editeer en op save druk, bewaart hij (uiteraard) wel het geëditeerde geluid. Beide synths zijn op zelfde manier verbonden met Kenton. Ik zit naar beide midi implementation charts te kijken maar zie niet zoveel verschillen. Je kunt overigens miditechnisch gesproken niet heel veel instellingen veranderen bij de ATC dus ik vrees er een beetje voor dat het is maar als iemand suggesties heeft, wees welkom!
Bvd en groet,
E
 
Ik begrijp uit je verhaal dat de patch dus wel saved op het geëdite apparaat, maar als je via midi edit. Is het niet een knoppenvolgorde die verkeerd gaat met save/compare?
 
Nee, er is maar één manier om te saven op de ATC en dat is twee keer de save knop indrukken. Op die manier krijg je de indruk dat hij, de door de Kenton geëditeerde, patch opslaat. Alleen doet hij dat dus niet. Even een uitstapje naar de volgende patch en terug leert dat je weer terug bij af bent. Ik zal straks eens proberen om de midi implementation charts hier te tevoorschijn te krijgen.
 
Thanks, nooit geweten dat een Xi het wel kan en de (1)X dus niet. Spijtig maar dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt. Ik las iets over een softwareupgradedate maar die is wel prijzig. Aangezien ik meestal nieuwe sounds aanmaak en een enkele keer opsla, ga ik daar eens goed over nadenken. Dank voor jullie input! Ik had al wel wat opgezocht maar dit was ik nog niet tegengekomen.
 
Ah, ik heb nu ook het laatste stukje leesvoer van P-Five verwerkt, dank voor de link, daarin wordt duidelijk dat ik alleen een OS update nodig heb. Die is beschikbaar voor 25 dollar. Dat moet lukken.
Thanks heren!!
 
Back
Top