Ze zijn er weer! Geheugenkaarten voor de Korg Z1

peterdh

Ringtones & notifications
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.812
Locatie
Santpoort-Noord
Lang geleden gaf ik de tip voor het maken van een PCMCIA geheugenkaart voor de Korg Z1. Omdat PCMCIA kaarten, bij mijn weten, nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, is er de volgende oplossing: Koop een PCMCIA naar Compact Flash adapter en een tweedehands Compact Flash kaart van 4MB of meer. Op een gegeven moment, jaren geleden, kreeg ik van jullie te horen dat er geen PCMCIA naar Compact Flash adapters meer verkrijgbaar waren. Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat ze wel weer verkrijgbaar zijn!

Hier wat PCMCIA naar Compact Flash adapters: AliExpress , Bol.com , Reichelt , Alle Kabels en Informatique .

Hier wat tweedehands Compact Flash kaarten op Marktplaats.nl (de kaarten van iets meer dan 4MB zijn vaak lekker goedkoop)

Als ik mij goed herinner, kun je zo'n 2000 tot 4000 extra programs op een geheugenkaart opslaan.
 
Op een gegeven moment, jaren geleden, kreeg ik van jullie te horen dat er geen PCMCIA naar Compact Flash adapters meer verkrijgbaar waren. Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat ze wel weer verkrijgbaar zijn!

Valt wel mee hoor. Bij de 'retroshops' waren ze altijd al verkrijgbaar: https://www.vesalia.de/e_acfpcmcia.htm of anders https://amigastore.eu/en/164-amiga-pcmcia-compact-flash-reader-software.html
Heb er jaren geleden 2 gekocht, gebruik er echter maar één.
 
Er staat me iets bij dat de Z1 erg kritisch is voor het type PCMCIA kaart. Of was dat nou de Clavia Nord reeks?
 
Ik heb net bij AliExpress 2 verschillende PCMCIA naar Compact Flash adapters gekocht. Één van 2,75 euro en één van 6,75 euro; bedragen zijn beiden inclusief de verzendkosten. Als ze eenmaal binnen zijn, dan test ik ze en post ik het resultaat hier in dit topic. Kan wel even duren, AliExpress kennende.
 
Ik heb net bij AliExpress 2 verschillende PCMCIA naar Compact Flash adapters gekocht. Één van 2,75 euro en één van 6,75 euro; bedragen zijn beiden inclusief de verzendkosten. Als ze eenmaal binnen zijn, dan test ik ze en post ik het resultaat hier in dit topic. Kan wel even duren, AliExpress kennende.
De SanDisk adapter is net binnen en werkt! 6,75 euro dus KLIK
 
Is die van 2,75 al binnen? En zo ja, werkt -ie dan niet?
Nog niet binnen. Zodra die binnen is test ik hem en post ik het resultaat. Mocht hij goed zijn, heb jij dan interesse om hem over te nemen voor een vriendenprijsje? Ik heb er ook nog een CompactFlash kaart voor je bij. Het zou mijn derde PCMCIA adapter worden en dat is ietwat teveel van het goede.
 
Voel me nog steeds genaaid door Korg, de importeur van Korg ( voerman) En studio de dijk in ALkmaar/Haarlem die mij een Z1 voor de volle prijs verkochten en die later niet thuis gaven toen er een foute print in bleek te zitten ( een bij hun bekend probleem) waardoor de Z1 niet kon syncen aan midi. Ofwel"geen strakke arps en LFO's etc. Repareren ho maar. Ja, ik was te laat volgens de importeur. Nou ja mis de Z1 nog steeds, wat een vette bak. Onovertroffen in hardware wat mij betreft. Heb altijd gehoopt op een Z2 maar uiteindelijk koop ik natuurlijk nooit meer iets van korg. Heb me nog nooit zo bekocht gevoeld.
 
Was dat niet een OS dingetje? Een ROM vervangen? Voerman, tsja. Berucht om hun totaal gebrek aan klantvriendelijkheid. Ik moest mijn Z1 maar weer eens uit de noppenfolie halen. De indeling van het display is het enige waar ik nooit aan heb kunnen wennen.
 
Ik heb net bij AliExpress 2 verschillende PCMCIA naar Compact Flash adapters gekocht. Één van 2,75 euro en één van 6,75 euro; bedragen zijn beiden inclusief de verzendkosten. Als ze eenmaal binnen zijn, dan test ik ze en post ik het resultaat hier in dit topic. Kan wel even duren, AliExpress kennende.

Is die van 2,75 al binnen? En zo ja, werkt -ie dan niet?

De adapter van 2,75 euro kwam een week geleden binnen en ik heb hem net getest. Hij doet het prima.

Als iemand interesse heeft in deze nieuwe adapter inclusief een Compact Flash kaart, PB mij maar. Ik stuur hem op voor een vriendenprijsje van 5 euro. Ik heb er ook de gewilde Korg ZSC-01 banken en 2 soundbanks van ondergetekende opgezet.
 
Lang geleden gaf ik de tip voor het maken van een PCMCIA geheugenkaart voor de Korg Z1. Omdat PCMCIA kaarten, bij mijn weten, nauwelijks nog verkrijgbaar zijn, is er de volgende oplossing: Koop een PCMCIA naar Compact Flash adapter en een tweedehands Compact Flash kaart van 4MB of meer. Op een gegeven moment, jaren geleden, kreeg ik van jullie te horen dat er geen PCMCIA naar Compact Flash adapters meer verkrijgbaar waren. Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat ze wel weer verkrijgbaar zijn!

Hier wat PCMCIA naar Compact Flash adapters: AliExpress , Bol.com , Reichelt , Alle Kabels en Informatique .

Hier wat tweedehands Compact Flash kaarten op Marktplaats.nl (de kaarten van iets meer dan 4MB zijn vaak lekker goedkoop)

Als ik mij goed herinner, kun je zo'n 2000 tot 4000 extra programs op een geheugenkaart opslaan.
Inmiddels al enige tijd geleden dat je dit postte maar toch een vraagje.
Accepteert de Korg Z1 met deze adapter ook Compact Flash kaarten van 256 MB of herkent hij deze als 4MB kaart?
 
Back
Top