beste synth met cv opties

allstyles

Stamgast
Lid sinds
30 oktober 2018
Berichten
443
Locatie
Vriezenveen
Bij mijn eurorack heb ik een paar semi modulars (neutron, D, Erebus V3), de minibrute 2s is heerlijk speelgoed om mee bezig te zijn.
Nou zoek ik eigenlijk een synth die goed in te passen is in mijn modular/semi modular setup...

Kwam zelf uit op een korg Minilogue XD of een Deepmind 12D
(de deepmind lijkt mij nogal menu diving gevoelig en zie maar weinig mensen hem in een hybride setup hebben staan)


Hebben jullie nog andere opties waar ik naar kan kijken?!
 
Ik zou eerder denken aan een Vermona Perfourmer (met cv), een Moog Mother 32 of zo... die hebben cv-integratie. De cv-opties op de twee synths die je noemt zijn nogal beperkt, volgens mij. Of zoek je een polysynth?
 
Heb er een Microfreak bij en dat is best leuk spelen als je die via midi synced,..
Dus zoek eigenlijk een synth om mijn geluiden uit te breiden, en het liefst eentje waarbij je dus ook je modular kunt integreren.

Dankzij de sequencer van de microfreak komen er bij de presets al hele toffe geluiden met sequences voorbij.

dus eigenlijk combi van minibrute 2s met microfreak, maar dan met andere geluiden


(zat eerst naar de microvolt 3900 te kijken, maar omdat die prijs zo dicht bij de deepmind ligt ben ik nu wat verder aan het kijken wat mijn opties zijn)
 
Als je je modular wilt uitbreiden, waarom zou je dan een nieuwe synth kopen? VCA's / VCF's e.d. heb je al, ik zou eerder wat eurorack modules aanschaffen om daar iets mee te doen.
 
Het gemak van een hands on apparaat is toch ook wel erg makkelijk,. Op eurorack niveau weet ik al helemaal niet wat ik zou moeten kopen,..

vca altijd makkelijk
vco heb er al stuk of 8 niet echt nodig ( incl semi,s)

filter,. Heb een morgasmatron, en filters gebruik ik niet veel,..

sequencer, altijd handig, maar red me op het moment,..

microfreak is leuk ,.. beetje door presets bladeren , via midi syncen en dat ding met een beetje knop getweak voelt heerlijk aan.

dus eigenlijk synth met sequencer die waarbij je zelf goed met de geluiden kunt spelen!!!


Eigenlijk een omschrijving waar je weinig mee kunt :stupid



Het gebruikersgemak van een minibrute 2s en het gemak van met de presets spelen zoals op de microfreaak

(helaas hebben nog maar weinig mensen een microfreak, maar er heeft hier vast wel iemand een idee wat voor apparaat er leuk bij zou zijn :biertje: )
 
Laatst gewijzigd:
misschien is de nieuwe Erebus of de Nyx van Dreadbox leuk om erbij te zetten?
Een Noise O Coats als je een beetje west coast synthese wil.
Kilpatrick Audio Phenol kan ook of een Malekko.
Zelf vind ik de Bastl softpop ook erg leuk als het 'ns wat anders moet zijn.
Of je moet iets polyfoon zoeken natuurlijk.
 
misschien is de nieuwe Erebus of de Nyx van Dreadbox leuk om erbij te zetten?
Een Noise O Coats als je een beetje west coast synthese wil.
Kilpatrick Audio Phenol kan ook of een Malekko.
Zelf vind ik de Bastl softpop ook erg leuk als het 'ns wat anders moet zijn.
Of je moet iets polyfoon zoeken natuurlijk.

vind de pittsburg microvolt 3900 ook heel interessant,

Vind het jammer niks in de buurt te hebben om die dingen eens in het echt te bekijken/luisteren.
Heb niks met die Make noise layout, maar hij kan wel verrekte bruut zijn,...

zal nog eens de opties bekijken...

Eigenlijk wil ik wel een deepmind/peak of die 3900, maar ik heb de ruimte nog voor 1 8~
 
Als ik het zo lees zou ik eerst goed gaan nadenken over wat je denkt nodig te hebben en waarvoor, je keuzes lopen zover uiteen (Van Peak tot Microvolt 3900) dat je volgens mij een beetje doelloos aan het kijken bent.
 
Als ik het zo lees zou ik eerst goed gaan nadenken over wat je denkt nodig te hebben en waarvoor, je keuzes lopen zover uiteen (Van Peak tot Microvolt 3900) dat je volgens mij een beetje doelloos aan het kijken bent.

Het is voor erbij he,.... meeste dingen die ik wil kunnen lukt me al wel met de apparatuur die ik heb,..

Ben uiteindelijk voor de Microvolt 3900 gegaan, zo gauw ik filmpjes kijk over semi modulars ben ik al snel verkocht, maar deze werkt net weer anders dan degenen die ik al heb, meer modulatie gericht,.. en daar heb ik nog niet echt veel kaas van gegeten.

Het vreemde is, met gear aankopen gelukkig nog maar weinig errors gemaakt,.. enige apparaat waar ik niet veel mee kan, maar wat anderen de hemel imprijzen is die Model D, kan er maar geen lekkere flow mee vinden.
(Neutron, Erebus, minibrute heerlijk om mee te spelen, maar die D :erm:, binnenkort een overdrive module en plasma module van erica synths binnen, een kijken of ik daarmee de D kan laten brullen :mexico:
 
Ik zou het zelf iets te veel monosynths vinden, lijken toch allemaal verdomt op elkaar. De verschillen kun je dan net zo goed los als modules kopen om je semi's uit te breiden. :)
D laten brullen is overigens niet zo moeilijk, gewoon de output naar de ext. in en dan langzaam op laten komen tot waar je 'em wilt. ;)
 
Ik zou het zelf iets te veel monosynths vinden, lijken toch allemaal verdomt op elkaar. De verschillen kun je dan net zo goed los als modules kopen om je semi's uit te breiden. :)
D laten brullen is overigens niet zo moeilijk, gewoon de output naar de ext. in en dan langzaam op laten komen tot waar je 'em wilt. ;)

nice tip, ga ik proberen :mega:

Qua geluiden vind ik erebus en neutron toch best ver uit mekaar liggen, aan de hand vd filmpjes verwacht ik dat die 3900 nog wat donkerder klinkt...

(op modulair gebied zou ik verder moeten kijken waar ik mooi(er) mee kan moduleren, maar kan maar moeilijk via filmpjes inschatten wat nou lekker werkt/klinkt, zal dagje vrij moeten maken om eens naar amsterdam of berlijn heen te gaan om wat leuks daarvoor aan te schaffen..)
 
Klinkt misschien wat donkerder, maar allebei semi monosynths, met een beetje patchen en tweaken zit je dan al enorm dicht bij elkaar. Iets als een wavetable, FM, PM, ROMpler, sampler , physical modeling, formant of granular synth geven echt compleet andere geluiden, niet even ietsje donkerder maar gewoon een compleet andere wereld aan edit mogelijkheden. :)
 
Klinkt misschien wat donkerder, maar allebei semi monosynths, met een beetje patchen en tweaken zit je dan al enorm dicht bij elkaar. Iets als een wavetable, FM, PM, ROMpler, sampler , physical modeling, formant of granular synth geven echt compleet andere geluiden, niet even ietsje donkerder maar gewoon een compleet andere wereld aan edit mogelijkheden. :)

De Tasty Chips GR-1 is een mooie granulair polyfone synth met cv en gate.
Dan heb je echt wat anders.
 
Ja, das ook een mooie! Maar als je met de D nog zit te stoeien en ook al een microfreak hebt (Is toch nog maar een maandje uit?) heb je volgens mij ook nog genoeg te doen, te veel gear doet niemand goed. ;)
 
De Tasty Chips GR-1 is een mooie granulair polyfone synth met cv en gate.
Dan heb je echt wat anders.

Staat al week of 6 in preorder en zal voor de komende tijd mijn laatste desktop module zijn,........ heb daarna alleen nog wat plaats in mijn eurorack case :engel:
Hoop hem juni-july binnen te krijgen....

Daarmee heb ik voor het moment mijn geluidsbehoeftes wel weer met een goede lading voorzien :maffia::geslaagd::biertje:
 
Staat al week of 6 in preorder en zal voor de komende tijd mijn laatste desktop module zijn,........ heb daarna alleen nog wat plaats in mijn eurorack case :engel:
Hoop hem juni-july binnen te krijgen....

Daarmee heb ik voor het moment mijn geluidsbehoeftes wel weer met een goede lading voorzien :maffia::geslaagd::biertje:

Mooi man, ik ben benieuwd hoe ie bevalt als je 'm hebt?
Lijkt me echt een mooie aanvulling op wat er nu al staat.
 
Elektron analog 4 heeft 4 cv outs die in te stellen zijn naar eigen wens. En met de sequencer is dat wel echt een onuitputtelijke bron van mogelijkheden.
 
Back
Top