Behringer putney vcs3

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Een gerucht maar, laten we het hopen.

Go Behringer!!

ems-vcs3-the-putney.jpg.62d679ec47474dbbd0a76129d7129b30.jpg
 
Bron?

Deze wordt al heel lang genoemd, dus ben benieuwd wat het bericht dan nu substantiëler maakt.
Het zou wel de eerste kloon zijn waar ik serieuze interesse in zou hebben (lees: gaat er gewoon komen ;) )
 
Wat mij verbaast is dat nog geen enkele producent dit al heeft gedaan gezien de hele analoge hype en alles wat er inmiddels is uitgebracht. ( op een betaalbare manier dan) Het lijkt soms een beetje of iedereen dezelfde synths aan het klonen is voor een spotprijs, en dat in mijn ogen echt interessante synths zoals deze niet aan bod komen. ALs dit echt uitkomt koop ik het direct als het ook maar een beetje in de richting van het origineel gaat. En dat terwijl ik al jaren prat ga op mijn volkomen gebrek aan GAS.
 
Zou inderdaad leuk zijn
dit is zo'n synth die leuk is maar helaas onbetaalbaar
 
Die clones zijn er wel degelijk Hornet / Cloney Project to name a few. Als je zon ding cloned en dus echt 1 op 1 namaakt dan kan dat volgens mij bijna niet op een betaalbare manier. Alleen het assembleren al kost zo veel tijd dat gaat gewoon in de papieren lopen.
Denk wel dat Behringer met die synthi komt, want ze clonen letterlijk alles. Vet hoor.
 
Idd, Portabella, en Cloney.

Wss maakt Behringer eerder het koffermodel.
Same thing tuulk, ziet er alleen anders uit.
En dan in eurosnack formaat met smurfen knopjes en indruktoetsjes ipv pinnetjes en een sequencer zoals hun SH101 variant.

Gelijk 100.000.000 Behringer Synthi filmpjes van "On the Run" op YouTube dan binnen een maand nadat ze dat uitbrengen.
 
Hier heb je weer niks aan. Moet je 3 miljar wachten. Helemaal ziek wordt ik van deze aankondigingen. Ik wil hem gewoon NU kopen.

Oh en kunnen ze niks nieuws verzinnen ofzo? Helemaal geen behoefte aan oude kut synths. Ik wil iets nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:Z
 
Hier heb je weer niks aan. Moet je 3 miljar wachten. Helemaal ziek wordt ik van deze aankondigingen. Ik wil hem gewoon NU kopen.

Oh en kunnen ze niks nieuws verzinnen ofzo? Helemaal geen behoefte aan oude kut synths. Ik wil iets nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:Z

Maar dit is niet eens een aankondiging. Iemand neemt een plaatje van een VCS3 en roept: “OMG Behringer!!!”. En vervolgens gaat het internet er los op.
 
Idd, Portabella, en Cloney.

Wss maakt Behringer eerder het koffermodel.
Same thing tuulk, ziet er alleen anders uit.
En dan in eurosnack formaat met smurfen knopjes en indruktoetsjes ipv pinnetjes en een sequencer zoals hun SH101 variant.

Gelijk 100.000.000 Behringer Synthi filmpjes van "On the Run" op YouTube dan binnen een maand nadat ze dat uitbrengen.

Voor "on the run" heb ik al één MonoTribe met dat er vast in geprogrammeerd. En een andere die "Sleng Teng" in het geheugen heeft.
 
Maar dit is niet eens een aankondiging. Iemand neemt een plaatje van een VCS3 en roept: “OMG Behringer!!!”. En vervolgens gaat het internet er los op.

:D

Ik miste gewoon de klassieke reply op behringer dus dacht: zet ik hem zelf maar neer! Hehehe

Trouwens was toch wel duidelijk? Eerst zeggen dat ik hem nu wil hebben. En daarna zeuren dat ze iets nieuws moeten maken.

:D
 
Maar wat is er, naast de behuizing/interface, zo vet aan dit ding dan? Ik dacht dat het vooral cool was, dat hij zo duur was en dus onbereikbaar voor de meesten, maar dat zal de meerwaarde voor dit apparaat dus niet meer zijn, de behringer versie althans.

Klinkt ie anders dan andere synths of zo?
 
Er zit een cv-controlled springreverb in, dat maakt toch het nodige verschil...
 
Eigenlijk apart dat zo'n (relatief simpele) feature uniek is. De Macbeth heeft er ook eentje, maar andere synths zou ik zo snel niet weten.
 
Klinkt ie anders dan andere synths of zo?

Jip .... Je kan echt super leipe shit doen met een Synthi. Blijft natuurlijk een smaak ding, maar ik vind em echt waanzinnig gaaf.
Maar kan me ad andere kant ook goed voorstellen dat een hoop mensen er echt geen hol aan vinden. De bediening is op zn minst ook revolutionair te noemen. Om in zon wezenlijk klein koffertje zoveel patch mogelijkheden te hebben is wel echt retecool.
 
Ik vind vooral de interactie tussen de drie oscillatoren erg bijzonder. Ik ken geen andere synth die zo klinkt. En het feit dat je door het matrix een soort (weliswaar beperkt) modulair systeem hebt waarbij heel veel naar heel veel te patchen is maakt ‘m erg flexibel. Maar hij nodigt waarschijnlijk meer uit voor experiment dan voor melodische dingen. Het kan uiteraard wel, ik vind bijvoorbeeld Avanti van Alessandro Cortini, die bijna volledig met een Synthi AKS gemaakt is erg mooi. 1 van mijn favoriete platen van de laatste jaren.
 
Back
Top