Bass Station II update v4.14

Drs. Analog

Stamgast
Lid sinds
7 augustus 2017
Berichten
160
Met AFX Mode :)

https://youtu.be/XP3t857OI7o

Doet me wat denken aan de Sound Locks van Elektron. Desalniettemin, toch erg cool dat ze een synth van ruim 5 jaar oud toch blijven door ontwikkelen met nieuwe features. Gratis en voor niks :okdan:
 
Dat is toch wel een respectabele update te noemen :okdan:. Dan hebben ze toen jaren geleden ook gedaan met de Novation Nova. Toen o.a. meer voices ne de Double Saw wave. Ik vind dat toch altijd wel een goed teken als fabrikanten dat doen. Mooi gebaar naar bestaande klanten en geeft mogelijke ook weer een boost aan de verkoop van de BSII.
 
De BS2 was voor de update al super dus ik ben weer benieuwd. Novation blijft echt wel lang doorwerken aan hun producten. Hopelijk verloopt de update een beetje vlot. Met de vorige heb ik wat gesukkeld maar ook weer geleerd (midi over internetbrowser) dus het moet wel lukken.

Met al die extra nieuwe functies zou men beter een sticker maken die we boven de toetsen kunnen kleven. Dit ga ik ze even tippen.
 
Het was weer even gedoe om de update te installeren. Ik deed het via de standalone versie van Novation Components. De software verloor een paar keer connectie. Ook na het uploaden van de upgrade maar toen ik nadien terug connectie kreeg gaf het programma toch aan dat ik de laatste firmware had. AFX mode moet ik nog induiken.
Ik heb Ff snel geprobeerd om de sub osc te detunen en dat werkte alvast lekker.
 
Ik bekijk nu weer dat clippie wat ik een paar dagen terug plaatste maar ik heb me al drie keer moeten bedwingen om niet eentje te bestellen. :D
Even een vraag aan de anderen; soms zit ie aan de linkerkant van de otobit ergens aan te pielen maar ik vraag me af wat ie dan eigenlijk doet, iemand een idee?
 
Moest je niet eerst wat geluidjes onder je toetsen zetten (onder elke toets een andere) ?
Dus eerst ff 25 patches maken.......

Dat is inderdaad één manier om AFX-mode te gebruiken, door tot 25 verschillende patches over losse toetsen te leggen terwijl de rest van de toetsen de "underlying" patch blijven spelen.

Een andere manier om AFX-mode te gebruiken is als een soort van motion sequencer: als je een lekkere patch hebt en die een sequence of arpeggio laat spelen dan kun je door een lege overlay te activeren je tweaks soort van live-recorden. Elke zelfde noot in de sequence krijgt dan logischerwijs de zelfde settings, dus het is net ietsje anders dan een "normale" motion sequencer die per step werkt. Op deze manier maak je best snel lekker levendige, groovy sequences, die je dus met tweaken aan knoppen kunt blijven aanpassen.Die arp rhythm control - waar ik nooit echt reuze fan van was- bewijst zo ook best goede diensten voor wat variaties.

Voor mij is v4.14 de "BS2 verandert ineens in een groovebox-update" :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top