Hardware in Maschine softwares

Joeri_187

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2018
Berichten
21
Hey,

Als ik een hardware synth aansluit op maschine 2 kan ik dan de midi keys zien in de software of enkel de wave?
En hoe zit dit bij een drumcomputer? Kan ik dan de kick de hihat enzoverder ook appart zien als midi keys?
En hoe moet ik dit allemaal aansluiten op de software?

Mvg Joeri
 
Misschien eerst eens beginnen met de handleiding en/of wat tutorial videos?
 
Hey,

Als ik een hardware synth aansluit op maschine 2 kan ik dan de midi keys zien in de software of enkel de wave?
En hoe zit dit bij een drumcomputer? Kan ik dan de kick de hihat enzoverder ook appart zien als midi keys?
En hoe moet ik dit allemaal aansluiten op de software?

Mvg Joeri

Misschien eerst eens beginnen met de handleiding en/of wat tutorial videos?

ja begin met tutorial video's, de handleiding geeft wel wat fundamentele informatie, maar zoek vooral op youtube, of op de NI site.

en je kan het natuurlik niet aansluiten op de software, ik neem aan dat je controller bedoelt. die heeft midi in/out.

je krijgt midi info natuurlik, tenzij je het via een heel vreemde omweg doet (zou kunnen, denk ik..).

de controller ontvangt ook midi via de pc, van keyboards etc.

dus de software kan via de pc midi ontvangen en verzenden... dus uiteindelik kan de software het ook.........
 
Kan het niet via een controler doen. Heb alleen een jam en die beschikt niet over midi in/out. Dus via een geluidskaart of dergelijke denk k dan. Maar dan weet ik niet of je wave of midi keys ziet.
 
Als je het geluid sampled kan je de geluidsgolf zien, wanneer je het apparaat aansluit op de MIDI uit van je maschine kan je het bespelen vanaf je maschine pads. Verder adviseer ik je de handleiding te lezen en basic tutorials te bekijken want volgens mij weet jezelf niet eens wat je bedoelt. Groetjes en succes!
 
Ik heb de maschine software 2. Ik wil hierop hardware aansluiten. Een synth (bv. Moog sub phatty). Ik neem aan dat ik de synth via een geluidskaart naar de software kan sturen? Of zit ik hier al mis? En als ik dan een do speel op de synth zie ik dan ook een do in de software als midikey of zie ik dit enkel als wave vorm?
Eerlijl gezegd vind ik daar niet veel over en heb al redelijk wat opzoek werk gedaan.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is. En anders sorry voor het ongemak!
 
Het internet en dit forum staan toch vol over zo een dingen? :) Mss. zoek je met de verkeerde trefwoorden?
Je audio uitgang van je synth steek je inderdaad in je interface en dan konfigureer je het zo dat die ook hoorbaar is in je DAW. Wanneer je dan ook nog je midi in en uitgang van je synth verbindt met je computer, eventueel met hetzelfde interface als die midi heeft, kan je op je synth spelen en de midinoten opnemen in Maschine. Het werkt ook omgekeerd, je kan ook midinoten in je DAW editor tekenen en deze laten afspelen door je synth.
 
Is het gelukt?
 
Ongeveer wel ja. Maar denk dat ik toch een mk3 ga kopen voor de hardware aan te sturen, of een studio.
 
ik zou ook eens naar de MPC Live kijken.. die kan je ook standalone (dus zonder computer) gebruiken. Maschine is toch meer een USB controller voor de software en de ontwikkeling daarvan gaat erg traag..

Voorzover ik weet (ik had een mk1) is er nog steeds geen audio track.. dus dat je over de lengte van je song audio kan opnemen. Dus zou je Maschine als VST in een DAW moeten gebruiken en dat vond ik echt onhandig...
 
Laatst gewijzigd:
Ongeveer wel ja. Maar denk dat ik toch een mk3 ga kopen voor de hardware aan te sturen, of een studio.

Moet jij weten, maar nodig is dat zeker niet. De mkI heeft toch ook midipoorten? Dus je kan je synth zelfs aansluiten zonder midi interface en het interne van de MkI gebruiken. Wanneer je natuurlijk meer toestellen wil aansluiten heb je een midi interface nodig.
 
Back
Top