Nieuwe OP-1: €1399

buis

Stamgast
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
280
Locatie
Rotterdam
Teenage engineering heeft de OP-1 weer in de winkel, met een nieuwe prijs: €1399. Verder lijkt er niet veranderd te zijn. Dit lijkt mij de soort "lef" die we niet nodig hebben; een vergelijkbaar soort "lef" heeft ons de 3.5mm jack op veel handhelds gekost.

https://teenage.engineering/store
 
TE heeft meerdere keren gewaarschuwd voor de hoge prijzen op de 2dehands markt, dat 'ie snel weer terug zou zijn.. Maar dan wel voor dezelfde prijs als de 'te hoge' 2dehands prijzen? Smooth. :erm:
 
Ik vind het allemaal prima, ze mogen vragen wat ze willen, alleen ben ik vooral verbaast dat het in dollars $1299 kost en in euro's €1399 ??

$1299 <> 1151euro
€1399 <> 1578dollar

In euro's betaal je 248 euro meer ??
 
Commerciële jongens daar bij TE.. een beetje zoals Uli, maar dan anders..
De overspannen tweede hands markt zal er ook blij mee zijn.. :)
 
Ik vind het allemaal prima, ze mogen vragen wat ze willen, alleen ben ik vooral verbaast dat het in dollars $1299 kost en in euro's €1399 ??

$1299 <> 1151euro
€1399 <> 1578dollar

In euro's betaal je 248 euro meer ??

Voor de EU betaal je incl BTW. Voor de VS betaal je geen BTW maar mag je vast wel bij de postbode aftikken. De Zwitsers betalen ook 1399 maar geen BTW?
 
Ik vind het allemaal prima, ze mogen vragen wat ze willen, alleen ben ik vooral verbaast dat het in dollars $1299 kost en in euro's €1399 ??

$1299 <> 1151euro
€1399 <> 1578dollar

In euro's betaal je 248 euro meer ??

US prijzen zijn exclusief BTW, dus voor NL wordt het dan €1151 * 1.21 = €1392,71

En eventueel nog invoerrechten etc.

Maar lekkere prijsstijging wel zo. Ik vond hem voor de oude prijs al veel te duur eigenlijk.
 
Europrijs is 1399 ex shipping idd, invoerrechten uit Zweden zijn er niet.
 
Laatst gewijzigd:
US prijzen zijn exclusief BTW, dus voor NL wordt het dan €1151 * 1.21 = €1392,71

En eventueel nog invoerrechten etc.

Maar lekkere prijsstijging wel zo. Ik vond hem voor de oude prijs al veel te duur eigenlijk.


Europrijs is 1399 ex shipping idd, invoerrechten uit Zweden zijn er niet.

Als dit echt is dan kan ik me niet voorstellen dat veel mensen dit gaan kopen.
Wat een krankzinnig bedrag voor zo'n dingetje.
 
OP-orsche vs Volca-wagen (of zoiets..:D).. Maar geef mij maar een stukje sjoemel software op de iPad (als het compact moet) :)
 
Voor een Porsche betaal je eenmaal meer dan voor een Volkswagen
niet waar?

Dat zeggen ze bij Moog ook maar ik vind Behringer ook leuke synths maken die een stuk betaalbaarder zijn.:D
Maar als iemand bijna 1400 euro over heeft voor dit ding, prima hoor.
 
Ik vind het allemaal prima, ze mogen vragen wat ze willen, alleen ben ik vooral verbaast dat het in dollars $1299 kost en in euro's €1399 ??

$1299 <> 1151euro
€1399 <> 1578dollar

In euro's betaal je 248 euro meer ??

Ik denk dat dit te maken heeft met BTW. In de USA is de BTW (Eng.: VAT, value added tax) niet in alle staten hetzelfde dus kan men geen prijs in dollars noemen die incl. BTW is. In Euro's lijkt dat een ander geval te zijn ondanks dat het BTW tarief per land in Europa ook verschilt. Een van mij irritaties qua prijzen van synths: het heeft nauwelijks zin om te luisteren naar de prijs die de fabrikant noemt. Pas als het bij Musicstore.de of Thomann ligt weet je wat "de" prijs is.
 
Voor de EU betaal je incl BTW. Voor de VS betaal je geen BTW maar mag je vast wel bij de postbode aftikken. De Zwitsers betalen ook 1399 maar geen BTW?

in Zwitserland word alle elektronica boven 300 CHF gewoon getaxeerd met 7.7% BTW..
als je iets uit de EU besteld en CH aangeeft word in de regel de WMST (BTW) afgetrokken en dan betaal je gewoon 7.7% invoer, de BTW word ook direkt bij de postbode/koerier afgetikt

ik bestel vaak in duitsland naar mijn duits adres en laat de rekening naar zwitserland sturen, dan trekken ze lekker de btw af en ik loop er gewoon mee over de grens en betaal geen invoer, dat is de enige manier om de btw te omgaan :smeris:

hier staat hij nu in webshops met leverdatum 31.05.19 voor CHF 1100.- (€ 970€)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top