VA synthesizers - Welke doe je absoluut (nog) niet weg en waarom niet?

Nou ik heb alleen een Waldorf Blofeld Keyboard.
Das echt een te gek ding kan ook samples en wavetables laden en modulatie is eindeloos.
Vind de klank fijn maar heb hem nu aan de buurman uitgeleend en denk dat ik hem aan hem schenk.
Want daar heeft hij echt geen geld voor.

Dus tja VA's best bruikbaar maar dan kun je ook VST's gebruiken. Ik houd er dus geen een.

Let wel ik vind het echt een te gek ding!
Soundwise kan een VA niet echt wat op tafel brengen dat een vst niet kan.
( behalve de Korg Prophecy en Korg OASYS pci dan :)
 
Lekker toepasselijk dus.. :D

maxresdefault.jpg
 
Hahaha lol, Buurman & Buurman komt hier uit Tjechie en heten hier Pat a Mat.
Mijn kids kijken dat graag :)
 
Dit werkt nogal complex via een accumulator met overflow. Omdat de output in het analoge domein van de NCO ligt heeft deze dus geen D/A converter. Kortom: vanaf de waveforms is het audiopad van de Peak analoog. Maar de NCO's van de Peak maken het dus een hybride synth (die in dit draadje niet thuis hoort ;)).

Dit is onzin. Er zit gewoon een dac in de fpga.

Each of Peak’s eight voices has an independent oversampling digital-to-analogue converter (DAC). These DAC’s are oversampling at over 24MHz (24 million times per second), using a simple RC (resistor-capacitor) filter on their output in the analogue domain. In itself this is not new technology, but their integration inside the FPGA has enabled their design to be extended to enable optimum waveform synthesis. Because other virtual synths use discrete ‘off the shelf’ DAC chips, which are restricted to running at sample rates of either 48kHz or perhaps 96kHz, they often have aliasing issues,
 
Ik houd de skulpt als enige VA (peak heb ik ook maar valt bij mij niet onder de VA). Waarom? Omdat hij in mijn liveset rugzak past, knopjes en toetsen geeft en een unieke sound die overeind blijft op een podium naast modular geweld. Interface is matig. Ik grijp nog wel eens mis met al die shift functies.
 
Geweldige serie, en Tjechisch idd, ik las laatst dat je daar woont. :okdan:

Ah ja idd. Je hebt me wel eens 3 th 555 vco panels en pcb's gestuurd.
gebruik jij ze nog? Ik wel, geweldige sound. Mooiste sync. :)
 
Da's waar ook ja. Nee ik heb ze niet meer. Ik ben toch meer van de complete synths dan van de niet gekalibreerde zelfgebouwde modules als het om muziek maken gaat.
Misschien dat ik nog eens een keer een modulair systeempje ga samen stellen, maar niet meer op basis van zelfbouw modules.
 
De Yamaha AN1x.. zeer ondergewaardeerd en klinkt toch o zo lekker,.. had bij uitkomen de keuze uit de AN1x of de Nord Lead 1.. heb toen de Yamaha gekozen.. waarom?? stepseqeuncer, arpegiator, onboard FX... en het geluid is dik in orde.. heb hier ondertussen nummer 3 staan( de eerste 2 moeten verkopen.. )
 
Op dit moment vind ik mijn Roland system 8 het fijnst. Vooral omdat hier meerdere synths inzitten en dus veel meer mogelijkheden. Andere synths zoals de virus of supernova gebruik ik tijdelijk erg veel, maar dat kan dan opeens weer voorbij zijn.
 
Oberheim OB12. Niemand wil die dingen ook nog hebben geloof ik. Voorheen was het me ook vaak teveel, maar daar zit nu compressie op op standje KILL en dan is het wel te doen met die FM knopjes enzo. Mooie bak, veel hands on. En de Nord Drum 3P. Heeeele fijne bak. Ik heb wel spijt dat ik ooit de NordLead 4R weg heb gedaan..
 
Ik houd de skulpt als enige VA
Vet heb er 1 gevonden voor 40 euro. ( edit: hahaha wat een scammers hier: https://www.mariever.com/modal-elec...voice-virtual-analog-synthesizer?search=skulp )
Deze zomer ga ik op straat spelen. Dus dit past prima in de 'homeless battery powered studio' :)
Peak vind ik vet, bijna alle digitale klank opwekkers met analoge filters en distortion vind ik wel mooi.
Dat is vaak het grootste min punt van VA's.

Da's waar ook ja. Nee ik heb ze niet meer. Ik ben toch meer van de complete synths dan van de niet gekalibreerde zelfgebouwde modules als het om muziek maken gaat.

Ja die TH 555's kalibreren is best pittig. Ik heb hem ge-mod met een verlaagde range zodat je hem beter kan afstellen.
Eigenlijk ben ik door BH hoef ik minder DIY te doen. :okdan:
Lekker muziek maken is veel leuker.
Al hoewel nog wel wat dingen die ik wil afmaken.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top