MOOG Grandmother of een tweedehandse Sub37

homie

Ingeburgerd
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
54
Mijn zoektocht komt uit bij deze twee, de grandmother spreekt mij erg aan. Met name door het wat 'simpeler' voorkomen en de grappige functies als audio in en reverb en daardoor ook als 'effectenbak' voor gitaren etc. te gebruiken. Maar voor ongeveer hetzelfde bedrag koop je ook een tweedehandse sub 37. Voor mij zal met name het kunnen opslaan van presets van meerwaarde zijn. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik heb hier al wel een filmpje gevonden, qua klank ligt het dicht bij elkaar..

https://www.youtube.com/watch?v=DUO63nzyMaI&t=119s
 
Sub37 is een ‘’gewone’’ synth, de GM semi-modulair. Verder kun je met de sub37 geen FM klanken maken en heeft de GM een (eenvoudige) sequencer aan boord.

Ik heb de GM en geen sub37, maar dat zijn zo de dingen die ik ze weet.

verder nog een filmpje waar beide worden gebruikt: https://m.youtube.com/watch?v=kO20-rfjuSc.

suc6 met het maken van je keuze...

JurgeN
 
Het hangt denk ik een beetje af van of je van patchen houdt en wat je doel is met het maken van muziek. Ben je iemand die graag van begin tot eind tracks in elkaar zet? Of ben je iemand die gewoon graag noodled om toffe geluiden te creeeren. Ik kan me voorstellen dat als je echt tracks maakt, je het gevoel zal hebben dat de GM omslachtig is. je kan patches nooit hercreeëren, of het kost heel veel tijd om het in de buurt te krijgen. Uitendelijk zal je dan waarschijnlijk het gevoel hebben dat de sound vet is maar het je workflow in de weg zit en zul je hem op ten duur misschien ruilen voor een usb37 of iets soortgelijks. Maarja als je vooral aan het noodlen bent, of gewoon altijd jammed, Dan kan ik me voorstellen dat de GM veel interessanter is. Ik maak echt tracks, ben voor de sub37 gegaan en heb nergens spijt van, wat een prachtsynth!!!!
 
Alleen als je de ingebouwde spring reverb of het patchen interessant vindt zou ik de gm overwegen, zelf zou ik hier zeker gaan voor de mogelijkheden die de sub37 biedt EN het opslaan van patches.
 
Mmh, de "USB37" klinkt als een goede naam voor een kloon (laat Uli 't maar niet horen) ;-)

Ik moest hier verschrikkelijk om lachen, ik dacht "welke sukkel typt er nou ubs37", vervolgens zag ik pas dat je mij had geciteerd 8>
 
Back
Top