Teenage Engineering OP-1

Ik denk dat ze een goede beslissing hebben gemaakt om voor hele crappy en daardoor uitgesproken sound/effecten te gaan. Iedereen heeft tegenwoordig ook een computer met genoeg rekenkracht voor luxer klinkende effecten.

Ze hadden geen andere keuze want de Sharc Blackfin kan die HQ effecten niet aan denk ik zo.
De geluid kwaliteit is ook erg .....nou ja volgens mij is bijna alles 8bits.
Ik bedoel het is een leuke bak en heeft zijn eigen plek.
 
Ik zag het ja. Bijzondere ontwikkeling. Volgens mij was de OP-1 toen hij uitkwam 799 zoiets? Dat is de laatste paar jaar naar een kleine 1000 gestegen. Nu een sprong naar 1400 is wel apart ja. Benieuwd wat daar de redenering achter is.
 
OP1.jpg


Eerst je als Robin Hood opstellen en je klandizie te kakken zetten, vervolgens denken, maar wacht eens even, geld is wel mooi geld!
 
En dan te bedenken dat ze ooit voor 600 euro tweedehands te koop waren. Dat was anno 2014 nog een goede deal maar met hoeveel gear je nu al kan kopen voor 600 euro weet ik niet of ik dat er nog voor over zou hebben. Die van mij is inmiddels weer verkocht en van het geld heb ik een digitone en deepmind 6 kunnen aanschaffen :)
 


Eerst je als Robin Hood opstellen en je klandizie te kakken zetten, vervolgens denken, maar wacht eens even, geld is wel mooi geld!

‘t Ruikt idd wel licht naar vis ja.. kan het niet helpen me af te vragen of ze aan ‘t opjagen van de prijs hebben meegedaan. Maargoed. Ik zag ergens voorbij komen dat de reden die ze voor de prijsstijging gaven een nieuw scherm was. Misschien moesten ze zelf een productielijn starten omdat de oude schermen van een 3e partij op waren ofzo? Heb me er niet enorm in verdiept iig, dus als iemand heldere bronnen heeft welkom.

Ze hadden (eer)gister trouwens ook nog een vreemde actie m.b.t. hun aangekondigde modulars. Alle bestellingen van de kleinere 170 modular en het rode keyboard zijn geannuleerd wegens een hardwarefout in het keyboard. Productie voor onbeperkte tijd stopgezet. Ik denk dan meteen dat er te weinig orders waren en ze zich alleen willen richten op de 400 modular. Wat ik ook apart vond is de de 400 al uitverkocht was bij zijn aankondiging op NAMM. Vreemde marketingtaktieken.

Misschien moeten ze als klein bedrijf niet zo veel hooi op hun vork nemen.. Jammer, want zulke acties hebben geen positieve invloed op in ieder geval mijn opinie van TE.
 
5c97a5b2e7ae5b7d904f68999a8d872ff106a39b_1_1380x936.jpeg


15 dollar voor wierrook, 50 voor een tshirt, dat ze geld nodig hebben lijkt me duidelijk idd
 
Hier op de hoek krijg ik 4 pakken wierrook voor 2.50 en een tshirt van Bob Marley voor 15, met een full color print. En na 20 minuten bij de kassa(ze zijn niet heel snel daar, ook niet als je aan de beurt bent) ruik je gegarandeerd zo sterk naar de wierrook van de week dat je die pakjes zeker drie dagen niet open hoeft te maken. En dat alles in het Centrum van onze hoofdstad, waar alles duur duur en hip hip zou moeten zijn.

TE kan mn rug op met deze prijzen.
 
De historische prijsstelling van TE was best te doen, heb de 8-900 prijs voor de OP-1 altijd redelijk gevonden. Let wel, redelijk, niet goedkoop. Heb echt veel plezier aan dat ding beleefd. PO's waren ook ok qua prijs, maar dat was niets voor mij.

Er gaat duidelijk iets niet goed daar in Zweden, dit zijn paniekprijzen.
 
Gelukkig kan je tegenwoordig 3 synths voor 100€ krijgen bij der ulinator.dus voor ieder wat wils.
de op-1 blijft een uniek apparaat voor hen die t geld er voor over hebben.
 
hahaha, ik denk dat dit een wetenschappelijk econoMISch psychologisch experiment is...hoever kunnen we gaan?
 
Met dit soort prijzen komt deze wel erg in zwaar water. De octatrack is nog goedkoper. En de akai force net ietsjes duurder, maar die kunnen ook wat meer.

Misschien dat de otto (soort van op1 kloon) wat goedkoper wordt. En je kan hem ook zelf programmeren, als je daar zin in hebt. https://hackaday.com/2018/08/10/otto...roduction-box/
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top