hoe sluit ik mijn mc-505 op cubase aan

Reem

Nieuwkomer
Lid sinds
17 april 2018
Berichten
15
weet iemand hoe ik dit moet doen?
ik heb al op internet gekeken maar je schijnt een file-tje te moeten downen welke er niet is
alle hulp is welkom, ik heb een wel midi-kabel->usb
 
Last edited by a moderator:
Misschien moet je eerst eens uitleggen wat je bedoelingen zijn? Je setup en besturingssysteem vermelden. Wil je hem via audio EN midi aansluiten of enkel over midi? Wat voor kabel of interface heb je? Wat verwacht je van de aansluiting? MTC, generic remote, automation? pc effecten erop gebruiken? Syncen en besturen vanop pc? Misschien moet je ons ook de link naar je file-tje sturen? Hierbij alvast een link naar het file-tje dat ik gebruik voor de MC-505: http://ctrlr.org/groovebox-editor-fo...jx-305-and-d2/
 
mijn setup bestaat uit een roland mc 505 en een pc met cubase draaiend op windows,
ik wil hem enkel over midi aan-sluiten als een vst met een midi kabel met usb uitgang voor de computer,
t liefst besturen via de pc

de tutorial die ik zag was deze :
http://www.geocities.ws/j_mc3/audio/505cubase.html

maar daar doet de link het niet

bedankt!

Reem
 
Last edited by a moderator:
Neem dan dat programmatje waar ik naar linkte? Dat is een standalone en x64 of x32 plugin voor in je DAW. Je moet je midi poorten disablen in je DAW zodat de plugin er de volledige toegang toe heeft. Daarmee kan je trouwens nog veel meer als met de MC-505. Elke patch is een layer van 4 lagen. Die kan je apart bewerken met de plugin.
 
freddyConfetti,

ik heb dan wel de page maar het proggie niet,
krijg een fout met een voorbeeld picturewelke niet werkt,
heb je een andere link misschien met dezelfde files?

of kun je hier jou link posten?

bedankt!
 
Laatst gewijzigd:
Fred, ik heb het proggie gedownload na ff wat zoeken, maar t ziet er ingewikkeld uit, heb je een tutorial?
of (duidelijker) hoe moet ik me poorten hebben van me machines (pc en 505) en dergelijke.
 
Laatst gewijzigd:
Er zit een handleiding bij die alles uitlegt. Zowel de instellingen op je 505 alsook de midiconfiguratie in de software.
Al geprobeerd?
 
Bedankt Freddy Confetti,

Als ik tijd heb zal ik er naar kijken..

Reem
 
Back
Top