Maschine 2.7 met Hardware

Joeri_187

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2018
Berichten
21
Hallo,
Ik ben aan het starten om een live/studio hoekje te maken. Mijn eerste aankoop was een Maschine Jam met de inbegrepen software. Nu vind ik dit wel tof werken maar ben eerder voor de hardware. Ik wil mij daarom iets in de aard van een moog minitaur aanschaffen en/of een Arturia drumbrute. Maar nu is de vraag of ik deze kan linken met mijn maschine 2.7 software? Wil eigelijk niet investeren in een DAW.
Iemand hier ervaring mee want op internet is er niet zoveel te vinden hierover.
Alvast Merci!
 
Ja dat gaat, je hebt een audio/midi interface nodig om je hardware te verbinden met Maschine, tenzij die Jam dat al heeft, dat weet ik niet.
 
De Jam is aangesloten met een midi kabel op een mac book. Dit gaat niet via een interface.
Kan ik nu een drumcomputer gelijk de Arturia ook synqen met de jam?
En als mijn interface het toelaat kan ik er zoveel hardware op aan sluiten als ik wil?
En wat ik speel met mijn hardware zie ik dit ook in maschine?
 
Ok, ik ken niks van de jam maar zo heb ik het al gedaan: Ik sluit mijn maschine mk1 via usb aan op de pc. Vervolgens sluit ik mijn hardware aan op mijn midi en audio interface. Dan stuur ik midi clock via de maschine midi out naar de hardware (deze kan je doorlussen) en je kan uiteraard de midinoten en cc waarden die je inspeelt opnemen in Maschine. Dus ja die zie je ook en je kan ook zoveel hardware aansluiten als je interface toelaat. Maschine heeft ook een heel leuke sampler, die je ook heel goed met je harware kan gebruken. Helpt dat?
 
Je kan met de Maschine software audio opnemen als loops of als samples. Je kan via midi vanuit Maschine hardware aansturen (Synth) of hardware synchroon laten lopen (bijv. drumdoos). Je hebt dan wel een audio interface nodig als je een en ander wilt opnemen. Nu moet ik er wel gelijk bij zeggen dat Maschine geweldig is voor jammen en live gepiel, maar voor complete producties is het wat minder handig.

Ik gebruik Maschine (met jam en MK3) om ideeën te creëren en te jammen, maar het opnemen van de resultaten doe ik in een DAW (Studio One), zodat ik makkelijk kan nabewerken en knippen en plakken in de diverse sporen. Mocht je dat ook willen, maar voor minder geld, dan is Reaper een oplossing. Als audio interface raad ik dan een Soundcraft MTK12 aan. Die is niet duur, heeft voldoende ingangen voor naar je DAW (alle ingangen zitten ook aan de ingebouwde audio interface) en je kan hem ook als analoge mixer gebruiken.
 
De soundcraft is een interface en een mixer? Het is niet dat je er nog een m-audio ofzo tussen moet zetten?
 
Dus als ik het goed begrijp sluit je je hardware via een interface aan op u DAW en dan steek je de USB kabel van de soundcraft in de pc en kan je de kanalen bedienen?
 
Back
Top