Hoelang blijven de boutique synths van roland meestal beschikbaar?

alex921

Stamgast
Lid sinds
23 mei 2015
Berichten
250
Locatie
Rotterdam
Ik ben van plan een sh-01a aan te schaffen. Ik moet hier jammer genoeg nog even mee wachten. Weet iemand over het algemeen hoelang de boutique synths op voorraad blijven? Ik zie dat Bax Shop er nog rond de 30 heeft. Kan ik ervan uitgaan dat wanneer deze voorraad verkocht is, er geen nieuwe voorraad van boutiques komt bij Bax? Iemand enig idee hoeveel Roland er produceert?
 
Ik dacht een productie run van tien maanden per model. Hoeveel er dan in "backlog" ligt, weet alleen Roland maar de populaire modellen raken dan meestal toch vrij snel op.
 
Als je toch nog even moet wachten, dan zou je ook kunnen overwegen om deze aan te schaffen https://ask.audio/articles/1stlook-video-behringer-ms101-roland-sh101-synth-clone, die komt waarschijnlijk binnen enkele maanden op de markt. Lijkt mij een fijner apparaat om te bedienen (even daargelaten hoe de uiteindelijke sound zal zijn). Die boutique dingen kunnen mij niet echt bekoren door de, naar mijn idee, te kleine form factor.
 
Het is misschien handig voor je dat je niet direct een boutique versie kan kopen.
Als die Behringer op de markt komt zullen er mogelijks wel redelijk wat boutiques te koop komen. Ik zie ze nu al vrij vaak tweedehands passeren.
Qua oplage hoef je volgens mij niet bang te zijn (eerder een verkoopstrategie); er zijn er vele duizenden van gemaakt... .
 
Uit een betrouwbare bron heb ik vernomen dat de huidige Boutiques gewoon leverbaar zullen blijven, behalve de eerste 3 die uit zijn gekomen.
 
Heeft die betrouwbare bron nog wat gezegd over de system 500? Komt er nog een derde serie? *D
 
Uit een betrouwbare bron heb ik vernomen dat de huidige Boutiques gewoon leverbaar zullen blijven, behalve de eerste 3 die uit zijn gekomen.

Weet je ook de reden hiervan?

Zou het met de System-8 te maken hebben? Dat die elkaar niet te veel in het vaarwater zitten oid..
 
Back
Top