Is een Roland Sonic Cell een oplossing in mijn setup?

roland_roskam

Ingeburgerd
Lid sinds
30 december 2005
Berichten
65
Locatie
Dinxperlo
Ik gebruik op dit moment een 'good-old' Roland XV-88 (met SRX-07, SRX-10, SR-JV80-02 & SR-JV80-06), een Hammond XK-2 met een Neo Ventilator en een Yamaha CP-5. Oftewel, een flinke plek op het podium. Nu wil ik de XV-88 thuis laten om zo ook minder mee te slepen elke keer. Maar ik maar wel gebruik van de specifieke geluiden van de XV-88. Mijn oog is daarom gevallen op een Roland Sonic Cell. Hier kan ik de twee SRX boards in plaatsen. Zou dit een goede keuze zijn?
 
Ik zou gelijk voor een Integra gaan; dan kun je al je expansions ook gelijk verkopen, omdat die er al allemaal in zitten. De Sonic Cell heeft wel de Roland-sounds, maar als je snel even wat aan wil passen zit je op zo'n klein schermpje te priegelen.
 
Integra is een prima oplossing, maar tweedehands zijn die sonic cells vaak goed betaalbaar. Ook de vormfactor is prettig voor stage vind ik. Ik zou het eens proberen.
 
Een Roland XV-3080 lijkt me anders ook niet mis want tenslotte is een XV-88 gewoon een XV-3080 met klavier.
Kan je onmiddellijk al jouw klanken onmiddellijk verder gebruiken en hoef je eigenlijk niets opnieuw te leren.

Al kan je natuurlijk ook nog veel andere modules kiezen waaronder de XV-5080 (die ook samples kan laden)

Beiden zullen 2dehands toch zeker goedkoper zijn de de Integra ( uiteraard een uitstekende module) en zou ik toch zeker kiezen boven een SonicCell.

Nog een alternatief is de Roland FA-08. Die heeft zowat alle PCM-klanken van alle Roland modules aan boord, plus de volledige Super Natural synth engine van de Integra + een handvol (helaas) super natural klanken en je kan 2 (virtuele- SRX-kaarten inladen waarbij je kan kiezen uit ALLE bestaande SRX-kaarten). Maar dat zou enkel interessant zijn als je de Yamaha CP-5 zou wegdoen. En ik vermoed dat het klavier van de CP-5 beter is dan dat van de FA-08.
 
Laatst gewijzigd:
Dank jullie wel voor het reageren. Ik kón een Sonic Cell kopen via Marktplaats. Maar door mijn twijfelen was deze voor de neus weggekaapt. Even rondgekeken op het internet wat het beste aansluit. En na de aanschaf van de CP-5 is weinig budget meer over. Kon nog nét een Sonic Cell van af.. Hopelijk heb ik'm vóór vrijdag en gaat deze vrijdagavond 'on stage'! #zinin. En anders volgende week.
 
Ik kon er één kopen voor minder geld ... Heel veel minder...
 
Is inderdaad een heel leuk doosje. Ik heb er door verandering in setup nog wel eentje te koop voor een hoop minder :-) (plmin 250 euro). PM maar bij interesse!
 
Hangt er een beetje vanaf wat je onder "werken met" verstaat. Bedoel je of er audiodrivers zijn? Ik heb de driver aangepast voor windows 10 (daar zijn handleidingen voor te vinden) en die werkt bij mij. Ik ben niet echt onder de indruk van de audioperformance qua latency en cracks & pops, wel prima geluidskwaliteit. De overige functionaliteit (midi en software editor en vst plugin) werkt prima.
 
Ik zie net dat mijn bestelde Sonic Cell zojuist bezorgd is :-) . Zal'm vanavond eens proberen in een live setup. Dan zal het wel niet meer zijn dan aansturen via midi. Van't weekend eens aansluiten op een laptop.
 
Mag van mijn part :slotje: De Sonic Cell zit in de setup.. De XV-88 gaat op marktplaats (met SR-JV80-06: Dance & SR-JV80-02: Orchestral).
 
Back
Top