[Access] Zo! En ik heb de eerste Virus KC in Nederland :)

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Zoals de naam van dit draadje al zegt :


ik heb de eerste Virus KC in Nederland

(tenminste dat heb ik me laten vertellen .... :))

>>> Met dank aan de geweldige service van plebweb !

Ben ik nu weer eens de trendsetter ?? (Jah ik ben trots)
 
Ik zou er sowieso blij mee zijn, of het nou de eerste was of niet.
 
ik bedoelde dus... de eerste particulier ... doh :)

ben er zeer zeker blij mee en vond dat wel de moeite waard om er een topicje over te openen. zo.
 
Zo, bank overvallen? ;)

Toch snap ik niet waarom je niet gewoon de module hebt gekocht als je met de AN1x al een goede controller met aftertouch ed hebt.:confused:

In ieder geval veel plezier ermee!
 
als je iets gaafs koopt, moet je het ook goed doen... keyboard speelt zeer lekker en ziet er ook nog eens gaaf uit.
en ik speel liever op 2 keyboards dan 1tje, kan je eindelijk met 1tje fatsoenlijk de bassen triggeren of spelen en met de ander de leads...
 
En vol trots kan hij dus nu ook zeggen dat de Virus KC Roeleert! (onk onk)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Toch snap ik niet waarom je niet gewoon de module hebt gekocht als je met de AN1x al een goede controller met aftertouch ed hebt.:confused:

mee eens: kan misschien we stoer zijn, maar je kan wel geld besparen voor iets anders stoers.

en waar doe je het nu voor: om stoer te zeggen van kijk dit heb ik, of een goede setup te hebben??
 
Ik heb een van de eerste Virus C's in NL :+
 
Origineel geplaatst door bambamstudio


mee eens: kan misschien we stoer zijn, maar je kan wel geld besparen voor iets anders stoers.

en waar doe je het nu voor: om stoer te zeggen van kijk dit heb ik, of een goede setup te hebben??

ik heb de virus c desktop overwogen.

wat ik daarbij in gedachten heb genomen is, ik heb een an1x, maar dat is 'gewoon' lichte synth actie toetsenbord. ik zocht al een beter toetsenbord, maar geen e.piano met gewogen toetsen.

als je de an1x -mn enige bakje met toetsen- vergelijkt met het virus toetsenbord, kan je maar 1 conclusie trekken; de virus is echt een klasse beter, heeft wat meer gewicht achter haar toetsen en voelt steviger aan.

de keuze was dus:
.1. goed masterklavier + virus c desktop
of
.2. virus kc

optie 1 was duurder dan optie 2 dus ik ben uiteindelijk voor optie 2 gegaan.

de virus kc is gewoon een dijk van een apparaat en ik ben hartstikke blij dat ik de toetsenversie heb genomen in plaats van de desktop module.

1. het zijn geweldige toetsen, stukken beter dan an1x.
2. twee klavieren is lekker als je meerdere synths tegelijk wil bespelen, alles beter dan een spilt keyboard.
3. ik hou van alles in 1 apparaten, zonder uit te moeten reiken naar een module, al is het 40 cm verderop.
4. de kc ziet er stukken beter uit dan de desktop versie.
5. dit was dus een keuze voor een GOEDE SETUP

goeiemorgen zeg, loop ik me nou te verantwoorden voor een weloverwogen PRAKTISCHE keuze?
sjeezz...thanks jongens, wist niet dat je het niet kon hebben :[>
 
Als het iets scheelt, voor mij had 1 van de 5 redenen die je noemt al genoeg 'verantwoording' geweest voor de aanschaf :). Zo overweeg ik bijvoorbeeld al jaren om een JD-800 aan te schaffen alleen voor het feit dat dat ding er zo ONTZETTEND mooi uitziet. Of zo'n ding in mijn setup nog bruikbaar is is de vraag, maar ehm... je bent synth-freak of niet toch? :)

(gelukkig heb ik me tot nu toe weten in te houden...)

Enne... krijgen we nou nog een paar schitterende hi-res foto's?
 
die hi-res foto's komen er nog wel. ze zijn gemaakt, moet foto's alleen nog laten afdrukken.... duurt nog een paar daagjes dus!

ik maak mn foto's namelijk via iets met analoge fotosynthese
 
Thread update: Voor diegenen die willen weten hoe zo'n KC kan klinken na wat programmeren, is hier een filmpje.

(Anyone who likes the ACCESS instruments like the Virus KC. Here is a demo I made. Great sounds from a great board.)

 
Last edited by a moderator:
Back
Top