keyboard gezocht

draobyek

Nieuwkomer
Lid sinds
28 oktober 2001
Berichten
7
Ik wil beginnen met keyboard spelen, omdat ik na een aantal jaren geleden gestopt te zijn met gitaar spelen toch het muziek maken niet kan missen. Helaas heeft niemand van mijn kennissen verstand van keyboards, dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben van plan om een tweedehands keyboard te kopen, zodat mocht het tegenvallen het mij geen fortuin heeft gekost. Dan kom je dus al gauw bij marktplaats of ebay (voorheen de, naar mijn mening, veel fijnere ibazar) terecht.
Via marktplaats koop ik liever niet, omdat je niet kunt weten of de verkopers betrouwbaar zijn, dus kan het misschien wel zijn dat enkele toetsen bv. niet goed werken.
Kan iemand mij zeggen of één van de volgende keyboards wel redelijk is om mee te beginnen, of heeft iemand andere suggesties? Nogmaals, het hoeft echt geen superbak te zijn, maar natuurlijk ook niet van die Intertoys-speeltjes. Ik weet dat het ene keyboard natuurlijk duurder is dan de anders, dus moet ik een beetje redelijke prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp, het zou heel fijn zijn als jullie over de verschillende keyboards wat info kunnen geven.

- Roland D50
- Roland E66
- Casio CT636
- Casio CTK651
- Casio CTK480
- GEM CD30
- Yahama PSS390
- Technics KN600
 
Als je al deze keyboards voor ongeveer dezelfde prijs kunt krijgen zou ik alles vergeten en voor de D-50 gaan.

Dit is echter wel een synthesizer, dus er zit geen begeleiding ed op. Ook voor mooie pianoklankjes ed hoef je niet met deze synth aan te komen.

Kijk anders even op www.sonicstate.com/synth of www.harmony-central.com
 
casio

casio

Ga in ieder geval niet voor de casio.
Casio is f*cking bull shit.8D
 
Welke van deze keyboards?

Welke van deze keyboards?

Zijn de volgende keyboards redelijk om mee te beginnen, dus het hoeven geen superbakken te zijn.

Yamaha PSR-500
Yamaha PSR-320
Yamaha PSR-230
Technics K-700
 
>De pianoklankjes zijn eigenlijk het enige wat echt belangrijk is

Dan raad ik een elektronische piano aan... Die pianos klinken goed en hebben meestal nog wat andere patches (orgel, rhodes etc). Goeie zijn de Roland RD serie en Yamaha P (geloof ik?). Als je wat goedkopers wilt is er de Yamaha Classinova.

De vraag is natuurlijk altijd wat je er mee wil doen, daar kunnen we wat mee (wil je techno maken, in een band spelen, gewoon wat freestylen)? Veel keyboards klinken nogal zielig maar zijn veelzijdig maar meestal heb je dat veelzijdige niet nodig nl.
 
Zelf heb ik een Roland e serie. (ik gebruik m als master keyboard) Maar ik moet zeggen dat de geluiden en de begeleiding best wel ok zijn. Ik vind dat spul van yamaha een beetje onrobuust. Kijk ik weet namelijk niet of je veel bruiloften doet(geintje) maar een keyboard moet ook een beetje stevig zijn.
 
Nou het is eigenlijk gewoon om akkoorden te spelen met een beetje begeidend ritme bij. Niet om techno ofzo te spelen, ook niet om op bruiloften te spelen, gewoon voor thuis.
 
Mail me gerust voor advies. Ik geef nl o.a. keyboardles en zonodig ook alleen advies of uitleg.
 
Back
Top