Roland MC-303 groovebox review?

er is heel wat te vinden over de mc303 hier op t forum, gebruik ff de zoekfunctie :D
 
een MC-303???

Beter dat je dan een computer gaat gebruiken met een stel softsynths.
De MC-303 staat nauw niet echt bekend als een geweldige bak, alhoewel je
er heus wel iets leuks uit kunt halen. (denk ik).

250 voor een 606 is wel ok tegenwoordig ahoewel ik het er niet voor zou betalen.
Probeer ff af te dingen naar 200 ofzo.
 
heb nog wat review gelezen hier en daar.
303 valt af, 606 ook...

mc-505, lijkt me een stuk beter
 
303 niet doen, is een van de grote tegenvallers van de afgelopen jaren. Koop dan een 505, is ook niet zo duur meer en biedt je nog veel meer mogelijkheden.
 
De MC303 is een wereldbak, zou je echt moeten aanschaffen;)

Enne, Ik heb er nog wel 1 te koop voor je!
 
Re: Roland MC-303 groovebox review?

Origineel geplaatst door krachtwerk
is dit een goed apparaatje om electro mee te maken.


tuurlijk is ie geschikt op electro mee te maken.
 
Ik heb zowaar waarschijnlijk alle mogelijke comments op dit forum over die bak gelezen en heb er zelf nog steeds geen mening over. Soms zijn de meningen zeer divers. In ieder geval heb ik op het net iets leuks ontdekt,
namelijk waarschijnlijk de uitgebreidste review van het ding ooit. Het hangt er vanaf in welke context je het apparaat ziet of je er iets aan zult hebben of niet (profi music production tool versus speelgoedje)

zie hier de link:

mc303-review

hopelijk heb je er wat aan.

/EDIT/

sound-on-sound review!
 
Laatst gewijzigd:
Er is 1 groot minpuntje die ik in al die reviews nooit lees en dat is dat de sequencer niet strak genoeg afspeelt. Ik heb meerdere testjes gedaan met 16e hihat patroontjes, maar je blijft hoorbare timingproblemen horen. Dat vind ik wel een zeer groot nadeel van de MC303..

R
 
Wat interessant is ivm de reviews...
tijdschriften en andere zijn al te snel positief over het bakje en forumleden
schijten het al te snel af.
Heeft dit iets te maken met verwachtingen?

Zijn er überhaupt forumleden met een positieve ervaring met de mc303 en die niet de ondertussen klassiek geworden bullshit er mee meemaakten? of dit overstegen?

Ik vraag het mij soms af. Misschien is het enige nut van die bak,
net als de tr505,
om de deur van de studio open te houden...


greetz

wolk
 
Origineel geplaatst door Arv
Er is 1 groot minpuntje die ik in al die reviews nooit lees en dat is dat de sequencer niet strak genoeg afspeelt. Ik heb meerdere testjes gedaan met 16e hihat patroontjes, maar je blijft hoorbare timingproblemen horen. Dat vind ik wel een zeer groot nadeel van de MC303..

R

ik heb daar geen last van, ik heb wel de laatste ROM versie.
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ik heb daar geen last van, ik heb wel de laatste ROM versie.


misschien is dat het wel hoor. ik heb namelijk denk ik inderdaad de eerste ROM erin zitten..
Maar maar maar.. dan wil ik ook en tweede ROM erin hebben!!! (waar haal ik die?)
 
rom versie

rom versie


Maar maar maar.. dan wil ik ook en tweede ROM erin hebben!!! (waar haal ik die?) [/B]


ja ik vroeg me ook al af waar je die kan halen (roland bellen?). ik gebruik hem ook nog steeds en ik wist niet eens dat je er verschillende rom versies van had. tot het threadje over "je romversie bekijken" werd gestart.
 
Roland dealer of roland zelf bellen heb ik toendertijd gedaan.

Wat mij opviel aan de sequencer dat je een B.V. bassdrum
in 1 maat op elke tel opneemt , dat dan de eerste bd anders klonk.
dat was niet in de laatste versie verholpen
met mc505 heb ik dit probleem iig niet
 
Origineel geplaatst door cloudman
Ik heb zowaar waarschijnlijk alle mogelijke comments op dit forum over die bak gelezen en heb er zelf nog steeds geen mening over. Soms zijn de meningen zeer divers. In ieder geval heb ik op het net iets leuks ontdekt,
namelijk waarschijnlijk de uitgebreidste review van het ding ooit. Het hangt er vanaf in welke context je het apparaat ziet of je er iets aan zult hebben of niet (profi music production tool versus speelgoedje)

zie hier de link:

mc303-review

hopelijk heb je er wat aan.

/EDIT/

sound-on-sound review!


dit zijn de 2 beste revieuws die ik gelezen heb over de mc303.
iemand die em wil kopen zou dit moeten lezen.
 
Ik heb zelf al een paar keer overwogen om het apparaatje aan te schaffen, de mc303.
Het is ook bijster goedkoop. Als je niet oplet tegenwoordig, dan gooit men die toestellen naar je hoofd.

Je leest er echter heel veel slechte dingen over en zelfs die eerste lange review die ik postte heeft een
belangrijke negatieve noot van het apparaat weer: het real-time editten zoals op een tr909 kunnen wordt
blijkbaar niet echt ondersteund op die mc303, of niet op dezelfde manier, omdat alles eerst in een of ander geheugen
moet worden geladen en dan pas wordt afgespeeld... :confused:
wat zorgt voor een delay en een, zoals het review zegt "mindere organische feel".

Ik overwoog nog om het ding als cheapo sequencer te gebruiken, maar de vraag is maar zeer of het ook daarvoor deugd... (velen beweren van niet)


groetz

wolkie


ps: @ space-robot: cewl! wist ik niet. thx voor compliment op m'n post.
 
Back
Top