Nieuwe Roland SH-32

Het gaat toch niet om hoe iets eruit ziet?

ik vind de 909 303 enzo ook foeilelijk.

maar er komt toch iets leuks uit...(zegt men)

dus ga er maar vanuit dat dat uit dit nieuwe ding ook gaat komen.

Ik heb ham al gehoord en bespeeld en moet zeggen...leuk bakkie.

zeker voor het geld.
 
Daar gaat het inderdaad niet om..

Daar gaat het inderdaad niet om..

Het gaat niet zozeer om het uiterlijk.. maar dat is wél voor veel mensen een reden om wel of niet te kijken wat er werkelijk in of acher zit (zelfde met mooie vrouwen.. toch?).

De interface is me een beetje een raadsel.. maar ik heb me er dan ook nog niet echt in verdiept. Het ziet er in ieder geval uit dat zowat alle denkbare functies realtime te bedienen zijn.. en dat spreekt me wel aan !

Zijn er ook ergens geluiden van te horen .. een leuk demo'tje of zo ?
 
Re: Daar gaat het inderdaad niet om..

Re: Daar gaat het inderdaad niet om..

Orgineel geplaatst door CraZ
Het gaat niet zozeer om het uiterlijk.. maar dat is wél voor veel mensen een reden om wel of niet te kijken wat er werkelijk in of acher zit (zelfde met mooie vrouwen.. toch?).

Precies. Hoe je het wendt of keert, het zal in de eerste instantie toch ook om het uiterlijk gaan. En de reet-ro-loek van deze SH-32 bevalt me dus op het eerste gezicht gewoon niet. Zoals door anderen al opgemerkt, krijg je bij het zien van de SH-32 meteen associaties met de groefboxen... en dat zou je een mooie VA synth toch niet aan willen doen?

De interface is me een beetje een raadsel.. maar ik heb me er dan ook nog niet echt in verdiept. Het ziet er in ieder geval uit dat zowat alle denkbare functies realtime te bedienen zijn.. en dat spreekt me wel aan !

Realtime bediening van alle funkties is wat deze synth zeker interessant maakt. En dat ie een vrij kleine behuizing heeft is ook zeker niet verkeerd. Nu nog de geluiden horen. *D
 
van de online demo die ik op www.sonicstate.com hoorde, waar ze een beta-model hadden getaped, kreeg ik echt kippevel.....
van ellende..

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
van de online demo die ik op www.sonicstate.com hoorde, waar ze een beta-model hadden getaped, kreeg ik echt kippevel.....
van ellende..

Olaf

Die is idd slecht. Ik vind het ook stom dat ze weer geen extra paar outputs op dat ding hebben gezet.

Want het zou best een leuk bakkie kunnen zijn. De waveforms zijn dacht ik gesampled van oude bakken zoals de 101. Dus als ie nou een een beetje zou klinken als de alpha juno's...die hebben ook meerdere golfvormen ipv de standaard saw en pulse...
 
Lijkt mij toch 'n beetje 'n misser. In de f1500,- regio voor VA synths zal die 't moeilijk krijgen; A-station, MicroQ(lite), micromodular, Virusrack & ms2000r (iets duurder, maar toch). En hij ziet er idd vrij crappy uit. Veel knoppen, maar net niet genoeg; dat hebben ze bij access en waldorf toch beter gedaan.

Is het wel 'n VA trouwens? Dan is 32 noot poly wel heel stoer voor f1500,-
 
Orgineel geplaatst door lo-fi
Is het wel 'n VA trouwens? Dan is 32 noot poly wel heel stoer

Zo stoer is het nou ook weer niet. 32 stemmige polyfonie stelt uiteraard geen zak voor met de huidige technologie. De fabrikanten van de VA bakken drijven de polyfonie alleen heel langzaam omhoog om zo het maximale rendement er uit te halen. Als Clavia vijf jaar geleden ofzo al was gekomen met een 32 stemmige bak dan was de markt in een keer verziekt voor iedereen inclusief hun zelf. Want wat wordt het volgende dan? 64, 128 stemmig. Daar zit dan toch niemand op te wachten. Zoiets is dus onverkoopbaar. Dus beginnen ze eerst met 4 of 6 stemmig ofzo, en daarna voeren ze het langzaam op. Dus als je een 6 stemmig apparaat hebt schuif je dat na een jaar opzij om een 12 stemmig geval te kopen. Hele simpele handels logica. Zo is het ook gegaan met de CD rom spelers. Denk je echt dat ze 5 jaar geleden nog geen motortje in zo'n ding konden bouwen om het 36 keer sneller te laten draaien? En geloof maar, deze Roland bakjes gaan natuurlijk als warme broodjes. En het is natuurlijk wel balen voor diegene die voor nagenoeg hetzelfde geld een monofone analoge bak hebben staan. Die mensen schoppen meestal het hardst tegen dit soort apparaten.


(ik moet zo op Zaterdagavond toch eens wat minder bier gaan drinken. Mischien schrijf ik dan ook wat minder lange zever verhalen)
 
Grappig detail om in dit kader te vermelden is dat de Nova na een OS update 16 stemmen heeft ipv 12 ;)
 
Bij Suntjens in Sittard is uitverkoop 10-60% en daar stond ie voor 650,- Niet echt uitverkoop dus.
 
Back
Top