Nieuwe Roland SH-32

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.723
Locatie
Schiedam
Tsja, volgens mij is het een 32 stemmige VA module, losjes gebaseerd op de ouwe SH serie.

Vormgeving is zo lelijk als de nacht en ik zie weer geen midi-thru en maar 1 stereo uit. Wel heeft Roland het 'computer font' weer in ere hersteld, evenals de chord memory ;)

In japans:

http://www.roland.co.jp/products/mi/SH-32.html
 
Of toch een rompler???

Of toch een rompler???

67 pcm waveforms sampled from raw wave incl. (SAW=12、SQUARE=10、PULSE=9、PWM=1、TRIANGLE/SINE=5、SPECTRUM=20、NOISE=10) . 63 drum and percussions pcm waves sampled from tr808 and tr909 kits. 2 osc'sw/ a sub-osc each/1 filter/1 env/2 lfo's w/7 selectable waveforms per patch,4 part multi. 128 preset patches/128 user patches, 64 mutli programs.45-type digital effects derived from other machines like ef303.2 insert efx plus global reverb/delay. 64 styles arppegiator. 64 chord memories.
 
Wat een ontzettende foute SH zeg! :)

Maar op die pagina stikt het van de wazige nieuwe gear van Roland. Die XV5050 ziet er wel smakelijk uit. En ook al is het japans is het toch wel geinig om ff out the checken.

http://www.roland.co.jp/top.html
 
inderdaad....wat je zegt, WAZIG, van de XV-5050 had ik ook nog nooit gehoord...

overigens, ik bekijk net rolandmusik.de en daar zie ik die SH-32 wél staan... aangekondigd als nieuw product voor 2001, dus als het goed is is die er al? ik ben benieuwd hoe dat ding inhoudelijk kwalitatief is....
 
owww hé wacht! de xv-5050 staat er ook tussen!....gelijk ff kijken waar die usb-poort nou precies goed voor is dan ;)
 
ja inderdaad, alleen hoop ik dan wel dat wat ie wél in huis heeft ook goed klinkt. in dat geval zou iets van 1500 te gek zijn! (alhoewel, er zit nog wel een aardige effecten/filter-sectie in toch?)
Izzie al in nederland dan? ....of, zo nee, weet iemand wanneer ie hier komt?
 
Iets bekent over een release datum? Een demostratie in een of andere muziek zaak?
 
Waarom moet t altijd gesampled zijn. Dauw er toch eens een keer weer wat extra transistoren in :( dat retro nagebouw gedoe ook.
 
he bambam, hij is dus wel te bestellen al? of begrijp ik da verkeerd...? ;)

maar is het nou echt een va-module? (omdat in't begin van deze topic nog werd getwijfeld of t misschien toch een rompler was...)
 
Ik ervaar sowieso een hoop agressie als ik de serie grafbox zie. Want het is nat-tuurlijk gewoon een nieuwe grafbox. Lees sampleplayer
 
Ik vind de schuifjes wel brak aandoen...

roland_sh32big.jpg
 
Waarom wordt al dat leuks (als het inderdaad een echte VA is) nou in zo'n foeilelijke behuizing gegooid? Denken ze bij Roland dat oude bakken per definitie lelijk zijn en dat ze daarom dit retrowonder er zo moeten laten uitzien? Als ze nou eens een VA in een behuizing zoals die van de JD-800 zouden gooien, dan zou ik hem zeker wel willen kopen :)
 
Back
Top