De grote superdesuperSaw contest.

supersaw is voor mietjes
alé 6 Trak, die JP suoersaw's beginnen te tintelen van de harmonische , zalig gewoon !!
De rest van al dat gedetune gedoe is gewoon weg vals,
en dat klinkt helemaal niet van de laagste tot de hoogste noot.
PWM is dan ook weer super !!
Die JP Supersaw vind ik zo cool omdat je kan overdrijven met de detune,
en toch blijft perfect klinken !! :)
 
misschien omdat er een treble and bass knopje bij op zit?
tja, nee, die treble en bass knob gebruik ik ook altijd,
maar 't is het geheel van de JP, de efx, ring, sync, lower/upper part,
geen idee wat juist, maar 'k heb wel patchen die echt beginnen te zingen :)
 
ik blijf het een goedkope manier vinden om een sound breed/dik/vet/vol/groots/theatraal etc te maken... de JD-800 had er ook al last van; de bak is dik als je ook daadwerkelijke parts gaat staan stapelen en het liefst nog met effecten er overheen want zonder dat alles klinkt het gewoon te dun (1 kale part is nix)...

nee, de echte ouderwetse (sophisticated) synthese is er vaak niet meer bij tegenwoordig als het aan de meesten mensen ligt...
 
nee, de echte ouderwetse (sophisticated) synthese is er vaak niet meer bij tegenwoordig als het aan de meeste mensen ligt...
tja, ik kan daar ni echt aan doen he !!
'k ben begonnen eind jaren 80', en kwa analoge sound ervaring heb ik een akai vx600... :)
tegenwoordig is't zelfs om 'analoge' vst's te doen !!?? haha :D:D
 
supersaw is voor mietjes ...echte kerels gaan niet voor minder dan een UNISON DETUNE!

Unison detune.. da's toch hetzelde als supersaw.

Btw ken weinig (analoge) synths met een echte, polyfone Unison detune. Mijn OB-8 kent wel een hele vette unison detune.. maar is dan monofoon. De JP6 is een van de weinige bakken die ik ken met een polyfone Unison en detune functie.. maar met een drieklank zijn dat nog maar 4 osc's per toets... in tegenstelling tot de 14 osc's per toets met bijna ongelimiteerde polyfonie. Vind wel dat een gratis plug als SYNTH1 heel veel mogelijkheden biedt op gebied van Unison... maar de JP6k plug doet het truukje gewoon net iets beter en klinkt gewoon... super!! :P
 
Oké je kunt discussiëren over het feit of je dit een vette supersaw vindt en de JP8000 ontbreekt, maar ik vond het geinig om eens 4 synths naast elkaar te horen en aan het einde ook zonder effecten.

Eigenlijk zou je eerst alleen moeten luisteren en je keuze maken welke je het beste vindt klinken.

 
amai, wat moet ik daar nu van denken... die patchen lijken 4x precies identiek !!??

Ik weet nu ni echt hoe een pluck te maken, maar toch...??

Da's volgens mij eerder een Hoacks Youtube'r denk 'k ??? :?:?

Check it out.. http://www.stephenm.be/sf/601-SuperSawComparison.mp3
Daar waar de hihiats komen is't de JP8080, (in't midden) en later nog eens,, de 4 vanop Youtube komen elk ook aanbod.. de eerste, die met efx


Soit, 't is wel een 'typische' Pluck-Trance Lead, en de SoundPatch vind ik best wel okey,,
maar toch ??
Om dat op AL de 4 synths in de youtube'r zo perfect op elkaar te doen gelijken,???
ik kan het ni,, met hardware, en dan nog,
echt kunnen wil ik het ook ni, da's nu eenmaal de troef van verschillende synths te layeren.. :engel::engel:
 
Interessante vergelijking :okdan:

In het "zonder FX" gedeelte is "Sylenth" wel een beetje in het voordeel omdat ie stereo geprogrammeerd is... en daarom wat voller klinkt.

't Zijn niet echt ontzettend grote verschillen ofzo..
'k Ben zelf wel onder de indruk van Synth1, en dan vooral hoe die plug met je CPU omgaat.
De "Supersaw" aan (zoals ie in het filmpje klinkt dan ongeveer).. en dan nog 6 stemmen ofzo in de unison... en je CPU lacht nog steeds :)
Dat was wel ff anders bij de JP6k plug bv.
Heb ooit een trackje gemaakt met synth1.. wat een waanzinnige overhead op een ouwe duocore :D al vind ik het soms moeten bouncen tijdens het experimenteren niet echt een handicap trouwens :mega:
 
Ik heb niet alle 40 pagina's van deze thread gezien, maar ik wil wel eens proberen om 10 osc Supersaw in Omnisphere te maken? :D
 
Okey, idd er is verschil, maar die Envelop lijkt toch wel 4x erg 't zelfde,,
Daar kom ik met knoppen draaien op de JP-8080 niet aan toe

supersawvstcomparison.jpg
 
Laatst gewijzigd:
We hebben een uitdager!

Kom maar op met je Omnisphere 10 OSC's, hehe :D

@ Stephen

Het is de bedoeling dat ze qua instellingen zo gelijk mogelijk staan, zodat het karakter van het geluid op een eerlijke manier te vergelijken is.

Ik begrijp ook niet precies wat je wilt?
 
tja idd, maar toch, elke VST heeft zijn eigen manier van editen toch ?? alé, dacht 'k..

Ik begrijp ook niet precies wat je wilt?
Bwa, niks, Supersaw's en hoovers blijven mijn passie, da's al,, :)

IK denk dat ik dat niet zo strak krijg,, die env.. met een Midi hardware Synth, soit, 't begint mijn kopke te overstijgen,, :P
 
Vooral die droge vergelijking is natuurlijk erg bruikbaar!

Ik vind persoonlijk Synth1 en de Virus Ti het meest overtuigend (zonder fx)
Sylenth is mij te clean en de Novation te dun.
 
Ligt het aan mij, of zit er allemaal raar achtergrondgeluid bij die vergelijkende clips?
(Brom, piep, ruis)
 
Back
Top