De grote superdesuperSaw contest.

Hier een Virus TI die meezaagt op de melodie van Ferry Corsten's Out of the Blue.

Het laag is wat vals, maar voor de rest imo een lekker soundje.
 

Attachments

  • virusti_outoftheblue.mp3
    925,6 KB · Bekeken: 79
Origineel geplaatst door MikeJarod
Hier een Virus TI die meezaagt op de melodie van Ferry Corsten's Out of the Blue.

Het laag is wat vals, maar voor de rest imo een lekker soundje.

whoa, dat morft lekker :biertje: 't valse valt me eigenlijk ook alleen aan het end op.


'k heb ook een poging gedaan - met de Fantom X. In plaats van van unison (waar ik eerlijkgezegd geen idee van heb hoe dat werkt) moet ik de patch opbouwen met de samples ervan, maar droog klinken die ook nog nergens naar, dus het resultaat is imo best netjes :)

zoeperzaagtrackje, en een los stukje zagen

de zaag is dezelfde patch, hoewel die in de mix een stuk minder tot zn recht komt dan los imo :frons: maargoed, ik ben ook nog een mix/master-noob :doei:
 
Neuh, 't is gewoon een berg gedetunede zagen door een booster met een milde pandelay, maar ik was wel blij verrast door het resultaat iig :) beter dan de presets imo.
 
zaagje uit een prophet 10.
cv pedaal erop om het filter van zowel de upper als lower te bedienen.

Het onstemmen van de oscillatoren is gedaan in de polymod-sectie: de filter-envelope-sustainwaarde is in de polymod gekoppeld aan de frequentie van osc a. Omdat de envelope-waardes per stem altijd iets verschillen klinkt het geheel in unison veel breder dan normaal unison. Kan alleen voor osc.a niet voor osc.b.
Werkt ook op de prophet 5
 

Attachments

  • p10saw 2.mp3
    233,9 KB · Bekeken: 63
Ik heb er ook maar even 1 gemaakt, op een oude computer met de KarmaFX Modular Synth..
Het zijn 6 gedetunede oscilatoren, met wat delay en reverb.

Het einde is helaas afgekapt, toen ik een betere versie wou renderen trok de pc het niet meer :P
 

Attachments

  • supersaw.mp3
    322,7 KB · Bekeken: 61
Origineel geplaatst door wouw
zaagje uit een prophet 10.
cv pedaal erop om het filter van zowel de upper als lower te bedienen.

Het onstemmen van de oscillatoren is gedaan in de polymod-sectie: de filter-envelope-sustainwaarde is in de polymod gekoppeld aan de frequentie van osc a. Omdat de envelope-waardes per stem altijd iets verschillen klinkt het geheel in unison veel breder dan normaal unison. Kan alleen voor osc.a niet voor osc.b.
Werkt ook op de prophet 5

heeel vet! warmer dan de post die na je kwam.
 
ZAAG

ZAAG

hier mijn zaag
gemaakt met de Adventus softsynth
:D :D :D :D
 

Attachments

  • saw.mp3
    375,7 KB · Bekeken: 58
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MikeJarod
Hier een Virus TI die meezaagt op de melodie van Ferry Corsten's Out of the Blue.

Het laag is wat vals, maar voor de rest imo een lekker soundje.

deze klinkt echt geweldig kerel:)

ik ga ook nog eens goed oefenen of die sawtjes
 
Hier mijn supersaw gemaakt op de JP8080 heb me niet helemaal aan de opdracht gehouden :o: het is een string achtig iets geworden, maar met wat amp adsr tweaking kan het ook een lead worden.....

OSC 1 Supersaw :D
OSC 2 Saw +12 en een beetje
LFO 1 zaagtand op OSC 2
Super Chorus Slow
Feedback Delay

Reverb van een Lexicon MX200

Supersaw
 
Origineel geplaatst door Baseman
Hier mijn supersaw gemaakt op de JP8080 heb me niet helemaal aan de opdracht gehouden :o: het is een string achtig iets geworden, maar met wat amp adsr tweaking kan het ook een lead worden.....

OSC 1 Supersaw :D
OSC 2 Saw +12 en een beetje
LFO 1 zaagtand op OSC 2
Super Chorus Slow
Feedback Delay

Reverb van een Lexicon MX200

Supersaw

weer eens iets zoals het hoort. voorgaande, op de TI, superwave, adventus en P10 na waren beetje mager
 
FF een probeerseltje uit mijn virus c in combinatie met wat eq uit de ddx en reverb uit de m300. Opname kan zacht zijn, dus draai gerust het volume maar wat harder :D
 

Attachments

  • l0003.mp3
    445,5 KB · Bekeken: 58
Nog een stukje jong belegen, gemaakt met FLStudio 6 demo, SuperwaveP8, Transcender 2, KarmaFX Reverb, wat fruity plugins en enkele samples..

Instant Trance
 
Back
Top