Synth voor melodische, maar vette trance?

Draadje is thread Thread is onderwerp. Onderwerp is dus drie maanden oud. Maar oud nieuws is ook wel eens goed om te lezen.

Dat snap ik wel hoor, maar ik bedoel er mee te zeggen dat men vaak niet zomaar een synthesizer koopt en er lang over nadenkt om vervolgens de 'draad' door te hakken...

gr. Mario
 
Draad? :confused:

Knoop :W

En ik ben juist iemand van impulsaankopen :stupid
 
pcies, de knoop...!

Ja ik ook, een beetje te veel eigenlijk, ben het al kwijt voordat
het er op staat maar zoek nog een leuke jp8000 impuls verkoop voor rond de 800 euro als het ff kan.. iemand ???


gr. Mario
 
Ik had eerst een roland mc303 en wou ook een nieuwe vette trance bak kopen. Ik had de volgende synths op mn lijstje

Access virus
nord lead
Novation Nova
Jp8080
Novation A-station

Aller eerst had ik de nord lead gehoord. Ik verwachte een vette synth maar ik vond hem heel clean klinken. Nix dus voor vette trance. Toen de A-station, die klonk echt vet alleen was niet multitimbraal. Daar had ik niks aan aangezien ik nog niet veel modules heb. daarom viel de jp8080 ook af omdat die niet multitimbraal is.
Toen bleef de Novation Nova en de access virus over. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar deze sinds. Ik kon nergens eentje 2e hands vinden. Gelukkig kreeg ik een advertentie gemaild over een Access Virus. Toen ik die gehoord was had ik het virus te pakken.
Ik vind de virus echt super want:
- Vette sound (Van vette leads naar zwevende strings)
- 16 part multitimbraal (erg handig als je nog niet veel synths hebt)
- 6 outputs (kon ik eindelijk effecten per geluid toevoegen)
- 3 onboard effecten
- Audio-in (je kan m ook als vocoder of filter bank gebruiken)
- Alle knopen sturen midi uit.

Al met al gewoon een super bak !!
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Ja, en dat kan ook op de AN1x. Kan je met de 8 knoppen een sequence maken van max 16 stappen. Note + Velocity + controller. Leuk om per stap de cutoff in te stellen, maar je kan natuurlijk ook veel weirdere dingen instellen...

De MS-2000 heeft toch ook zo'n soort sequencer?

Jep, 16 steppen. En met de ANx1 is het met de
editor kinderspel!
 
De A, maar er zit toch niet zo hele veel verschil tussen die twee ? behalve polofony en effecten.
 
Back
Top