Wat is de beste 303 imitator?

ik wil bijna zeggen 'er is geen alternatief' maar dat klinkt zo 303freak

ik zeg het toch

er is geen alternatief

iig niet als je HET TB-303 geluid wil hebben

maar dan komt nog steeds rebirth wat mij betreft het meest in de buurt

de overige aparaten heb ik maar een paar echt van gehoord, maar het zijn stuk voor stuk monosynths met 303 achitge eigenschappen

TB-303 is meer dan alleen een goede vco en filter
de sequencer doet een hoop aan de sound
denk aan de vaste decay , de accent en de slide

de condesator die langzaam vol loopt als je veel accents achter elkaar doet

dat soort dingen doet geen enkele "kloon" echt goed

qua hardware zou ik bijna zeggen dat de TB303PRO van crushy (zelfbouw) en de TBS-303 (niet meer te krijgen) toch erg leuk in de buurt komen
 
beter een goed copy dan een slecht orgineel !

en duur is hier slecht , maaaaaaar wat is een 303 nou eigenlijk echt waard dan ?
 
een TB-303 zou nu tussen de 1500 en de 2000 mogen kosten
afhankelijk van de staat uiteraard, al kom je dus oz af en toe nog een 303 in hele goede staat tegen voor 1600 ..
 
Ach met synthspullen moet je gewoon geluk hebben.
Ik heb voor mijn kawai k5000s 1200 betaald (prikkie !) en voor mijn audiowerk8 135 piek (misdadig weinig eigenlijk).
 
Rebirth.. petje af

Rebirth.. petje af

Rebirth komt akelig dicht bij het geluid van een echte 303..

Uitvoerig getest .. dus niet zomaar een praatje op niks af
 
Ja dus als ze die rebirth 303 nou 'ns in 'n mooi stevig hardware doosje zouden proppen, inc. sequencer natuurlijk, kon je 'm ook mooi live meenemen. Ik ben geen 303-expert, maar zeker wanneer je reBirth door wat analoge distortion haalt (mengtafel oversturen) wordt het verschil heel moeilijk te horen in 'n mix.
 
Maar dat kastje gaat dan zeker 2000 piek kosten, je hebt immers een computer nodig, en dan kun je net zo goed een echte kopen...

Natuurlijk gaan echte 303s kapot... Dat is waar....
 
Toen ik Rebirth voor het eerst gebruikte dacht ik meteen:

Fuck! Maak hier een kastje van! Ik vond Rebirth altijd al de beste imitatie en ik ben blijkbaar niet de enige!

Ach, dan maar ff doorsparen en een echte kopen...
 
Don't immitate, innovate !

Don't immitate, innovate !

Namaken blijft namaken.. en ik hou daar persoonlijk niet zo van. Wil je een 303.. koop een 303!

En er zijn daarnaast zoveel andere (al dan niet analoge) bakkies die heel interessant zijn.. veel power hebben..

Liever een origineel apparaat dan een kloon van een ander.:p
 
Ik word ondertussen een beetje schijtziek van die totale 303 manie :(
De helft van de MUC gesprekken is hier intussen over gegaan.
Okee, tof als je zo'n apparaat in huis hebt, maar staar je niet blind op dat ene zilveren doosje op je bureau.
Het geluid is uniek en erg mooi, dat geef ik toe.
Maar het is tevens het meest uitgemolken geluid op synth gebied.

De TB-303 is tof en erg gewild en ReBirth is de beste kloon.
Einde discussie, kunnen we nu verder gaan met zinnige onderwerpen?
 
Is goed!

Start jij een nieuwe thread onder Vintage over de Prophet 10 ????

Er staat er eentje te koop bij Music House.

Wat een beest. Iemand ervaring met dat ding?
 
Aarrghh..

Aarrghh..

Een 10-stemmige Pro-one.. lekker hoor. Sequential heeft zowiezo een beetje mijn hart gestolen..
 
Re: Aarrghh..

Re: Aarrghh..

Orgineel geplaatst door CraZ
Een 10-stemmige Pro-one..

Eerder een dubbele Prophet 5. Die P10 schijnt helaas niet zo betrouwbaar te zijn, problemen met oververhitting etc.
De Pro-One (ik zit er bijna naast...kwijl) is in theorie een éenstemmige versie van de Prophet 5. Maar eigenlijk tegelijkertijd een totaal ander beest.
 
Orbitone Three-O-Three (voor Creamware Pulsar)

Orbitone Three-O-Three (voor Creamware Pulsar)

Ik gebruik de Three-O-Three van orbitone voor de Pulsar.
Is een geweldige plugin.....

Mzlz FLOW
 
OFFTOPIC MODE ON
. Dit forum zou dus ook een combiforum moeten zijn

Wat bedoel je daar precies mee?
Een groepering synthesizerfreaks vormt het synthforum, ofwel synths is toch waar het hier uiteindelijk om gaat...


:confused:
http://www.combiforum.nl ?

OFFTOPIC MODE OFF
 
Laatst gewijzigd:
Hollanders zijn veel te preset achtig bezig... Ga eens muziek maken en gooi je 1080 de deur uit.... Dat is de meest wijze beslissing die ik ooit heb gedaan...

Wat een onzin! Als je muziek maken omschrijft als het fabriceren van rare, nog nooit eerder gehoorde, geluiden dan heb je gelijk. Maar muziek is toch veeeeel meer dan alleen maar weirde geluiden maken. Mijn JV1080 is een geweldig ding en no way dat ik die de deur uit doe! Volgens mij moet je gewoon wat dieper in die machine duiken. Je kan er de meeste gefreakte shit uithalen EN ook nog een lekkere rhodes, wat strings en een orgeltje!

Sorry, maar mensen die denken dat ze goede muziek maken omdat ze op de meest onmogelijke manier geluiden weten te maken begrijp ik niet helemaal. Niet dat het slecht is, maar het zegt nog niets over de muziek, alleen over de timbraliteit. Een man als Aphex Twin kan dit goed, net als The Boards of Canada.
Nederlanders als Speedy J en Funkarma zijn hier ook goed in.
 
haha

Belangrijker is het feit dat een 303 zonder effectenbak echt ruk klinkt. Als een iel doosje.
..........
Maar de 303 is mijn bak niet.

heel subjectief feitje :)

de 303 klinkt namelijk prachtig zonder effectenbak , dat is ook een aardig subjectief feitje van mij :)

maarja als het je bak niet is .. dan klinkt de 303 natuurlijk helemaal niet , en dan zeker niet met effectenbek :)
 
de TB-303 is VET!

meffectenbak is minder leuk als zonder... met de effecten haal je de karakteristieke en oooo zo lekkere kenmerken van de 303 onderuit...!
 
Back
Top